Page 58 of 275 FirstFirst ... 83348495051525354555657585960616263646566676883108158 ... LastLast
Results 1,141 to 1,160 of 5494

Thread: Skandinaviske/Skandinaviska Språk/Språken (Swedish/Danish/Norwegian)

  1. #1141
    Duke_of_Bavaria's Avatar Vicarius
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Valhalla, Svea Rike
    Posts
    2,999

    Default Re: Skandinaviska Språken (Swedish, Danish and Norwegian)

    Quote Originally Posted by Boromir View Post
    Det värsta är ju att de säkert kommer mönstra ett kanon lag nästa år när VM går just i Kanada. Bah
    Orka bry sig, hockey VM är så jäääääävla tråkigt ändå. Visst jag kollade på brons och finalmatcherna men jag brydde mig inte äns när Sverige förlorade. Är relativt nöjd ändå med tanke på laget, 3-kronor har en framtid ialf. I OS visade vi vem som är bäst när det gäller .

    Kustjägarsoldat, A-dyk #31 Nordenskiöld - KJ för alltid!



  2. #1142
    Primicerius
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    60,11 N 24,55 E
    Posts
    3,575

    Default Re: Skandinaviska Språken (Swedish, Danish and Norwegian)

    Det är roligt att läsa Svenska dagstidningar och se hur emotionella ni blev över det här med förlusten i Eurovisionen, skyllde på allt från kamerorna i arenan till att Finland bara gav 8 poäng, och gjorde semi-racistiska kommentarer mot Öst-staterna.

    Hockey over Eurovisions anyday of the week.

  3. #1143
    Cyrus the Virus's Avatar Vicarius Provinciae
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    Crackfordshire
    Posts
    10,884

    Default Re: Skandinaviska Språken (Swedish, Danish and Norwegian)

    Quote Originally Posted by Duke_of_Bavaria View Post
    Orka bry sig, hockey VM är så jäääääävla tråkigt ändå. Visst jag kollade på brons och finalmatcherna men jag brydde mig inte äns när Sverige förlorade. Är relativt nöjd ändå med tanke på laget, 3-kronor har en framtid ialf. I OS visade vi vem som är bäst när det gäller .
    Jaha det är bara OS som duger.

    "And the Heavens Shall Tremble"
    Resistance is futile™


    "ehn sewr traih-sluyrds-lairareh"

  4. #1144

    Default Re: Skandinaviska Språken (Swedish, Danish and Norwegian)

    Quote Originally Posted by Greve Armfelt View Post
    Det är roligt att läsa Svenska dagstidningar och se hur emotionella ni blev över det här med förlusten i Eurovisionen, skyllde på allt från kamerorna i arenan till att Finland bara gav 8 poäng, och gjorde semi-racistiska kommentarer mot Öst-staterna.

    Hockey over Eurovisions anyday of the week.
    Hehe. Svensk press är, om möjligt, ännu värre än de amerikanska tabloiderna!

    BTW, såg ni den där svensken som gav de svenska poängen (12 till Finland! ) Fan en så stereotypisk svensk! (Tror att han var bög... )

    No offense...

  5. #1145

    Default Re: Skandinaviska Språken (Swedish, Danish and Norwegian)

    Quote Originally Posted by Arakorn-eir View Post
    BTW, såg ni den där svensken som gav de svenska poängen (12 till Finland! ) Fan en så stereotypisk svensk! (Tror att han var bög... )

    Eftersom jag inte är en stereotypisk svensk stängde jag av redan efter 1 timma, dög inte ens som bakgrundsunderhållning. Har du något namn på snubben så att man kan kolla om han egentligen är invandrad finne?

  6. #1146
    Cyrus the Virus's Avatar Vicarius Provinciae
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    Crackfordshire
    Posts
    10,884

    Default Re: Skandinaviska Språken (Swedish, Danish and Norwegian)

    Nån som sa Pekka?

    "And the Heavens Shall Tremble"
    Resistance is futile™


    "ehn sewr traih-sluyrds-lairareh"

  7. #1147
    Proximus's Avatar Nothing To No One
    Join Date
    May 2004
    Location
    Uppsala, Sweden
    Posts
    3,628

    Default Re: Skandinaviska Språken (Swedish, Danish and Norwegian)

    Var det inte André Pops?

    Under the Honoured Patronage of Quintus Maximus Adopted by Valus
    Bestows Patronage upon NobleNick

    The superior man, when resting in safety, does not forget that danger may come. When in a state of security he does not forget the possibility of ruin. When all is orderly, he does not forget that disorder may come. Thus his person is not endangered, and his States and all their clans are preserved.

  8. #1148
    Cyrus the Virus's Avatar Vicarius Provinciae
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    Crackfordshire
    Posts
    10,884

    Default Re: Skandinaviska Språken (Swedish, Danish and Norwegian)

    Tänkte bara att Pekka Heino är finne, kom inte på något mer än så

    "And the Heavens Shall Tremble"
    Resistance is futile™


    "ehn sewr traih-sluyrds-lairareh"

  9. #1149
    Duke_of_Bavaria's Avatar Vicarius
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Valhalla, Svea Rike
    Posts
    2,999

    Default Re: Skandinaviska Språken (Swedish, Danish and Norwegian)

    Quote Originally Posted by Boromir View Post
    Tänkte bara att Pekka Heino är finne, kom inte på något mer än så
    Hahaha OMG! Tänker också ALLTID på Pekka Heino när någon säger ordet bög, stereotyp finne ? (Ola SALO = gay)

    Anyway jag kan stoltsera med att jag aldrig har kollat på eurovision **** contest och tänker aldrig göra det. Skit musik, men ändå. Vad förväntade de svenska tidningarna?
    Jaaa det går nog bra om vi skickar dit ett gäng stjärtgossar!

    Kustjägarsoldat, A-dyk #31 Nordenskiöld - KJ för alltid!



  10. #1150
    Cyrus the Virus's Avatar Vicarius Provinciae
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    Crackfordshire
    Posts
    10,884

    Default Re: Skandinaviska Språken (Swedish, Danish and Norwegian)

    Nä vi ska skicka Ronny & Ragge, "Rara Söta Anna".
    Fy fan det hade vart nåt

    "And the Heavens Shall Tremble"
    Resistance is futile™


    "ehn sewr traih-sluyrds-lairareh"

  11. #1151
    Daneboy's Avatar Senator
    Join Date
    Apr 2005
    Location
    Copenhagen
    Posts
    1,187

    Default Re: Skandinaviska Språken (Swedish, Danish and Norwegian)

    Hey folkens..

    Hvad tænker i andre skandinaver om Danmark når i læser: http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/200...00.htm?nyheder ???

    Vinder vi respekt eller er vi fremsynnede??

    Jeg er generelt med på en stram udlændingepolitik, men nu er sgu lige før jeg bliver bange. Også det billede af hende.....En depspot in spe.

  12. #1152

    Default Re: Skandinaviska Språken (Swedish, Danish and Norwegian)

    Quote Originally Posted by Duke_of_Bavaria View Post
    Anyway jag kan stoltsera med att jag aldrig har kollat på eurovision **** contest och tänker aldrig göra det. Skit musik, men ändå. Vad förväntade de svenska tidningarna?

    Jag tror det är dags att tvångsförsvenska den lilla tysken. Näste år binder vi fast dig framför teven och tejpar fast dina ögonlock. Ingen pardon här inte!


    "Pia K. ønsker totalt tørklædeforbud"

    Innan jag läste vidare trodde jag nästan att hon ville förbjuda alla att bära torra kläder...

  13. #1153
    Duke_of_Bavaria's Avatar Vicarius
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Valhalla, Svea Rike
    Posts
    2,999

    Default Re: Skandinaviska Språken (Swedish, Danish and Norwegian)

    Quote Originally Posted by theking994 View Post
    Jag tror det är dags att tvångsförsvenska den lilla tysken. Näste år binder vi fast dig framför teven och tejpar fast dina ögonlock. Ingen pardon här inte!
    Du kan ju alltid försöka :german:.


    "Pia K. ønsker totalt tørklædeforbud"

    Innan jag läste vidare trodde jag nästan att hon ville förbjuda alla att bära torra kläder...
    HAHAHAHA, det hade varit klockrent.
    Danska är så jävla jobbigt att läsa om man jämför med Norska. Men visst jag skulle gärna slippa se burkor i offentliga ställen (skolor etc.).

    Kustjägarsoldat, A-dyk #31 Nordenskiöld - KJ för alltid!



  14. #1154
    Cyrus the Virus's Avatar Vicarius Provinciae
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    Crackfordshire
    Posts
    10,884

    Default Re: Skandinaviska Språken (Swedish, Danish and Norwegian)

    Läsa vet jag inte, lyssna på skulle jag säga om Danskan

    "And the Heavens Shall Tremble"
    Resistance is futile™


    "ehn sewr traih-sluyrds-lairareh"

  15. #1155

    Default Re: Skandinaviska Språken (Swedish, Danish and Norwegian)

    Quote Originally Posted by Duke_of_Bavaria View Post
    Hahaha OMG! Tänker också ALLTID på Pekka Heino när någon säger ordet bög, stereotyp finne ? (Ola SALO = gay)

    Anyway jag kan stoltsera med att jag aldrig har kollat på eurovision **** contest och tänker aldrig göra det. Skit musik, men ändå. Vad förväntade de svenska tidningarna?
    Jaaa det går nog bra om vi skickar dit ett gäng stjärtgossar!
    Samma här, sån där musik ligger på samma nivå som hip-hop, och det är inget att skryta med.
    Förstår inte varför vi inte skickar iväg In Flames, Amon Amarth, Marduk eller nått annat av de stora svenska exportbanden. Det är ju sån musik som är igenkänd och säljer utomlands, ingen jävla Carola eller The Ark -.-
    We march, march, march
    we fight, fight, fight
    we die, die, die
    we rule!!!

  16. #1156

    Default Re: Skandinaviska Språken (Swedish, Danish and Norwegian)

    In Flames FTW!!!

    Om ni skickar In Flames, lovar jag att rösta på er. (Bara ni röstar på oss, utom om vi har nån såklart. )

  17. #1157
    Hmmm's Avatar Senator
    Join Date
    Jun 2005
    Location
    Sweden
    Posts
    1,320

    Default Re: Skandinaviska Språken (Swedish, Danish and Norwegian)

    Quote Originally Posted by Daneboy View Post
    Hey folkens..

    Hvad tænker i andre skandinaver om Danmark når i læser: http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/200...00.htm?nyheder ???

    Vinder vi respekt eller er vi fremsynnede??

    Jeg er generelt med på en stram udlændingepolitik, men nu er sgu lige før jeg bliver bange. Også det billede af hende.....En depspot in spe.
    Tjaa, då och då så blir man jävligt trött på alla de där burkorna. Egentligen borde man gå längre än så, många kan ju inte ens språket. Visst, första generationens invandrare kanske har lite svårt att lära sig ett helt nytt språk, men att andra generationens invandrare inte ska kunna åtminstone rätt bra svenska är för mycket. Man blir irriterad på alla "tjuvade" instället för "stal" och "gedde" eller "jedde" istället för "gav". De kan ju inte ens använda "inte ens" rätt, säger det när de vill (typ, "du sprang ju!", "nej, jag sprang inte ens", hade varit rätt om de svarat "nej, jag joggade inte ens").

    Dessutom har de börjat kräva lite väl mycket nu, det räcker inte med att de har ledigt på Ramadan o andra helgdagar, de vill ha ledigt på onsdagar o fredagar för bön, dessutom vill de att halalkött ska serveras i skolorna. Fan, ska de ha ledigt på sina helgdagar kan de ju glömma alla svenska helgdagar, eller ännu bättre, de borde inte ha ledigt alls på sina helgdagar. Själv är jag grek o jag har inte ledigt på grekiska helgdagar, men inte klagar jag för det.

    Man borde ta och lära sig lite av Danmark och Finland, Sverige släpper in alldelles för många invandrare som inte gör ett skit när de väl kommer in...


    Nu när jag ändå skriver om invandringen ect, det känns lite som om folk är rädda för att kritisera Islam eller annat sånt. Pratar läraren i den skola jag går i om Kristendomen så går det bra att kritisera den, men direkt hon går över till Islam så blir det slut med att peka ut misstag. OM man skulle våga sig till att säga något så blir man antingen utpekad som rasist eller så kommer läraren direkt börja försvara Islam... Och kom ihåg att den här läraren är svensk... Skulle någon göra samma sak om Kristendomen så bryr hon sig inte överhuvudtaget. Dessutom, förutom mig, min tvillingbror och 2-3 stycken till så verkar alla första och andra generationers invandrare i hela nian i min skola inte bry sig alls om skolan, de föredrar att låtsas var ghetto-ungar istället. Jävligt kaxiga är de också, har antagligen skapat någon form av hierarki där de utanför är nördar eller töntar, som om bara de visste vad stil och personlighet är för något (även om det är de som saknar stil överhuvudtaget, majoriteten är en hög stereotyper som härmar rappare och tror att de är något, lyssnar inte ens på musik för att de tycker om den, mer för att alla andra lyssnar på den).

    Känns som om det här blev lite långt, men man brukar inte få ur sig allt det där så ofta när chansen är enorm för att pekas ut som rasist bara för att man tycker till, oftast diskuterar man det bara med andra som tycker samma sak.
    I had a monumental idea this morning, but I didn't like it.

    Samuel Goldwyn

  18. #1158
    Primicerius
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    60,11 N 24,55 E
    Posts
    3,575

    Default Re: Skandinaviska Språken (Swedish, Danish and Norwegian)

    Quote Originally Posted by Hmmm View Post
    Pratar läraren i den skola jag går i om Kristendomen så går det bra att kritisera den, men direkt hon går över till Islam så blir det slut med att peka ut misstag. OM man skulle våga sig till att säga något så blir man antingen utpekad som rasist eller så kommer läraren direkt börja försvara Islam... Och kom ihåg att den här läraren är svensk... Skulle någon göra samma sak om Kristendomen så bryr hon sig inte överhuvudtaget.
    Joo, vår psykologi lärare började också en timme predika om hur detta lakritspapper var racistiskt, fast designen har använts här sedan 20-talet, Finland har aldrig haft negerslavar och så vitt jag vet fanns det inte (bortsett diplomater) svarta i Finland före 80-talet. Vid ett annat tillfälle hörde hon någon använda ordet "bög" och stirrade rätt ilsket på personen ifråga och sade; "Jag tror inte att det där var riktigt politiskt korrekt."

  19. #1159
    Vicarius
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    Trondheim, Norway
    Posts
    2,752

    Default Re: Skandinaviska Språken (Swedish, Danish and Norwegian)

    Alle er så politisk korrekte hele tiden at det svir. Folk er så jævli opptatt med at vi ikke skal være fordomsfulle mot utlendinger at vi blir fordomsfulle mot oss selv.
    På skolen skulle vi lage små rollespill der en skulle være for innvandring og en annen imot. Å gjett hva! alle fremstilte den som var imot innvandring som en rasist! Alle argumentene imot innvandring gikk på hudfarge etc. Jeg er selv for en viss mengde innvandring, å være imot innvandring i norge er litt dumt med tanke på hvor avhengig vi er av det, men jeg innser jo at det finnes noen logiske argumenter mot innvandring og et flerkulturelt samfunn. Men det har tydeligvis gått alle andre hus forbi, er man imot innvandrere, ja da er man rasist så enkelt er det! Det er ihvertfall den eneste godtatte meningen nå for tiden.
    Holdt nesten på å spørre om hva faen skjer med verden, men intet nytt skjer, vi mennesker har alltid vært en gjeng idioter.
    Member of S.I.N.

  20. #1160
    mocker's Avatar Domesticus
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    Oslo
    Posts
    2,050

    Default Re: Skandinaviska Språken (Swedish, Danish and Norwegian)

    Norge har olje, Sverige har svenskezłoty.
    Sånn er den saken.

    @ Mathias:
    Hvorfor skal innvandring være negativt?
    Veit du ikke at innvandring styrker økonomien vår?
    Innvandring betyr ikke at hvemsomhelst bare vandrer inn...

    En såpass enkel framstilling som "innvandring: for/mot" er dog altfor forenklet og polarisert.
    Spørsmålet som egentlig stilles er "innvandring: hvor strengt skal det reguleres, og med hvilke kriterier".
    Last edited by mocker; May 19, 2007 at 03:18 PM.


Tags for this Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •