Page 6 of 275 FirstFirst 123456789101112131415163156106 ... LastLast
Results 101 to 120 of 5494

Thread: Skandinaviske/Skandinaviska Språk/Språken (Swedish/Danish/Norwegian)

  1. #101
    God-Emperor of Mankind's Avatar Apperently I protect
    Join Date
    Jun 2004
    Location
    Malmö, Sweden
    Posts
    21,640

    Default

    Jag läste något intressant på wikipedia om Karl den XII och jag undrar om norrmännen här kan bekräfta detta.
    Där står det att i norsk media så är det vanligt när de pratar om Sverige att de avslutar med "PS, vi sköt Karl den XII".
    Stämmer detta ??

  2. #102

    Default

    Quote Originally Posted by Valus
    Är det bara jag som blir irriterad när fotbolls spelare inte sjunger eller nynnar nationalsången? Jag menar man kan ju i alla fall låtsas... Fast kanske de flesta är för nervösa för att inte tänka på annat än den kommande matchen..
    Jo man tycker ju att de i alla fall borde kunna låtsas, eller sjunga sången på riktigt :original:


    P.S Roligt skämt CrackerMonkey.

  3. #103

    Default

    Quote Originally Posted by TB666
    Jag läste något intressant på wikipedia om Karl den XII och jag undrar om norrmännen här kan bekräfta detta.
    Där står det att i norsk media så är det vanligt när de pratar om Sverige att de avslutar med "PS, vi sköt Karl den XII".
    Stämmer detta ??
    Så absolutt ikke! For et tåpelig påfunn. Vi elsker dere svenker. Vi kan jo alltids dra til Svinesund og kjøpe billig øl og tobakk!

    Proud member of the fat polar bears from Norway TWC community consisting of me, me and me.

  4. #104
    Ghoulem's Avatar Biarchus
    Join Date
    Dec 2005
    Location
    Trondheim
    Posts
    637

    Default

    Wow, det er jo minst 3 norske her.
    "There is dozens of us. DOZENS!"

    Ingenting i mot svensker, finner, dansker eller islendinger. Tvert imot. Skandinavisk union hadde vært herlig. Så kunne vi sittet i våre IKEA-møblerte geysir-varmede badstuer på fjellet og spist rød pølse.

    Har vært i alle landene, utenom Island, og sitter igjen med bare gode inntrykk.
    Vil benytte anledningen til å takke de forskjellige landene for gode minner:
    Sverige for Skrotnisse-serien.
    Danmark for sin gjestmildhet og morsomme ord :laughing:
    Finland for skjønne jenter og god iskrem
    og tequila-shots på finskebåten
    Muhaha

  5. #105

    Default

    Vi i Skandinavien ser ju ut att gilla varandra även fast vi gillar att driva med norrmännen

  6. #106

    Default

    Finland kommer att äga er i ishockey i Olympiaden.

  7. #107
    wilpuri's Avatar It Gets Worse.
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    The Weimar Republic
    Posts
    9,512

    Default

    Quote Originally Posted by Tacitus Cornelius
    Finland kommer att äga er i ishockey i Olympiaden.
    Det är ju självklart....
    The common culture of a tribe is a sign of its inner cohesion. But tribes are vanishing from the modern world, as are all forms of traditional society. Customs, practices, festivals, rituals and beliefs have acquired a flut and half-hearted quality which reflects our nomadic and rootless existence, predicated as we are on the global air-waves.

    ROGER SCRUTON, Modern Culture

  8. #108

    Default

    TheKing, vi finnar driver också med både norrmän och svenskar

    Och klart att Finland PWnar i OS!!!

  9. #109

    Default

    Jag har varit I alla förutom Finland (men bara lite i norge)

    Island: Fint land, kan inte säga mycket annat.
    Danmark: Jag bodde 2 år i Danmark och efter den tiden så kan jag säga att jag hatar kulturen där, men det kan också vara på grund av att jag bodde i sydjylland i bondesamhälle (och jag är lite mer stadsperson)
    Har annars inget emot Danmark.
    Norge: Norska är rolig
    Sverige: Har nu bott här 1 och halvt år och jag måste säga att jag älskar det Social demokratiska system här.

    *Om jag gjör några stavfel, så får nig gärna säga till, förväxlar nämligen min danska och svenska ofta*
    Ever had Problems when trying to find some good sites about a special period in history on Google?
    Then try looking if the site you need is in Links to History.

  10. #110
    wilpuri's Avatar It Gets Worse.
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    The Weimar Republic
    Posts
    9,512

    Default

    Jag har bara varit till Sverige av de skandinaviska länderna, och jag var ungefär 8-9 år gammal då, så det är inte mycket jag kann säga. Åre har fina backar.
    The common culture of a tribe is a sign of its inner cohesion. But tribes are vanishing from the modern world, as are all forms of traditional society. Customs, practices, festivals, rituals and beliefs have acquired a flut and half-hearted quality which reflects our nomadic and rootless existence, predicated as we are on the global air-waves.

    ROGER SCRUTON, Modern Culture

  11. #111
    Eric's Avatar Praepositus
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Canada
    Posts
    5,149

    Default Norsk(Norwegian)

    God dag , denne er en tråden by all means du norsk foreldre. Like meg. glede seg over
    Better to stand under the Crown than to kneel under a Flag

    Life is fleeting, but glory lives forever! Conquer new lands, rule over the seas, build an empire! World Alliances

  12. #112
    wilpuri's Avatar It Gets Worse.
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    The Weimar Republic
    Posts
    9,512

    Default

    Vi har en tråd för skandinaviska språken, men nu kann väl normännen ha sin egen om dom vill..
    The common culture of a tribe is a sign of its inner cohesion. But tribes are vanishing from the modern world, as are all forms of traditional society. Customs, practices, festivals, rituals and beliefs have acquired a flut and half-hearted quality which reflects our nomadic and rootless existence, predicated as we are on the global air-waves.

    ROGER SCRUTON, Modern Culture

  13. #113
    Valus's Avatar Natura, artis magistra
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Sweden..
    Posts
    3,071

    Default

    Jag har faktiskt bara varit i Danmark av de nordiska länderna
    Jag har varit i Grekland, Tyskland, Storbritannien( England, Irland, Skottland och Wales) och Frankrike men aldrig i Norge eller Finland
    Jag har aldrig besökt Island heller....

    PS
    Sverige knäcker Finland i OS
    Under the patronage of Søren
    The proud liege of Mimirswell, Proximus, Rhah, Phaedo and EmperorJulian

    Former Moderator and Senatorii
    Member of the House of Caesars

  14. #114

    Default

    Har varit i Danmark och Finland av de skandinaviska länderna. I Danmark var jag för länge sen och i Finland var jag på ett ungdomsutbyte utanför kokkola i somras(fint ställe ). Sen har jag varit i England, Italien, Bulgarien, Frankrike, Spanien och Tyskland med.


    P.S Måste erkänna att Valus pratar ganska bra svenska för att aldrig ha besökt Sverige :laughing:

  15. #115
    Valus's Avatar Natura, artis magistra
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Sweden..
    Posts
    3,071

    Default

    Ja min svenska är väl i alla fall skaplig...
    Okej om vi ska vara så petiga så har jag också varit i Sverige, under de senaste 18 åren faktiskt, :laughing: så jag hoppas att min svenska i vilket fall är förståelig?
    Fast ibland är det svårt att byta från det "engelska tankesättet" till det svenska....
    Under the patronage of Søren
    The proud liege of Mimirswell, Proximus, Rhah, Phaedo and EmperorJulian

    Former Moderator and Senatorii
    Member of the House of Caesars

  16. #116
    Maethius's Avatar Centenarius
    Join Date
    Sep 2005
    Location
    Sweden
    Posts
    886

    Default

    Har varit i Norge, Danmark och Finland. Jag håller med om att det ibland kan vara svårt att hoppa mellan svenska och engelska.
    Never think that war, no matter how necessary, nor how justified, is not a crime---Hemingway

    "There is nothing wrong with serving in several regiments."---Nobby Nobbs

    "Not if you do it during one and the same battle"---Sgt. Colon

  17. #117
    Eric's Avatar Praepositus
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Canada
    Posts
    5,149

    Default

    Å , Jeg skjønner. Jeg vil gå stolpe der så
    Better to stand under the Crown than to kneel under a Flag

    Life is fleeting, but glory lives forever! Conquer new lands, rule over the seas, build an empire! World Alliances

  18. #118
    Eric's Avatar Praepositus
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Canada
    Posts
    5,149

    Default

    God dag, jeg snakke Norsk. Alle annet norsk der ute? Wilpuri sa meg det denne var stedet for det Norsemen.

    Jeg ligeledes indtale Dansk

    Och Svensk.
    Better to stand under the Crown than to kneel under a Flag

    Life is fleeting, but glory lives forever! Conquer new lands, rule over the seas, build an empire! World Alliances

  19. #119
    Valus's Avatar Natura, artis magistra
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Sweden..
    Posts
    3,071

    Default

    Det finns ganska få norrmän här så vi får hoppas på att ni kan representera Norge i deras ställe!
    Det är nog flest svenskar och finnar här på forumet med en och annan dansk också
    Under the patronage of Søren
    The proud liege of Mimirswell, Proximus, Rhah, Phaedo and EmperorJulian

    Former Moderator and Senatorii
    Member of the House of Caesars

  20. #120

    Default

    Quote Originally Posted by Valus
    Det finns ganska få norrmän här så vi får hoppas på att ni kan representera Norge i deras ställe!
    Det är nog flest svenskar och finnar här på forumet med en och annan dansk också

    Och 1 islänning


    Annars så måsta jag säga att det är svårt att flytta sig över till svenskan ifrån danskan. (2 år i Sverige och jag använder fortfarande danska ord)
    Ever had Problems when trying to find some good sites about a special period in history on Google?
    Then try looking if the site you need is in Links to History.

Tags for this Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •