Results 1 to 10 of 10

Thread: Helcol 3 and reform map?

  1. #1

    Default Helcol 3 and reform map?

    So i know both of these hellenic colony are limited on where you build them but where exactly can you build them?

    Helcol reform especially in Bosporus especially since it seems i benefitted from many good unit after reform but i don't quite know i will have access to them until 222 bc
    Last edited by eyelurker; November 01, 2021 at 10:07 PM.

  2. #2

    Default Re: Helcol 3 and reform map?

    Here is the summary:
    • 1st Lvl can technically canbe built anywhere but in some regions very far removed from Hellenistic Civilization, you will get ZERO recruitment, always check the building browser before you lay any down.
    • 2nd Lvl similar to the first.


    Here is the interesting bit/bits:

    For 3rd lvl + refromed colony:
    • 3rd Lvl can only be built in Alexandreia, Memphis, Antiocheia, Pergamon, Sardis, Syrakousai, Pella, Thessalia, Susa, Ekbatana, Persopolis and Seleukeia. Out of these, only Memphis, Pergamon, Sardis, Thessalia, Seleukeia and Susa can upgrade their Lvl 3 colonies to reformed colonies.
    • Refromed Colonies can be built straight from 2nd lvl colonies, the exact code is as follows:


    Code:
                    helcol_ref requires factions { f_makedonia, f_epeiros, f_pergamon, f_pontos, cul_3, } and hidden_resource arabian and hidden_resource nabatu_empire and building_present_min_level govmakedonia makedonia6 or building_present_min_level govepeiros epeiros6 or building_present_min_level govseleukid seleukid5 or building_present_min_level govptolemaioi ptolemaioi6 or building_present_min_level govbaktria baktria5 or building_present_min_level govpontos pontos5 or building_present_min_level govpergamon pergamon6 or building_present_min_level govbospor bospparadyn ; Western Arabia
                    helcol_ref requires factions { f_makedonia, f_epeiros, f_pergamon, f_pontos, cul_3, } and hidden_resource mixed and hidden_resource sarmatian and building_present_min_level govmakedonia makedonia6 or building_present_min_level govepeiros epeiros6 or building_present_min_level govseleukid seleukid5 or building_present_min_level govptolemaioi ptolemaioi6 or building_present_min_level govbaktria baktria5 or building_present_min_level govpontos pontos5 or building_present_min_level govpergamon pergamon6 or building_present_min_level govbospor bospparadyn ; Maiotis/Khsiragatai Ubastra
                    helcol_ref requires factions { f_makedonia, f_epeiros, f_pergamon, f_pontos, cul_3, } and hidden_resource mixed and hidden_resource forested and building_present_min_level govmakedonia makedonia6 or building_present_min_level govepeiros epeiros6 or building_present_min_level govseleukid seleukid5 or building_present_min_level govptolemaioi ptolemaioi6 or building_present_min_level govbaktria baktria5 or building_present_min_level govpontos pontos5 or building_present_min_level govpergamon pergamon6 or building_present_min_level govbospor bospparadyn ; Tyragetia
                    helcol_ref requires factions { f_makedonia, f_epeiros, f_pergamon, f_pontos, cul_3, } and hidden_resource eastern and hidden_resource arabian and building_present_min_level govmakedonia makedonia6 or building_present_min_level govepeiros epeiros6 or building_present_min_level govseleukid seleukid5 or building_present_min_level govptolemaioi ptolemaioi6 or building_present_min_level govbaktria baktria5 or building_present_min_level govpontos pontos5 or building_present_min_level govpergamon pergamon6 or building_present_min_level govbospor bospparadyn ; Mesene
                    helcol_ref requires factions { f_makedonia, f_epeiros, f_pergamon, f_pontos, cul_3, } and hidden_resource egypt and not hidden_resource hellen1 and not hidden_resource hellen2 and building_present_min_level govmakedonia makedonia6 or building_present_min_level govepeiros epeiros6 or building_present_min_level govseleukid seleukid5 or building_present_min_level govptolemaioi ptolemaioi6 or building_present_min_level govbaktria baktria5 or building_present_min_level govpontos pontos5 or building_present_min_level govpergamon pergamon6 or building_present_min_level govbospor bospparadyn ; Egypt - not Alexandriea/Memphis
                    helcol_ref requires factions { f_makedonia, f_epeiros, f_pergamon, f_pontos, cul_3, } and not hidden_resource deuteroi and hidden_resource achaenleague and building_present_min_level govmakedonia makedonia6 or building_present_min_level govepeiros epeiros6 or building_present_min_level govseleukid seleukid5 or building_present_min_level govptolemaioi ptolemaioi6 or building_present_min_level govbaktria baktria5 or building_present_min_level govpontos pontos5 or building_present_min_level govpergamon pergamon6 or building_present_min_level govbospor bospparadyn ; Hellas - not Thessalia
                    helcol_ref requires factions { f_makedonia, f_epeiros, f_pergamon, f_pontos, cul_3, } and hidden_resource deuteroi and hidden_resource royal_core and hidden_resource hr_g and building_present_min_level govmakedonia makedonia6 or building_present_min_level govepeiros epeiros6 or building_present_min_level govseleukid seleukid5 or building_present_min_level govptolemaioi ptolemaioi6 or building_present_min_level govbaktria baktria5 or building_present_min_level govpontos pontos5 or building_present_min_level govpergamon pergamon6 or building_present_min_level govbospor bospparadyn ; Epeiros
                    helcol_ref requires factions { f_makedonia, f_epeiros, f_pergamon, f_pontos, cul_3, } and hidden_resource eastern and not hidden_resource arabian and not hidden_resource baktria and not hidden_resource daha and not hidden_resource satrapy and building_present_min_level govmakedonia makedonia6 or building_present_min_level govepeiros epeiros6 or building_present_min_level govseleukid seleukid5 or building_present_min_level govptolemaioi ptolemaioi6 or building_present_min_level govbaktria baktria5 or building_present_min_level govpontos pontos5 or building_present_min_level govpergamon pergamon6 or building_present_min_level govbospor bospparadyn ; Eastern - not Satrapies
                    helcol_ref requires factions { f_makedonia, f_epeiros, f_pergamon, f_pontos, cul_3, } and hidden_resource eastern and not hidden_resource baktria and not hidden_resource daha and not hidden_resource greek2 and not hidden_resource hellen1 and not hidden_resource hellen2 and not hidden_resource royal_core and building_present_min_level govmakedonia makedonia6 or building_present_min_level govepeiros epeiros6 or building_present_min_level govseleukid seleukid5 or building_present_min_level govptolemaioi ptolemaioi6 or building_present_min_level govbaktria baktria5 or building_present_min_level govpontos pontos5 or building_present_min_level govpergamon pergamon6 or building_present_min_level govbospor bospparadyn ; Babylonia/Areia
                    helcol_ref requires factions { f_makedonia, f_epeiros, f_pergamon, f_pontos, cul_3, } and hidden_resource eastern and hidden_resource daha and building_present_min_level govmakedonia makedonia6 or building_present_min_level govepeiros epeiros6 or building_present_min_level govseleukid seleukid5 or building_present_min_level govptolemaioi ptolemaioi6 or building_present_min_level govbaktria baktria5 or building_present_min_level govpontos pontos5 or building_present_min_level govpergamon pergamon6 or building_present_min_level govbospor bospparadyn ; Assak/Hekatompylos
                    helcol_ref requires factions { f_makedonia, f_epeiros, f_pergamon, f_pontos, cul_3, } and hidden_resource dacia and hidden_resource greek2 and building_present_min_level govmakedonia makedonia6 or building_present_min_level govepeiros epeiros6 or building_present_min_level govseleukid seleukid5 or building_present_min_level govptolemaioi ptolemaioi6 or building_present_min_level govbaktria baktria5 or building_present_min_level govpontos pontos5 or building_present_min_level govpergamon pergamon6 or building_present_min_level govbospor bospparadyn ; Mikra Skythia
                    helcol_ref requires factions { f_makedonia, f_epeiros, f_pergamon, f_pontos, cul_3, } and hidden_resource anatolian and not hidden_resource satrapy and building_present_min_level govmakedonia makedonia6 or building_present_min_level govepeiros epeiros6 or building_present_min_level govseleukid seleukid5 or building_present_min_level govptolemaioi ptolemaioi6 or building_present_min_level govbaktria baktria5 or building_present_min_level govpontos pontos5 or building_present_min_level govpergamon pergamon6 or building_present_min_level govbospor bospparadyn ; Anatolia - not Mysia/Lydia/Karia/Kappadokia
                    helcol_ref requires factions { f_makedonia, f_epeiros, f_pergamon, f_pontos, cul_3, } and hidden_resource anatolian and hidden_resource satrapy and not hidden_resource royal_core and building_present_min_level govmakedonia makedonia6 or building_present_min_level govepeiros epeiros6 or building_present_min_level govseleukid seleukid5 or building_present_min_level govptolemaioi ptolemaioi6 or building_present_min_level govbaktria baktria5 or building_present_min_level govpontos pontos5 or building_present_min_level govpergamon pergamon6 or building_present_min_level govbospor bospparadyn ; Karia/Kappadokia
                    helcol_ref requires factions { f_makedonia, f_epeiros, f_pergamon, f_pontos, cul_3, } and hidden_resource baktria and building_present_min_level govmakedonia makedonia6 or building_present_min_level govepeiros epeiros6 or building_present_min_level govseleukid seleukid5 or building_present_min_level govptolemaioi ptolemaioi6 or building_present_min_level govbaktria baktria5 or building_present_min_level govpontos pontos5 or building_present_min_level govpergamon pergamon6 or building_present_min_level govbospor bospparadyn
                    helcol_ref requires factions { f_makedonia, f_epeiros, f_pergamon, f_pontos, cul_3, } and hidden_resource celtic and not hidden_resource baltic and not hidden_resource belgic and not hidden_resource briton and not hidden_resource forested and not hidden_resource germania and not hidden_resource hr_d and building_present_min_level govmakedonia makedonia6 or building_present_min_level govepeiros epeiros6 or building_present_min_level govseleukid seleukid5 or building_present_min_level govptolemaioi ptolemaioi6 or building_present_min_level govbaktria baktria5 or building_present_min_level govpontos pontos5 or building_present_min_level govpergamon pergamon6 or building_present_min_level govbospor bospparadyn ; southern coastal Gallia
                    helcol_ref requires factions { f_makedonia, f_epeiros, f_pergamon, f_pontos, cul_3, } and hidden_resource caucasus and not hidden_resource pontic and building_present_min_level govmakedonia makedonia6 or building_present_min_level govepeiros epeiros6 or building_present_min_level govseleukid seleukid5 or building_present_min_level govptolemaioi ptolemaioi6 or building_present_min_level govbaktria baktria5 or building_present_min_level govpontos pontos5 or building_present_min_level govpergamon pergamon6 or building_present_min_level govbospor bospparadyn
                    helcol_ref requires factions { f_makedonia, f_epeiros, f_pergamon, f_pontos, cul_3, } and hidden_resource dacia and not hidden_resource greek2 and building_present_min_level govmakedonia makedonia6 or building_present_min_level govepeiros epeiros6 or building_present_min_level govseleukid seleukid5 or building_present_min_level govptolemaioi ptolemaioi6 or building_present_min_level govbaktria baktria5 or building_present_min_level govpontos pontos5 or building_present_min_level govpergamon pergamon6 or building_present_min_level govbospor bospparadyn ; inland Dacia
                    helcol_ref requires factions { f_makedonia, f_epeiros, f_pergamon, f_pontos, cul_3, } and hidden_resource gallic and not hidden_resource celtic and building_present_min_level govmakedonia makedonia6 or building_present_min_level govepeiros epeiros6 or building_present_min_level govseleukid seleukid5 or building_present_min_level govptolemaioi ptolemaioi6 or building_present_min_level govbaktria baktria5 or building_present_min_level govpontos pontos5 or building_present_min_level govpergamon pergamon6 or building_present_min_level govbospor bospparadyn ; Liguria
                    helcol_ref requires factions { f_makedonia, f_epeiros, f_pergamon, f_pontos, cul_3, } and hidden_resource hr_island and not hidden_resource royal_core and building_present_min_level govmakedonia makedonia6 or building_present_min_level govepeiros epeiros6 or building_present_min_level govseleukid seleukid5 or building_present_min_level govptolemaioi ptolemaioi6 or building_present_min_level govbaktria baktria5 or building_present_min_level govpontos pontos5 or building_present_min_level govpergamon pergamon6 or building_present_min_level govbospor bospparadyn ; All islands - not Syrakousai
                    helcol_ref requires factions { f_makedonia, f_epeiros, f_pergamon, f_pontos, cul_3, } and hidden_resource ioudaioi and hidden_resource hellen2 and building_present_min_level govmakedonia makedonia6 or building_present_min_level govepeiros epeiros6 or building_present_min_level govseleukid seleukid5 or building_present_min_level govptolemaioi ptolemaioi6 or building_present_min_level govbaktria baktria5 or building_present_min_level govpontos pontos5 or building_present_min_level govpergamon pergamon6 or building_present_min_level govbospor bospparadyn ; Ioudaia
                    helcol_ref requires factions { f_makedonia, f_epeiros, f_pergamon, f_pontos, cul_3, } and hidden_resource illyria and building_present_min_level govmakedonia makedonia6 or building_present_min_level govepeiros epeiros6 or building_present_min_level govseleukid seleukid5 or building_present_min_level govptolemaioi ptolemaioi6 or building_present_min_level govbaktria baktria5 or building_present_min_level govpontos pontos5 or building_present_min_level govpergamon pergamon6 or building_present_min_level govbospor bospparadyn
                    helcol_ref requires factions { f_makedonia, f_epeiros, f_pergamon, f_pontos, cul_3, } and hidden_resource iberia and not hidden_resource hr_c and building_present_min_level govmakedonia makedonia6 or building_present_min_level govepeiros epeiros6 or building_present_min_level govseleukid seleukid5 or building_present_min_level govptolemaioi ptolemaioi6 or building_present_min_level govbaktria baktria5 or building_present_min_level govpontos pontos5 or building_present_min_level govpergamon pergamon6 or building_present_min_level govbospor bospparadyn ; Iberia - not Baleares
                    helcol_ref requires factions { f_makedonia, f_epeiros, f_pergamon, f_pontos, cul_3, } and hidden_resource libya and hidden_resource nomadic_migration and building_present_min_level govmakedonia makedonia6 or building_present_min_level govepeiros epeiros6 or building_present_min_level govseleukid seleukid5 or building_present_min_level govptolemaioi ptolemaioi6 or building_present_min_level govbaktria baktria5 or building_present_min_level govpontos pontos5 or building_present_min_level govpergamon pergamon6 or building_present_min_level govbospor bospparadyn ; coastal Libya
                    helcol_ref requires factions { f_makedonia, f_epeiros, f_pergamon, f_pontos, cul_3, } and hidden_resource indo and not hidden_resource eastern and building_present_min_level govmakedonia makedonia6 or building_present_min_level govepeiros epeiros6 or building_present_min_level govseleukid seleukid5 or building_present_min_level govptolemaioi ptolemaioi6 or building_present_min_level govbaktria baktria5 or building_present_min_level govpontos pontos5 or building_present_min_level govpergamon pergamon6 or building_present_min_level govbospor bospparadyn
                    helcol_ref requires factions { f_makedonia, f_epeiros, f_pergamon, f_pontos, cul_3, } and hidden_resource pontic and not hidden_resource thrakia and building_present_min_level govmakedonia makedonia6 or building_present_min_level govepeiros epeiros6 or building_present_min_level govseleukid seleukid5 or building_present_min_level govptolemaioi ptolemaioi6 or building_present_min_level govbaktria baktria5 or building_present_min_level govpontos pontos5 or building_present_min_level govpergamon pergamon6 or building_present_min_level govbospor bospparadyn
                    helcol_ref requires factions { f_makedonia, f_epeiros, f_pergamon, f_pontos, cul_3, } and hidden_resource punic and hidden_resource hr_d and building_present_min_level govmakedonia makedonia6 or building_present_min_level govepeiros epeiros6 or building_present_min_level govseleukid seleukid5 or building_present_min_level govptolemaioi ptolemaioi6 or building_present_min_level govbaktria baktria5 or building_present_min_level govpontos pontos5 or building_present_min_level govpergamon pergamon6 or building_present_min_level govbospor bospparadyn ; Africa
                    helcol_ref requires factions { f_makedonia, f_epeiros, f_pergamon, f_pontos, cul_3, } and hidden_resource thrakia and not hidden_resource anatolian and building_present_min_level govmakedonia makedonia6 or building_present_min_level govepeiros epeiros6 or building_present_min_level govseleukid seleukid5 or building_present_min_level govptolemaioi ptolemaioi6 or building_present_min_level govbaktria baktria5 or building_present_min_level govpontos pontos5 or building_present_min_level govpergamon pergamon6 or building_present_min_level govbospor bospparadyn
    As for accessing the KB's good post reform units, your only option is to wait until 222BC until they become avaliable in you lvl 2 colonies and then build Reformed colonies to get even more of them in the pool.
    To fight and conquer in all our battles is not supreme excellence; supreme excellence consists in breaking the enemy's resistance without fighting.
    - Sun Tzu



  3. #3

    Default Re: Helcol 3 and reform map?

    It seems reform colony has a huge aor except in some place usually in a place where you already build helcol 3.

    Because i derp in my Bosporus and build great estates pretty sure i'm thinking hellenic polis and local colony 3 in Bosporus because i thought Bosporan benefitted more from local colony.

  4. #4

    Default Re: Helcol 3 and reform map?

    Huh so apparently i can build helcol reform even if my farm has been overupgraded into great estate and skip land reform.

    Good to know.

  5. #5

    Default Re: Helcol 3 and reform map?

    Quote Originally Posted by eyelurker View Post
    Huh so apparently i can build helcol reform even if my farm has been overupgraded into great estate and skip land reform.

    Good to know.
    It's a minimum level.

  6. #6

    Default Re: Helcol 3 and reform map?

    Before I make a new thread. I do not understand why I cannot build mil_col 3 in Salamis. As far as I can see I have everything I need??

  7. #7

    Default Re: Helcol 3 and reform map?

    Quote Originally Posted by bismarck 1899 View Post
    Before I make a new thread. I do not understand why I cannot build mil_col 3 in Salamis. As far as I can see I have everything I need??
    Which faction?

  8. #8

    Default Re: Helcol 3 and reform map?

    Quote Originally Posted by Sar1n View Post
    Which faction?

    Ptolemy

  9. #9

    Default Re: Helcol 3 and reform map?

    So the requirements are Epistateia epi Hellenas as government, 45% Hellenistic culture, Waystations and Garrisons, Field of Games, Idiotike Ge (first agricultural reform) or higher. And of course, it has to be after Thorakitai reforms.

  10. #10

    Default Re: Helcol 3 and reform map?

    Quote Originally Posted by Sar1n View Post
    So the requirements are Epistateia epi Hellenas as government, 45% Hellenistic culture, Waystations and Garrisons, Field of Games, Idiotike Ge (first agricultural reform) or higher. And of course, it has to be after Thorakitai reforms.
    For the Sympoliteia Katoikon? The agri reform and that you have to have the Thorakitai reform is not in the guide. I could build it in Alexandria and Memphis before that.

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •