Page 9 of 119 FirstFirst 123456789101112131415161718193459109 ... LastLast
Results 161 to 180 of 2371

Thread: Nederlands (Dutch)

  1. #161
    Muizer's Avatar member 3519
    Patrician Artifex

    Join Date
    Apr 2005
    Location
    Netherlands
    Posts
    11,120

    Default Re: Nederlands (Dutch)

    Bezuinigen vind ik op zich nog niet eens zo erg. Wel heb ik de indruk dat er geen lessen getrokken worden uit het verleden. Rutte heeft gewoon weer het aloude rechtse crisisrecept tevoorschijn gehaald: overheid inkrimpen en belemmeringen voor het bedrijfsleven wegnemen. Kortom, symptoombestrijding, met als risico dat de patient nog zieker wordt.
    "Lay these words to heart, Lucilius, that you may scorn the pleasure which comes from the applause of the majority. Many men praise you; but have you any reason for being pleased with yourself, if you are a person whom the many can understand?" - Lucius Annaeus Seneca -

  2. #162

    Default Re: Nederlands (Dutch)

    Heb ik iets gemist? Dan gaat men al eens een weekendje Duitser spelen, valt die Nederlandse regering...typisch
    Haha, net terug uit de kamer, zo dat was me mijn dagje wel ^^.... Vond het Nationaal Jeugd Debat vrij niets zeggend. Maar het was wel heel erg kicken om live de val van het kabinet mee te maken. Al die politici over het binnenhof zien rennen met pers achter ze aan. Echt vet

    Ipa je grote held was er trouwens ook ... Rutger ging eerst met een paar mensen op de foto maar na een tijdje zei die, op Castricum stijl; ''vlikker en end op'' ..


  3. #163

    Default Re: Nederlands (Dutch)

    Heb ik iets gemist? Dan gaat men al eens een weekendje Duitser spelen, valt die Nederlandse regering...typisch
    Haha, net terug uit de kamer, zo dat was me mijn dagje wel ^^.... Vond het Nationaal Jeugd Debat vrij niets zeggend. Maar het was wel heel erg kicken om live de val van het kabinet mee te maken. Al die politici over het binnenhof zien rennen met pers achter ze aan. Echt vet

    Ipa je grote held was er trouwens ook ... Rutger ging eerst met een paar mensen op de foto maar na een tijdje zei die, op Castricum stijl; ''vlikker en end op'' ..


  4. #164
    JorisofHolland's Avatar Primicerius
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    In a house
    Posts
    3,779

    Default Re: Nederlands (Dutch)

    Quote Originally Posted by Taxandrius View Post
    Het zoveelste bewijs dat de Nederlanden mij nodig hebben als hun leider

    STEM TAXANDRIVS!
    Tot de aansluiting kan dat niet.

    Quote Originally Posted by Treize View Post
    Zit wat in. Ik zou de studiefinanciering herstellen mocht dat mogelijk zijn.
    Op zich vind ik dat prestatie-gebeuren niet zo slecht (het gedeelte dat je binnen 10 jaar een diploma moet hebben). Zelf bekostigen v.d. master + langstudeerboete is wel echt slecht.

    Laten we kernfusie afwachten. Hoewel ik kan begrijpen dat de markt hier niet op zit te wachten en dat dus staten dit moeten ontwikkelen.
    De oude kan ook vervangen worden. Een totaal van 3 a 4 reactoren vind ik prima.
    En wat gaan we met het afval doen? Kernfusie is schoon, maar zelfs dat levert nog minieme hoeveelheden afval op. Heb je daar al over nagedacht?

    Quote Originally Posted by Dr. Croccer View Post
    Wat ik nog toe zou willen voegen:

    -Volledige, systematische afschaffing van de hypotheekrenteaftrek. Ik denk dat ik deze zaak al vaak genoeg gepleit heb.
    Dit. Ontzettend belangrijk.

    Quote Originally Posted by total war lover View Post
    Ontwikkelings hulp gewoon laten vallen. Wat is het nut van honderden miljoenen te pompen in ee hopeloze situatie als Afrika? Ge moogt nog zoveel scholen bouwen als ge wilt, eens dat die 18 worden pakken die toch een machette of een ak en knalled die tog den boel overhoop. Weggesmeten geld. Afrika heeft potentieel en dat moeten zij zelf verder uitbouwen.
    Onzin. Afrika is een opkomend continent. Ook al zijn ze alleen in het nieuws als het slecht gaat, in veel landen is de groei stevig begonnen / al jaren bezig. Een beetje ondersteuning hier en daar levert ons zelf geld op door het creëren van een afzetmarkt in de nabije toekomst.


    Daarnaast: wat vindt iedereen van de AOW leeftijd? Ik zeg op naar 67 en rap een beetje, daarna laten stijgen/dalen met de levensverwachting.
    The Enemy of Human Souls
    Sat grieving at the cost of coals;
    For Hell had been annexed of late,
    And was a sovereign Southern State.

  5. #165
    Treize's Avatar Dux Limitis
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Gelderland
    Posts
    16,093

    Default Re: Nederlands (Dutch)

    Quote Originally Posted by Ascarona View Post
    [LIST][*]Wat vind je van ontwikkelingshulp? Doorvoeren dat 750 miljoen bezuinigen op ontwikkelingshulp of laten zoals het nu is?
    Dit is veels te weinig. Ik zeg afschaffen en alleen aan noodhulp doen.

    [*]Niet mee eens, sowieso meer geld voor defensie maar geen verdubbeling.
    Het moet genoeg zijn om mijn plannen uit te voeren maar niet meer dan een verdubbeling. Daarnaast is 2.5% BNP niet heel erg veel of zo, wij zijn gewoon heel erg weinig gewend.

    In ieder geval genoeg om weer een tankbataljon te krijgen
    1 per mechbrig, 3 mechbrigs. Iedere mechbrig ook 2 pantserinfanteriebataljons (CV90), een artillerie sectie met 3*6 PzH2000 (dus 18 ipv 12). Elke brigade een Skyranger systeem en een deel van de huidige SWP's. Samen in een divisie met als divisietroepen een sectie met 3 batterijen van 6 HIMARS systemen, en een luchtverdedigingssectie met de NASAMS en daarnaast ook Skyranger en wat Stinger MANPAD's voor point defence van de NASAMS. Ook wordt afgestote genie capaciteit om basissen op te bouwen weer geherintroduceerd op divisieniveau en zij krijgen ook de beschiking over een tweetal C-RAM systemen en 1 batterij AGM's (want goedkoper dan PzH in gebruik voor missies als A-stan).

    Deze divisie zou de kern van de landmacht worden en de primaire gevechtseenheid.


    en voor eens en altijd kappen met die klote JSF. Een puur verdedigend beleid zie ik liever voor ons land.
    Ik heb een kleine 90 Gripens nodig. Mocht het uit komen dan dus zo'n 18 F-35B voor maritieme operaties. Dat is geen prioriteit maar vandaar het budget van 2.5%. Let wel dat is vooral voor instandhouding dus ik kan echt niet in een jaar tijd al het materieel op het verlanglijstje in een keer aanschaffen, dat wordt over meerdere jaren uitgesmeerd.

    [*]Gedeeltelijk mee eens, ik zie de laatste tijd alleen maar meer artikelen hoe die windparken perfect zijn voor het milieu en de Nederlandse wateren. Ik zeg meer van die windparken, verder ben ik het er wel mee eens dat we meer Nucleaire energie nodig hebben.
    Lelijk en of het nou zo rendabel is? Die dingen produceren zo weinig stroom en nemen zo veel ruimte in beslag dat ik het niet rendabel vind. Vandaar conventionele kerncentrales, bij voorkeur plutonium want ook het uranium is binnen 100 jaar op (als je het omzet naar plutonium kunnen we er 1000 jaar mee vooruit) en op termijn dus overstappen naar fusie.

    Quote Originally Posted by total war lover View Post
    Ontwikkelings hulp gewoon laten vallen. Wat is het nut van honderden miljoenen te pompen in ee hopeloze situatie als Afrika? Ge moogt nog zoveel scholen bouwen als ge wilt, eens dat die 18 worden pakken die toch een machette of een ak en knalled die tog den boel overhoop. Weggesmeten geld. Afrika heeft potentieel en dat moeten zij zelf verder uitbouwen.
    Ja.

    Quote Originally Posted by Diglytron View Post
    Ipa je grote held was er trouwens ook ... Rutger ging eerst met een paar mensen op de foto maar na een tijdje zei die, op Castricum stijl; ''vlikker en end op'' ..
    Hehe.

    Quote Originally Posted by JorisofHolland View Post
    Zelf bekostigen v.d. masteris wel echt slecht.
    Dit zou voor mij prioriteit hebben om te voorkomen/om te draaien.

    En wat gaan we met het afval doen? Kernfusie is schoon, maar zelfs dat levert nog minieme hoeveelheden afval op. Heb je daar al over nagedacht?
    Dumpen dus. Kan hier maar bij voorkeur lekker goedkoop ergens in Somalië.
    Miss me yet?

  6. #166
    Mangerman's Avatar Only the ladder is real
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    The Netherlands
    Posts
    4,401

    Default Re: Nederlands (Dutch)

    Quote Originally Posted by Treize View Post
    Vandaar conventionele kerncentrales, bij voorkeur plutonium want ook het uranium is binnen 100 jaar op (als je het omzet naar plutonium kunnen we er 1000 jaar mee vooruit) en op termijn dus overstappen naar fusie.
    Nee hoor gewoon U-238 Breeder Reactors (op het moment word U-235 gebruikt, dit isotoop is maar <1% van al het Uranium op de aarde).

    Quote Originally Posted by JorisofHolland View Post
    Met een jaar of tien kunnen we ook fusiereactoren nemen, die zijn beter + leveren vrijwel geen radioactief afval op.
    Weet je wat de ETA daarvoor 50 jaar geleden was? 2000. Weet je wat de huidige ETA voordat fusiereactoren op grote schaal gebruikt kunnen worden is? 2050. Dat gaat hem dus niet worden.

    Thorium-reactoren (in tegenstelling tot de huidige Uranium) zijn de toekomst, zeer interessante materie om in te verdiepen, heb er laatst nog op een symposium een lezing over bijgewoond. Veel grotere energieproductie (ook veel grotere Thorium dan Uranium voorraden, genoeg voor duizenden jaren) en bijna al het afval kan verder reageren/herbruikt worden tot niet radioactieve of licht radioactieve (maar enkele tientallen jaren radioactief) materialen.
    Last edited by Mangerman; April 23, 2012 at 06:20 PM.

  7. #167
    JorisofHolland's Avatar Primicerius
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    In a house
    Posts
    3,779

    Default Re: Nederlands (Dutch)

    Quote Originally Posted by Mangerman View Post
    Weet je wat de ETA daarvoor 50 jaar geleden was? 2000. Weet je wat de huidige ETA voordat fusiereactoren op grote schaal gebruikt kunnen worden is? 2050. Dat gaat hem dus niet worden.
    De proefreactor kan al 'positief' draaien: meer energie opleveren dan dat ie kost. Hij doet 't niet om radioactiviteit v.d. proefopstelling te voorkomen, maar het kán wel. En met een jaar of 5 zal de grote versie dat zeker kunnen.

    Thorium-reactoren (in tegenstelling tot de huidige Uranium) zijn de toekomst, zeer interessante materie om in te verdiepen, heb er laatst nog op een symposium een lezing over bijgewoond. Veel grotere energieproductie (ook veel grotere Thorium dan Uranium voorraden, genoeg voor duizenden jaren) en bijna al het afval kan verder reageren/herbruikt worden tot niet radioactieve of licht radioactieve (maar enkele tientallen jaren radioactief) materialen.
    Een mooie overbruggingsstrategie.
    The Enemy of Human Souls
    Sat grieving at the cost of coals;
    For Hell had been annexed of late,
    And was a sovereign Southern State.

  8. #168

    Default Re: Nederlands (Dutch)

    Kernenergie. Bah.



    btw haha vond deze wel vet om te laten zien. bijna een echte politicus ehh..
    Last edited by Diglytron; July 24, 2012 at 12:17 PM.


  9. #169
    JorisofHolland's Avatar Primicerius
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    In a house
    Posts
    3,779

    Default Re: Nederlands (Dutch)

    Nah. Zelfs politici zien er beter uit.
    The Enemy of Human Souls
    Sat grieving at the cost of coals;
    For Hell had been annexed of late,
    And was a sovereign Southern State.

  10. #170

    Default Re: Nederlands (Dutch)

    Nah. Zelfs politici zien er beter uit.
    insultings, insultings!


  11. #171

    Default Re: Nederlands (Dutch)

    Je ziet er inderdaad wel een beetje uit als een langharige, werkschuwe slungel.











    Click here for the future Eurovision Songfestival winner
    The same brilliant person also made the BEST CHRISTMAS SONG EVER!






    Quote Originally Posted by Erebus26 View Post
    I still love you Dutchies Tukker
    Quote Originally Posted by Cahoma View Post
    Don't talk to my sister Paul!
    Quote Originally Posted by Twilight Sparkle View Post
    But Nazis like ponies!

  12. #172

    Default Re: Nederlands (Dutch)

    Je ziet er inderdaad wel een beetje uit als een langharige, werkschuwe slungel.


    Mevrouw de voorzitter, ik eis afschaffing van de accijnzen op bier ten behoeve van het vergroten van de aftakelende koopkracht der jongeren!
    ?


  13. #173

    Default Re: Nederlands (Dutch)

    Als je veel kan praten zonder iets te zeggen dan ben je goed op weg als politicus.

    Quote Originally Posted by Ascarona
    Gedeeltelijk mee eens, ik zie de laatste tijd alleen maar meer artikelen hoe die windparken perfect zijn voor het milieu en de Nederlandse wateren. Ik zeg meer van die windparken, verder ben ik het er wel mee eens dat we meer Nucleaire energie nodig hebben.
    Horizonvervuiling is het. Ik snap niet waarom we duizenden van die dingen planten als één kerncentrale meer energie oplevert.

    Quote Originally Posted by total war lover
    Ontwikkelings hulp gewoon laten vallen. Wat is het nut van honderden miljoenen te pompen in ee hopeloze situatie als Afrika? Ge moogt nog zoveel scholen bouwen als ge wilt, eens dat die 18 worden pakken die toch een machette of een ak en knalled die tog den boel overhoop. Weggesmeten geld. Afrika heeft potentieel en dat moeten zij zelf verder uitbouwen.
    Investeren in Afrika is niet slecht, maar je moet je investering kunnen beschermen. Een zak met geld overhandigen aan Unicef of aan de laden zelf zonder enige andere maatregelen te nemen. Ontwikkelingshulp moeten we alleen geven aan landen waarmee we ook handelscontacten en interesse in hebben, en die we ook kunnen beschermen.
    Quote Originally Posted by A.J.P. Taylor
    Peaceful agreement and government by consent are possible only on the basis of ideas common to all parties; and these ideas must spring from habit and from history. Once reason is introduced, every man, every class, every nation becomes a law unto itself; and the only right which reason understands is the right of the stronger. Reason formulates universal principles and is therefore intolerant: there can be only one rational society, one rational nation, ultimately one rational man. Decisions between rival reasons can be made only by force.





    Quote Originally Posted by H.L Spieghel
    Is het niet hogelijk te verwonderen, en een recht beklaaglijke zaak, Heren, dat alhoewel onze algemene Dietse taal een onvermengde, sierlijke en verstandelijke spraak is, die zich ook zo wijd als enige talen des werelds verspreidt, en die in haar bevang veel rijken, vorstendommen en landen bevat, welke dagelijks zeer veel kloeke en hooggeleerde verstanden uitleveren, dat ze nochtans zo zwakkelijk opgeholpen en zo weinig met geleerdheid verrijkt en versiert wordt, tot een jammerlijk hinder en nadeel des volks?
    Quote Originally Posted by Miel Cools
    Als ik oud ben wil ik zingen,
    Oud ben maar nog niet verrot.
    Zoals oude bomen zingen,
    Voor Jan Lul of voor hun god.
    Ook een oude boom wil reizen,
    Bij een bries of bij een storm.
    Zelfs al zit zijn kruin vol luizen,
    Zelfs al zit zijn voet vol worm.
    Als ik oud ben wil ik zingen.

    Cò am Fear am measg ant-sluaigh,
    A mhaireas buan gu bràth?
    Chan eil sinn uileadh ach air chuart,
    Mar dhìthein buaile fàs,
    Bheir siantannan na bliadhna sìos,
    'S nach tog a' ghrian an àird.

    Quote Originally Posted by Jörg Friedrich
    When do I stop being a justified warrior? When I've killed a million bad civilians? When I've killed three million bad civilians? According to a warsimulation by the Pentagon in 1953 the entire area of Russia would've been reduced to ruins with 60 million casualties. All bad Russians. 60 million bad guys. By how many million ''bad'' casualties do I stop being a knight of justice? Isn't that the question those knights must ask themselves? If there's no-one left, and I remain as the only just one,

    Then I'm God.
    Quote Originally Posted by Louis Napoleon III, Des Idees Napoleoniennes
    Governments have been established to aid society to overcome the obstacles which impede its march. Their forms have been varied according to the problems they have been called to cure, and according to character of the people they have ruled over. Their task never has been, and never will be easy, because the two contrary elements, of which our existence and the nature of society is composed, demand the employment of different means. In view of our divine essence, we need only liberty and work; in view of our mortal nature, we need for our direction a guide and a support. A government is not then, as a distinguished economist has said, a necessary ulcer; it is rather the beneficent motive power of all social organisation.


    Quote Originally Posted by Wolfgang Held
    I walked into those baracks [of Buchenwald concentrationcamp], in which there were people on the three-layered bunkbeds. But only their eyes were alive. Emaciated, skinny figures, nothing more but skin and bones. One thinks that they are dead, because they did not move. Only the eyes. I started to cry. And then one of the prisoners came, stood by me for a while, put a hand on my shoulder and said to me, something that I will never forget: ''Tränen sind denn nicht genug, mein Junge,
    Tränen sind denn nicht genug.''

    Jajem ssoref is m'n korew
    E goochem mit e wenk, e nar mit e shtomp
    Wer niks is, hot kawsones

  14. #174

    Default Re: Nederlands (Dutch)

    ik ken wel een leuke vorm van ontwikkelingshulp. In de 17e eeuw uitgevonden , ze noemen het kolonisatie. Cronner y not agree?


  15. #175
    lolIsuck's Avatar WE HAVE NO CAKE!
    Patrician Citizen took an arrow to the knee

    Join Date
    Dec 2010
    Location
    Heerlen, Limburg
    Posts
    13,693

    Default Re: Nederlands (Dutch)

    kolonisatie is veel ouder digly...
    Bovendien, het opvouden van de arme negertjes en indo's enzo wordt pas veel later een doel, meer de 19e en 20e eeuw eigenlijk.

  16. #176

    Default Re: Nederlands (Dutch)

    IK TROLDE HERMANZ TROLDE. ik bedoelde eigenlijk ''weer terug naar die oude VOC mentaliteit''


  17. #177
    JorisofHolland's Avatar Primicerius
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    In a house
    Posts
    3,779

    Default Re: Nederlands (Dutch)

    "Ik krijg met de dag meer respect voor Balkenende."
    - aldus een lezer van Trouw in een ingezonden brief.
    Dat was de brief.
    Verder niets.
    The Enemy of Human Souls
    Sat grieving at the cost of coals;
    For Hell had been annexed of late,
    And was a sovereign Southern State.

  18. #178
    Treize's Avatar Dux Limitis
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Gelderland
    Posts
    16,093

    Default Re: Nederlands (Dutch)

    Terecht.
    Miss me yet?

  19. #179

    Default Re: Nederlands (Dutch)

    hahahaha, geniaal, heeft hij zelf opgestuurd.


  20. #180
    Angry Bird's Avatar Civis
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    somewhere in the Netherlands
    Posts
    192

    Default

    Toch krijgt Balkenende vaak de de schuld van van alles en nog wat. Dat is idd niet altijd terecht
    Quotes
    I have studied these things - you have not - Isaac Newton
    There are only 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
    Always forgive your enemies; nothing annoys them so much. - Oscar Wilde
    Those who believe in telekinetics, raise my hand. - Kurt Vonnegut
    Don’t ever wrestle with a pig. You’ll both get dirty, but the pig will enjoy it. - Cale Yarborough
    An inventor is simply a fellow who doesn’t take his education too seriously. - Charles F. Kettering

Tags for this Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •