Page 4 of 275 FirstFirst 12345678910111213142954104 ... LastLast
Results 61 to 80 of 5494

Thread: Skandinaviske/Skandinaviska Språk/Språken (Swedish/Danish/Norwegian)

  1. #61
    Hmmm's Avatar Senator
    Join Date
    Jun 2005
    Location
    Sweden
    Posts
    1,320

    Default

    Det som Joar gör är att han tror att precis alla invandrare är som de är. Joar, du tror att alla invandrare har märkeskläder, att alla invandrare kör in i folks trädgårdar och är aspackade, att alla invandrare knivhotar och att alla invandrare stjäl. Men det finns många fler invandrare som inte har märkeskläder, som har gamla skrothögar till bilar och inte mercedes, det är bara så att du vägrar acceptera det. Hur många utbildade invandrare har inte tvingats att bli städare, trots sin utbildning? Sen tror folk att alla invandrare är kriminella, utan att tänka på att svenska staten först stänger in dom i ett skitställe (som t.ex. Rinkeby), och sen skiter i dem. Det finns en enda byggnad i Rinkeby som ungdomar kan vara på, ungdomshuset, och staten försökte ta den också. De hade tänkt sig att alla aktiviteter där, alla träningar och annat, skulle upphöra och att andra klubbar från stan skulle flytta in. Men det vet visst inte du? Hur kommer det sig? För att allt som står i tidningar är allt kriminellt som sker där. Jag har träffat flera svenskar som är förjävliga, det är inte så att Sverige är uppdelat i förjävliga personer (invandrare) och perfekta personer (svenskar). Det här håller inte på att bli en rassetråd, det är det.

    Varför är du emot religionsfrihet? Det är väl inte fel att tro på vad man vill?
    Last edited by Hmmm; November 20, 2005 at 08:15 AM.

  2. #62
    wilpuri's Avatar It Gets Worse.
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    The Weimar Republic
    Posts
    9,512

    Default

    Jag ser ingent rasistiskt i den här tråden..

    Sen tror folk att alla invandrare är kriminella, utan att tänka på att svenska staten först stänger in dom i ett skitställe (som t.ex. Rinkeby), och sen skiter i dem.
    Stänger dem in i Rinkeby? Får dom inte flytta bort därifrån? Vart borde man sätta dom? Vad skulle du göra åt saken? Svenska staten stöder arbetslösa invandrare ganska mycket, skulle jag säga.

    Det finns en enda byggnad i Rinkeby som ungdomar kan vara på, ungdomshuset, och staten försökte ta den också.
    Det finns också bara ett ställe, ungdomshuset, var jag bor... Men jag trivs.

    Att vara emot multikulturellt samhälle betyder inte att man är rasist.
    The common culture of a tribe is a sign of its inner cohesion. But tribes are vanishing from the modern world, as are all forms of traditional society. Customs, practices, festivals, rituals and beliefs have acquired a flut and half-hearted quality which reflects our nomadic and rootless existence, predicated as we are on the global air-waves.

    ROGER SCRUTON, Modern Culture

  3. #63
    Hmmm's Avatar Senator
    Join Date
    Jun 2005
    Location
    Sweden
    Posts
    1,320

    Default

    Du fattar inte. Hur många invandrare ser du i utanför Rinkeby? Hur många ser du innanför? De har inte råd att flytta, inte svårare än så. Och det ungdomshuset i ditt ställe försökte de inte ta ifrån er. Och jag tror inte att det är litet heller.

  4. #64
    wilpuri's Avatar It Gets Worse.
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    The Weimar Republic
    Posts
    9,512

    Default

    Quote Originally Posted by Hmmm
    Du fattar inte. Hur många invandrare ser du i utanför Rinkeby? Hur många ser du innanför? De har inte råd att flytta, inte svårare än så. Och det ungdomshuset i ditt ställe försökte de inte ta ifrån er. Och jag tror inte att det är litet heller.
    Jag har aldrig varit i Rinkeby, men pointen är den: Vart borde man sätta alla invadrare/flyktingar, som ska leva på skattebetalarens pengar? Dessutom, åtminstone i Finland har man gett upp med den idén att inget område borde ha mer än 10% med invandrare, för att

    a) Lediga bostäder är inte altid lätta att hitta, så man väljer det område där dom finns.

    b) Invandrarna själv konsentrar sig i områden där det finns människor av samma kulturbakgrund.

    Så här i Finland, var 2% av befolkningen är invandrare.
    The common culture of a tribe is a sign of its inner cohesion. But tribes are vanishing from the modern world, as are all forms of traditional society. Customs, practices, festivals, rituals and beliefs have acquired a flut and half-hearted quality which reflects our nomadic and rootless existence, predicated as we are on the global air-waves.

    ROGER SCRUTON, Modern Culture

  5. #65
    Hmmm's Avatar Senator
    Join Date
    Jun 2005
    Location
    Sweden
    Posts
    1,320

    Default

    Du har aldrig hört om rinkeby heller va? För annars vet du nog att de är ganska "kända" för att hata svenskar. Det gör de för att de ofta inte träffat svenskar, så de skapar fördomar och hatar dem. Dessutom får invandrare fortfarande mycket mindre lön än svenskar och i procent är fler invandrare än svenskar fattiga, p.g.a. diskriminering o.s.v. Medellönen för en svensk är ca 240.000 om året medan i Rinkeby (där de flesta är invadrare) så är medellönen 140.000 om året. Ungefär vart tionde barn i Stockholm har fattiga föräldrar, i Rinkeby har nästan (eller mer, minns inte exakt) vartannat barn fattiga föräldrar. Skillnaden är slående. Nu kommer du självklart vilja ha en källa till informationen, och om du lever i Stockholm så finns det en tidning vid namn City (Stockholms City). Där börjar de ta upp sådana saker som klyftor mellan fattiga och rika.

  6. #66
    wilpuri's Avatar It Gets Worse.
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    The Weimar Republic
    Posts
    9,512

    Default

    Quote Originally Posted by Hmmm
    Du har aldrig hört om rinkeby heller va? För annars vet du nog att de är ganska "kända" för att hata svenskar. Det gör de för att de ofta inte träffat svenskar, så de skapar fördomar och hatar dem.
    Usla rasister.

    Dessutom får invandrare fortfarande mycket mindre lön än svenskar och i procent är fler invandrare än svenskar fattiga, p.g.a. diskriminering o.s.v.
    Ja, det kann ju inte ha något att göra med utbildning, etc? Bara diskriminering och sånt? Det skulle vara kul och se hur du bevisar det, när man tänker på hur mycket pengar svenska staten använder för att 'kämpa rasism'.

    Medellönen för en svensk är ca 240.000 om året medan i Rinkeby (där de flesta är invadrare) så är medellönen 140.000 om året.
    Ja, dom som jobbar hårt och får en bra utbildning kommer att förtjäna mera. Det kann inte vara ett brott mot 'human rights' om man inte kan bevisa, att en invandrare, som är socioekonomiskt på samma nivå som en svenne, har det sämre till/sämre lön, eller om man inte kann bevisa, att det finns en mekanism som hindrar deras mobilitet i samhället.

    Ungefär vart tionde barn i Stockholm har fattiga föräldrar, i Rinkeby har nästan (eller mer, minns inte exakt) vartannat barn fattiga föräldrar. Skillnaden är slående. Nu kommer du självklart vilja ha en källa till informationen, och om du lever i Stockholm så finns det en tidning vid namn City (Stockholms City). Där börjar de ta upp sådana saker som klyftor mellan fattiga och rika.
    Jag kann bra tro på den här informationen, men tycker du, att svenska staten borde då ge mera pengar åt invandrare p.g.a det att dom är invandrare?

    Jag kann nästan slå vad om att det inte finns en enda hemlös invandrare i Finland, men där emot finns det många hemlösa Finnar. Kanske det också är rasism?
    The common culture of a tribe is a sign of its inner cohesion. But tribes are vanishing from the modern world, as are all forms of traditional society. Customs, practices, festivals, rituals and beliefs have acquired a flut and half-hearted quality which reflects our nomadic and rootless existence, predicated as we are on the global air-waves.

    ROGER SCRUTON, Modern Culture

  7. #67
    Hmmm's Avatar Senator
    Join Date
    Jun 2005
    Location
    Sweden
    Posts
    1,320

    Default

    För det första står det flera gånger i tidningar om invandrare som ÄR utbildade och inte får jobb, undrar varför? Så om man är en utbildad person som inte får jobb bara för att man är invandrare, tror du man kan jobba hårdare då? Det hjälper inte. Man får inte jobb, så enkelt är det. Det är inte staten som ska göra något, det är varenda svensk som ska börja tänka om och kasta bort den idiotiska teorin om att svenskar är bättre än invandrare, om att bara för att man har ett konstigt namn eller har en annan hår eller hudfärg så är man sämre. Och nu pratar vi om Sverige, inte Finland. Att jobba hårt och få en bra utbildning, som jag redan sagt, kommer inte hjälpa. Dessutom syftar jag på personer MED utbildning. Och om du tycker att invandrare är rasister, kolla då på svenskarna. Invandrarnas såkallade rasism är ett svar på svenskarnas diskriminering och ett svar mot deras idiotiska tro att svenskar är överlägsna. Så om invandrarna är usla rasister, vad är då svenskarna? Superusla extrem rasister? Eller värre?

    Oh, juste, när jag skriver så tar det tid innan det jag skrivit kommer med, vad beror det på(kommer inte direkt, utan kan ta några timmar, jag flyttas tillbaka till sidan jag var i innan, sen, senare så kommer det som jag skrev)?

  8. #68
    wilpuri's Avatar It Gets Worse.
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    The Weimar Republic
    Posts
    9,512

    Default

    Quote Originally Posted by Hmmm
    För det första står det flera gånger i tidningar om invandrare som ÄR utbildade och inte får jobb, undrar varför? Så om man är en utbildad person som inte får jobb bara för att man är invandrare, tror du man kan jobba hårdare då? Det hjälper inte.
    Att säga att det beror bara på rasism är barnsligt. Det beror på utbildning, språkkunskaper, etc, etc. Säkert finns det många som hällre tar Svenskar, men att säga att alting beror på rasism... nåja.

    Och om du tycker att invandrare är rasister, kolla då på svenskarna. Invandrarnas såkallade rasism är ett svar på svenskarnas diskriminering och ett svar mot deras idiotiska tro att svenskar är överlägsna. Så om invandrarna är usla rasister, vad är då svenskarna? Superusla extrem rasister? Eller värre?
    Du sa ju att dom hatar svenskar. Om dom hatar svenskar bara för att dom är svenskar, är det inte rasism? Deras rasism bara ett svar? Jag personligen skulle tippa på, at svenskarna är så rädda för att bli kallad rasist, att även om dom skulle vara det, är sociala stigman för stor för dom att visa det på något sett. Men det är ju aldeles tillåtet at hata svenskar/vita/vesterlänningar utan att vara 'rasist', det har vi sett. Dessutom kallade jag inte alla invandrare rasister, utan dom som "är ganska "kända" för att hata svenskar".

    Oh, juste, när jag skriver så tar det tid innan det jag skrivit kommer med, vad beror det på(kommer inte direkt, utan kan ta några timmar, jag flyttas tillbaka till sidan jag var i innan, sen, senare så kommer det som jag skrev)?
    http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=33754
    The common culture of a tribe is a sign of its inner cohesion. But tribes are vanishing from the modern world, as are all forms of traditional society. Customs, practices, festivals, rituals and beliefs have acquired a flut and half-hearted quality which reflects our nomadic and rootless existence, predicated as we are on the global air-waves.

    ROGER SCRUTON, Modern Culture

  9. #69

    Default

    Här har ni en dansk svensk kille...

  10. #70
    wilpuri's Avatar It Gets Worse.
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    The Weimar Republic
    Posts
    9,512

    Default

    Välkommen!
    The common culture of a tribe is a sign of its inner cohesion. But tribes are vanishing from the modern world, as are all forms of traditional society. Customs, practices, festivals, rituals and beliefs have acquired a flut and half-hearted quality which reflects our nomadic and rootless existence, predicated as we are on the global air-waves.

    ROGER SCRUTON, Modern Culture

  11. #71
    Hmmm's Avatar Senator
    Join Date
    Jun 2005
    Location
    Sweden
    Posts
    1,320

    Default

    När jag säger utbildade personer menar jag personer med tillräcklig utbildning för att de ska få jobb. Hade de varit svenskar så hade de fått det. Och att säga att invandrare är rasister eftersom de hatar svenskar bara för att de är svenskar, då är ju svenskarna rasister för att de hatar invadrare bara för att de är invandrare. Det pågår en hel del diskriminering, folk får inte jobb p.g.a. att de har ett konstigt namn. Jag säger inte att invandrare får vara rasister och inte svenskarna, jag säger att invandrare är det eftersom de blir diskriminerade. Skulle du inte hata en person eftersom du inte får ett jobb på grund av ditt namn? Och om det händer flera gånger, varje gång, vad skulle du tycka då? Sjölvklart generaliserar invandrare, men det gör svenskar också.

    Och nu har jag äntligen fattat varför inte det jag skriver kommer direkt,

  12. #72

    Default

    Snyft, snyft. Stackars alla "flyktingar" som kommer hit och får träffa på de stygga svenskarna. Jag skiter fullständigt vilken sorts religion folk har, men är helhjärtat emot hur Svensk mark skändas av kulturfrämmande byggnader och inslag där hatiska budskap obehindrat kan få spridas utan att vår kommunistiska regim lyfter ett finger för att försvara sitt eget folk.

    Dags att ta av de rosa solglasögonen och se världen för vad den är. Titta vilka som sitter i våra proppfulla fängelser? Varför har gruppvåldtäkterna exploderat de sista åren? Upplopp i förorter där poliser misshandlas och beskjuts av kulturberikarna. I Frankrike sägs det bero på att de stackars snälla gossarna inte har jobb. Ja, om man inte har jobb är det väl en bra idé att bränna bilar, slå ihjäl pensionärer och hälla bensin på handikappade kvinnor. Samma personer från samma kulturer tycker det är hedersamt att mörda sina egna barn för att dessa oftast vill leva ett västerländskt liv. Det snackas om "hedersmord". Vad har heder med det att göra? Rasism är vad det är. Det är ett brinnande hat och förakt mot Min kultur. Det är ett hat och förakt som går så långt att man är beredd att mörda sina egna barn.

    Tänk om vi svenskar fick reda på sanningen om invandringen? Varför vägrar regering och riksdag att offentliggöra kostnaderna? Varför publiceras inga undersökningar som avslöjar den brottsvåg "kulturberikarna" står för? Och tänk om våra tidningar och nyhetskanaler skulle börja berätta sanningen? Tänk om man skulle skriva ut varje gång en "stackars" flykting våldtar en svensk kvinna? Tänk om det rasistiska våldet mot svenskarna skulle avslöjas? Bara för att ta ett exempel: knivskäraren i Gävle. En fin invandrare som knivskar svenska, företrädelsevis blonda, kvinnor och som i förhör använt uttryck som "hora" och "slampa" om svenska kvinnor. Det kanske också ska nämnas att den stackars invandraren också är åtalad för våldtäkt av en 15-årig flicka. Tänk om medierna skulle berätta sanningen om det?

    Det sedvanliga "försvarstalet" om att "alla invandrare" inte är kriminella och bakåtsträvande rasister är inget annat än löjeväckande tonårsflum alternativt kommunistisk propaganda. Finns det skötsamma invandrare som försörjer sig själva? Ja, självklart. Och?

  13. #73

    Default

    Hej, jag är ganska ny här.

    Har spelat R:TW ganska länge nu och ville testa några mods, men verkar alltid knasa upp sig. SPQR testade jag och det gillade jag, spelade som julii och fick stryk av gallerna, så blev sur pga det

    Någon som kan rekommendera några mods? Försökte testa Rome Total Realism men det kändes inte rätt när det tar sån tid att rekrytera trupper, t.ex 1 helt år för en equites grupp. Finns det en 0 turn recruitment patch till RTR? Tackar för svar

  14. #74
    Hmmm's Avatar Senator
    Join Date
    Jun 2005
    Location
    Sweden
    Posts
    1,320

    Default

    Joar, JAG är barn till en invandrare, och jag är knappast en person som hatar svenskar o.s.v. JAG håller inte på med brott, så jag förstår inte hur du kan generalisera. Och så ska du veta att de flesta jag känner(nu pratar jag om invandrare) inte är kriminella, trots att jag kommer från Rinkeby. Det har funnits svenskar som dödat invandrare, hört talas om "lasermannen"? Och jag är kristen, ändå har jag inget emot att andra ska få ha sina moskéer eller vad de nu har. Att du ska säga att folks religioner är "hatiska" o.s.v. är bara skit, och de får väl behålla sin kultur om de vill?

    Det är en av FN:ns grundlagar att man har (speciellt barn) rätt till att behålla sin kultur och sin religion. Och alla invandrare dödar inte sina barn eftersom de vill leva ett västerlänskt liv. Om svenskarna ska vara med i FN och få alla fördelar får dem *** se till att hålla sig efter reglerna.

    Dessutom, svensk media skriver ALLTID om ALLA invandrare, tror du verkligen på allt media säger? Tror du inte att kanske minst lika många svenskar gör samma sak?

    Det är bara de som gör det som det står i tidningarna om, men det innebär inte att ALLA invandrare är så. Du kan inte bara säga "hörru! Den där kulturen är inte bra, du måste övergå till mitt lands kultur". Tänk om invandrarna inte vill ta del av dina dalahästar och tråkiga TV-program, om de inte vill ta del av någon av den svenska kulturen som de antagligen inte finner rolig. Vad ska du göra åt det? Tvinga dem? Men du gillar visst att åka på semester och se kulturen där, eller? Eller tycker du att tråkig svensk kultur ska spridas i världen, men ingen annans? Bara för att du fått för dig att svensk kultur är bättre än restens? Ta inte illa upp, men om du säger vad du tycker, så gör jag det också. Att jag tycker att ett mångkulturellt land är bättre är inte konstigt, eftersom man värderar alla kulturer lika. Har du tänkt på det? Nej, det tror jag inte...

    att det dessutom finns skötsamma invandrare som sköter sig själva är viktigt i denna debatt, eftersom du inte kan generalisera och säga att alla invandrare är likadana. Och det är inte löjeväckande skitsnack att det finns invandrare som inte är rasister, DET är bara skitsnack.
    Last edited by Hmmm; March 06, 2006 at 08:56 AM.

  15. #75
    Valus's Avatar Natura, artis magistra
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Sweden..
    Posts
    3,071

    Default

    Quote Originally Posted by Oskar
    Hej, jag är ganska ny här.

    Har spelat R:TW ganska länge nu och ville testa några mods, men verkar alltid knasa upp sig. SPQR testade jag och det gillade jag, spelade som julii och fick stryk av gallerna, så blev sur pga det

    Någon som kan rekommendera några mods? Försökte testa Rome Total Realism men det kändes inte rätt när det tar sån tid att rekrytera trupper, t.ex 1 helt år för en equites grupp. Finns det en 0 turn recruitment patch till RTR? Tackar för svar
    Hej och välkommen till TWC!
    För att kunna besvara din fråga gällande 'mods' så måste jag först veta vilken typ du är intresserad av.... Personligen så spelar jag nästan aldrig med mods men innan jag slutade så spelade jag SPQR efter att ha testat RTR... SPQR är i min mening bättre än RTR men den fokuserar ju nästan bara på romarna så om man gillar att köra som 'barbarerna' så ska man nog spela RTR...
    Håll ett öga CTW (Chivalry Total War) och Jidai No Ran, de är inte färdigutvecklade än men de är något att se fram emot..
    Under the patronage of Søren
    The proud liege of Mimirswell, Proximus, Rhah, Phaedo and EmperorJulian

    Former Moderator and Senatorii
    Member of the House of Caesars

  16. #76

    Default

    Quote Originally Posted by Valus
    Håll ett öga CTW (Chivalry Total War) och Jidai No Ran, de är inte färdigutvecklade än men de är något att se fram emot..
    Och man får inte glömma EB. (men det är ju ett evighets projekt)

    Quote Originally Posted by Oskar
    Någon som kan rekommendera några mods? Försökte testa Rome Total Realism men det kändes inte rätt när det tar sån tid att rekrytera trupper, t.ex 1 helt år för en equites grupp. Finns det en 0 turn recruitment patch till RTR? Tackar för svar
    Det käns inte rätt, men det är ju "Realism".
    Ever had Problems when trying to find some good sites about a special period in history on Google?
    Then try looking if the site you need is in Links to History.

  17. #77
    Valus's Avatar Natura, artis magistra
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Sweden..
    Posts
    3,071

    Default

    Quote Originally Posted by Jan-Taihwo
    Och man får inte glömma EB. (men det är ju ett evighets projekt)
    Är det fortfarande under utveckling?
    Jag har fått det intrycket att det skulle vara nerlagt eller i alla fall stoppat tillsvidare...
    Under the patronage of Søren
    The proud liege of Mimirswell, Proximus, Rhah, Phaedo and EmperorJulian

    Former Moderator and Senatorii
    Member of the House of Caesars

  18. #78
    Daneboy's Avatar Senator
    Join Date
    Apr 2005
    Location
    Copenhagen
    Posts
    1,187

    Default

    Hej med jer,

    endnu en dansker læser med. Jeg finder jeres debat om indvandring ganske spændende. Den samme debat rasede i Danmark med fuld kraft for nogle år tilbage. Dette resulterede i dansk folkeparti brød ud fra et ikke specielt troværdigt parti ved navn fremskridtspartiet, der måske var en smule for højreorienterede (blandt andet gik de ind for afskaffelsen af indkomstskat). Med en stærk leder, Pia Kjærsgaard, kunne Dansk folkeparti ikke længere ignoreres og det var nu ikke længere skamfuldt at give sin mening til kende.

    Jeg håber for jer, at det samme er ved at ske i Sverige, jeg frygter at I får nogle ganske voldsomme problemmer i fremtiden, med integration. Under alle omstændigheder skal i ALDRIG lade nogle moralske overmennesker fortælle jer, hvad i må mene og hvad i ikke må mene.

    Det skal lige tilføjes at jeg ikke har stemt på Dansk fokeparti, men jeg er lykkelig for den indflydelse de har haft på de andre partier, selv socialdemokraterne har måttet stramme kursen, ja, størstedelen af Dansk folkepartis vælgere kommer fra Socialdemokratiet.

  19. #79

    Default

    Jag tror jag fattade allt men inte helt säker

  20. #80
    wilpuri's Avatar It Gets Worse.
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    The Weimar Republic
    Posts
    9,512

    Default

    Välkommen, Daneboy. Jag tycker faktiskt, att Danmark är en model nation i Europa när det handlar om invandring.
    The common culture of a tribe is a sign of its inner cohesion. But tribes are vanishing from the modern world, as are all forms of traditional society. Customs, practices, festivals, rituals and beliefs have acquired a flut and half-hearted quality which reflects our nomadic and rootless existence, predicated as we are on the global air-waves.

    ROGER SCRUTON, Modern Culture

Tags for this Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •