Page 18 of 275 FirstFirst ... 89101112131415161718192021222324252627284368118 ... LastLast
Results 341 to 360 of 5494

Thread: Skandinaviske/Skandinaviska Språk/Språken (Swedish/Danish/Norwegian)

  1. #341

    Default

    Hei alle sammen...er jeg eneste jæ*** utlending her!
    Hehehe...jeg er fra bosnia.Så hva skjer ellers her?Oh oh....har dere prøvd Atilla Reloaded mod...dri* BRA!

  2. #342

    Default

    Quote Originally Posted by Gazi Husrev-Beg
    Hei alle sammen...er jeg eneste jæ*** utlending her!
    Hehehe...jeg er fra bosnia.Så hva skjer ellers her?Oh oh....har dere prøvd Atilla Reloaded mod...dri* BRA!
    Tja utlänning! Det ser ut som att alla nordbor ska enas under samma sig. Jag gillar idén. Har inte testat AR:s mod, men jag ska. Den verkar cool.

    Proximus din bild är snygg! Inväntar finländarens också så vi kan jämnföra...

  3. #343
    wilpuri's Avatar It Gets Worse.
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    The Weimar Republic
    Posts
    9,512

    Default

    Quote Originally Posted by Radier
    Tja utlänning! Det ser ut som att alla nordbor ska enas under samma sig. Jag gillar idén. Har inte testat AR:s mod, men jag ska. Den verkar cool.

    Proximus din bild är snygg! Inväntar finländarens också så vi kan jämnföra...
    Ahem, Manji är portugisisk. :wink:
    The common culture of a tribe is a sign of its inner cohesion. But tribes are vanishing from the modern world, as are all forms of traditional society. Customs, practices, festivals, rituals and beliefs have acquired a flut and half-hearted quality which reflects our nomadic and rootless existence, predicated as we are on the global air-waves.

    ROGER SCRUTON, Modern Culture

  4. #344

    Default

    Quote Originally Posted by wilpuri
    Ahem, Manji är portugisisk. :wink:
    Oops, my bad.

  5. #345
    Habelo's Avatar Protector Domesticus
    Join Date
    Apr 2005
    Posts
    4,255

    Default

    Så det verkar rätt så lugnt i sverige med muslim grejen jämfört med alla andra länder i europa.... Vi har ju så många patrioter som skulle slå ner muslimer direkt ifall de började gnälla men i för visso, tror ni att det kommer hända något?
    You have a certain mentality, a "you vs them" and i know it is hard to see, but it is only your imagination which makes up enemies everywhere. I haven't professed anything but being neutral so why Do you feel the need to defend yourself from me?. Truly What are you defending? when there is nobody attacking?

  6. #346
    Proximus's Avatar Nothing To No One
    Join Date
    May 2004
    Location
    Uppsala, Sweden
    Posts
    3,628

    Default

    Quote Originally Posted by Habelo
    Så det verkar rätt så lugnt i sverige med muslim grejen jämfört med alla andra länder i europa.... Vi har ju så många patrioter som skulle slå ner muslimer direkt ifall de började gnälla men i för visso, tror ni att det kommer hända något?
    Riktiga patrioter gör det som är bäst för Sverige, i det här fallet är det inte att börja slå ner muslimer som inte har gort något ont.
    Den enda gruppen som skulle komma på den idiotiska tanken att provocera muslimerna ännu mera genom att misshandle dem, är de förbannade ny nazisterna som har gort mer för att skada Sverige än någon annan grupp!
    Tack vare dem är det numera tabu att vara en sann nationalistik patriot, dvs säga att öppet vara stolt för sitt land.

    Under the Honoured Patronage of Quintus Maximus Adopted by Valus
    Bestows Patronage upon NobleNick

    The superior man, when resting in safety, does not forget that danger may come. When in a state of security he does not forget the possibility of ruin. When all is orderly, he does not forget that disorder may come. Thus his person is not endangered, and his States and all their clans are preserved.

  7. #347

    Default

    Quote Originally Posted by Proximus
    Riktiga patrioter gör det som är bäst för Sverige, i det här fallet är det inte att börja slå ner muslimer som inte har gort något ont.
    Den enda gruppen som skulle komma på den idiotiska tanken att provocera muslimerna ännu mera genom att misshandle dem, är de förbannade ny nazisterna som har gort mer för att skada Sverige än någon annan grupp!
    Tack vare dem är det numera tabu att vara en sann nationalistik patriot, dvs säga att öppet vara stolt för sitt land.
    Kunde inte hålla med mer... /Nationalist

  8. #348
    Habelo's Avatar Protector Domesticus
    Join Date
    Apr 2005
    Posts
    4,255

    Default

    Njee men muslim-exterminister skall slå ners i vårat land!(bra för sverige att ha dårar springa runt här?)
    Och muslimer är inget att vara rädd för, vafan skall dem göra? De är en liten fattig fläck på jorden! Så det är väll ok att provicera de hur mycket man vill?
    You have a certain mentality, a "you vs them" and i know it is hard to see, but it is only your imagination which makes up enemies everywhere. I haven't professed anything but being neutral so why Do you feel the need to defend yourself from me?. Truly What are you defending? when there is nobody attacking?

  9. #349
    Proximus's Avatar Nothing To No One
    Join Date
    May 2004
    Location
    Uppsala, Sweden
    Posts
    3,628

    Default

    Quote Originally Posted by Habelo
    Njee men muslim-exterminister skall slå ners i vårat land!(bra för sverige att ha dårar springa runt här?)
    Och muslimer är inget att vara rädd för, vafan skall dem göra? De är en liten fattig fläck på jorden! Så det är väll ok att provicera de hur mycket man vill?
    Mig veterligen så är det ganska ont om extremist muslimer i Sverige, vilket jag är mycket tacksam för. Jag anser att alla sorters extremister, höger,vänster eller religösa borde spärras in någonstans. Gärna tillsammans så kan de ta kål på varandra.
    Och du, det finns över en miljard muslimer på jorden. Det är lite mer än bara en liten fläck.
    Och behandlar man andra människor med respekt behöver man inte vara rädd för någon, men det skadar aldrig att träna kampsport heller. :original:

    Under the Honoured Patronage of Quintus Maximus Adopted by Valus
    Bestows Patronage upon NobleNick

    The superior man, when resting in safety, does not forget that danger may come. When in a state of security he does not forget the possibility of ruin. When all is orderly, he does not forget that disorder may come. Thus his person is not endangered, and his States and all their clans are preserved.

  10. #350

    Default

    Rösta på mig i riksdagsvalet så ska jag införa en ny national-sport i Sverige. Extremist vs Extremist. Inga pistoler men möjligen kan de få rustningar och svärd så vi får lite ordentliga gladiatorspel.


    Men jag tror inte det finns så många religösa extremister i Sverige så vi får väl ta nazisterna mot de extrema vänstergrupperna.

  11. #351
    Proximus's Avatar Nothing To No One
    Join Date
    May 2004
    Location
    Uppsala, Sweden
    Posts
    3,628

    Default

    Quote Originally Posted by theking994
    Rösta på mig i riksdagsvalet så ska jag införa en ny national-sport i Sverige. Extremist vs Extremist. Inga pistoler men möjligen kan de få rustningar och svärd så vi får lite ordentliga gladiatorspel.


    Men jag tror inte det finns så många religösa extremister i Sverige så vi får väl ta nazisterna mot de extrema vänstergrupperna.
    Låter som en bra ide', så slipper de slåss under demonstationer där det oftast ändå är Poliserna som råker mest illa ut.Och jag tycker vi ska ta obeväpnad strid så att det blir en sport för män.

    Under the Honoured Patronage of Quintus Maximus Adopted by Valus
    Bestows Patronage upon NobleNick

    The superior man, when resting in safety, does not forget that danger may come. When in a state of security he does not forget the possibility of ruin. When all is orderly, he does not forget that disorder may come. Thus his person is not endangered, and his States and all their clans are preserved.

  12. #352
    Valus's Avatar Natura, artis magistra
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Sweden..
    Posts
    3,071

    Default

    Jag håller med dig Proximus!
    Jag älskar mitt land för vad det är, för att vi har en öppen kultur där alla är välkommna...
    Jag ogillar alla de som är främlingsfientliga, hur kan man döma någon som man aldrig har mött? Hur kan man säga att tex alla muslimer är extremister?
    Under the patronage of Søren
    The proud liege of Mimirswell, Proximus, Rhah, Phaedo and EmperorJulian

    Former Moderator and Senatorii
    Member of the House of Caesars

  13. #353
    Habelo's Avatar Protector Domesticus
    Join Date
    Apr 2005
    Posts
    4,255

    Default

    Men nassarna är ju minst lika bra (om inte bättre) än alla turkar som går runt och rånar folk...=)
    Och när det gäller sport för män så tycker nog alla turkar i sverige och invandrare att de mer vapen man har dessto tuffare är man! Fast i för visso, svenskar är ju lite hederliga och fina!
    You have a certain mentality, a "you vs them" and i know it is hard to see, but it is only your imagination which makes up enemies everywhere. I haven't professed anything but being neutral so why Do you feel the need to defend yourself from me?. Truly What are you defending? when there is nobody attacking?

  14. #354
    Proximus's Avatar Nothing To No One
    Join Date
    May 2004
    Location
    Uppsala, Sweden
    Posts
    3,628

    Default

    Quote Originally Posted by Habelo
    Men nassarna är ju minst lika bra (om inte bättre) än alla turkar som går runt och rånar folk...=)
    Och när det gäller sport för män så tycker nog alla turkar i sverige och invandrare att de mer vapen man har dessto tuffare är man! Fast i för visso, svenskar är ju lite hederliga och fina!
    Minst lika bra? Jag får faktiskt lov att erkänna att jag inte riktigt hänger med i ditt resonemang.
    Föröverigt kan jag bara säga att alla människor ska dömas som indevider, dvs man ska inte dra alla över en kam. Visst finns det invandrare som rånar människor det förnekar jag inte, men det är inte samma sak som att alla invandrare rånar folk.

    Under the Honoured Patronage of Quintus Maximus Adopted by Valus
    Bestows Patronage upon NobleNick

    The superior man, when resting in safety, does not forget that danger may come. When in a state of security he does not forget the possibility of ruin. When all is orderly, he does not forget that disorder may come. Thus his person is not endangered, and his States and all their clans are preserved.

  15. #355

    Default

    Quote Originally Posted by Habelo
    Men nassarna är ju minst lika bra (om inte bättre) än alla turkar som går runt och rånar folk...=)
    Och när det gäller sport för män så tycker nog alla turkar i sverige och invandrare att de mer vapen man har dessto tuffare är man! Fast i för visso, svenskar är ju lite hederliga och fina!
    Nazisterna är minst lika dåliga ja och de tycker nog också att ju mer vapen man har desto tuffare är man.


    Anledningen till att jag är för en minskad invandring är att jag anser att vi inte klarar att integrera alla som kommer nu och istället borde vi ta in mindre folk och satsa mer på att integrera dem. Vi borde också (enligt mitt tycke) utvisa de som missköter sig/begår brott snabbare för att minska rasismen i samhället.

  16. #356
    Proximus's Avatar Nothing To No One
    Join Date
    May 2004
    Location
    Uppsala, Sweden
    Posts
    3,628

    Default

    Quote Originally Posted by theking994
    Nazisterna är minst lika dåliga ja och de tycker nog också att ju mer vapen man har desto tuffare är man.


    Anledningen till att jag är för en minskad invandring är att jag anser att vi inte klarar att integrera alla som kommer nu och istället borde vi ta in mindre folk och satsa mer på att integrera dem. Vi borde också (enligt mitt tycke) utvisa de som missköter sig/begår brott snabbare för att minska rasismen i samhället.
    Helt otroligt, någon med nästan exakt samma åsikter som jag.

    Under the Honoured Patronage of Quintus Maximus Adopted by Valus
    Bestows Patronage upon NobleNick

    The superior man, when resting in safety, does not forget that danger may come. When in a state of security he does not forget the possibility of ruin. When all is orderly, he does not forget that disorder may come. Thus his person is not endangered, and his States and all their clans are preserved.

  17. #357

    Default

    Quote Originally Posted by Proximus
    Helt otroligt, någon med nästan exakt samma åsikter som jag.
    Och jag (nästan )

    Quote Originally Posted by Valus
    Följande punkter skulle behöva diskuteras, eller fastslås:
    Vad vår konfederation ska kallas
    Vad representanterna ska kallas, vi lutar åt jarl just nu men det har inte fastslagits än.
    Hur många representanter vi ska ha, vi låter åt fem men det har inte röstats på än.
    Vad representanterna konkret ska göra.
    Vilka mål som vi ska ha för unionen
    Vi bör ha en stadga, som JT har arbetat med, där vi har alla lagar och titlar etc nedskrivet.
    Signaturer, vi kan i alla fall bestämma vilken typ vi ska använda oss av.
    Quote Originally Posted by jag
    Vilka våra regler ska vara.
    Jag kan vara med i ett möte imorgon och på lördag.

    Det är mycket viktigt att vi håller ett möte, för att det här ska kunna lyckas.
    Ever had Problems when trying to find some good sites about a special period in history on Google?
    Then try looking if the site you need is in Links to History.

  18. #358
    Proximus's Avatar Nothing To No One
    Join Date
    May 2004
    Location
    Uppsala, Sweden
    Posts
    3,628

    Default

    Quote Originally Posted by Jan-Taihwo
    Och jag (nästan )





    Jag kan vara med i ett möte imorgon och på lördag.

    Det är mycket viktigt att vi håller ett möte, för att det här ska kunna lyckas.
    Skönt att veta att det finns vettiga människor här i världen. :original:
    Hursomhelst så tror jag att Valus fick med det viktigaste där. Jag kan vara med på ett möte närsomhelst i helgen, har inga speciella planer.
    Men jag finner att den plötsliga bristen på intresse för en nordisk federation vara lite oroande, har alla ändrat sig eller? Just nu är det tre personer som pushar på den här ide'n.

    Under the Honoured Patronage of Quintus Maximus Adopted by Valus
    Bestows Patronage upon NobleNick

    The superior man, when resting in safety, does not forget that danger may come. When in a state of security he does not forget the possibility of ruin. When all is orderly, he does not forget that disorder may come. Thus his person is not endangered, and his States and all their clans are preserved.

  19. #359
    Habelo's Avatar Protector Domesticus
    Join Date
    Apr 2005
    Posts
    4,255

    Default

    Quote Originally Posted by Proximus
    Minst lika bra? Jag får faktiskt lov att erkänna att jag inte riktigt hänger med i ditt resonemang.
    Föröverigt kan jag bara säga att alla människor ska dömas som indevider, dvs man ska inte dra alla över en kam. Visst finns det invandrare som rånar människor det förnekar jag inte, men det är inte samma sak som att alla invandrare rånar folk.
    Njee det är fan en av mina livs filosofier(inte dra alla över en kamm=P)
    När det kommer till att jag menar att nassar är på den bättre sidan än turkar är att: Nassar spöar skiten ur invandrare, turkar spöar *host*skär*host* sönder skiten ur ALLA. Ifall nassar var överallt då skulle svenskar vara säkra, ifall turkar var överallt INGEN skulle vara säker...
    You have a certain mentality, a "you vs them" and i know it is hard to see, but it is only your imagination which makes up enemies everywhere. I haven't professed anything but being neutral so why Do you feel the need to defend yourself from me?. Truly What are you defending? when there is nobody attacking?

  20. #360
    Proximus's Avatar Nothing To No One
    Join Date
    May 2004
    Location
    Uppsala, Sweden
    Posts
    3,628

    Default

    Quote Originally Posted by Habelo
    Njee det är fan en av mina livs filosofier(inte dra alla över en kamm=P)
    När det kommer till att jag menar att nassar är på den bättre sidan än turkar är att: Nassar spöar skiten ur invandrare, turkar spöar *host*skär*host* sönder skiten ur ALLA. Ifall nassar var överallt då skulle svenskar vara säkra, ifall turkar var överallt INGEN skulle vara säker...
    Har du någonsin hört talas om Turkiet? Jag tycker det är ganska lustigt att ett folkslag som tydligen skär sönder allt inom synhåll, har överlevt in i våra dagar. Borde de inte ha dödat varandra vid det här laget?

    Under the Honoured Patronage of Quintus Maximus Adopted by Valus
    Bestows Patronage upon NobleNick

    The superior man, when resting in safety, does not forget that danger may come. When in a state of security he does not forget the possibility of ruin. When all is orderly, he does not forget that disorder may come. Thus his person is not endangered, and his States and all their clans are preserved.

Tags for this Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •