Page 17 of 275 FirstFirst ... 7891011121314151617181920212223242526274267117 ... LastLast
Results 321 to 340 of 5494

Thread: Skandinaviske/Skandinaviska Språk/Språken (Swedish/Danish/Norwegian)

  1. #321

    Default

    Ack, det mänskliga behovet av att ge varandra fina titlar.

  2. #322
    Bwaho's Avatar Puppeteer
    Join Date
    Aug 2003
    Location
    From the kingdom of heaven by the powah of the holy spirit
    Posts
    5,790

    Default

    Ack, det mänskliga behovet av att ge varandra fina titlar.
    du kan få vara "dräng" om du vill

  3. #323

    Default

    Quote Originally Posted by Bwaho
    du kan få vara "dräng" om du vill
    Håller med, träl

  4. #324
    turcopolier's Avatar Littorio fanboy
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Sweden
    Posts
    1,081

    Default

    Jag hoppas ävan att ledarna kan kallas något annat än baroner, något mer typiskt nordiskt som Jarlar, hövdinger eller något annat lämpligt jag tror ni förstår poängen.
    Sedan så ser jag gärna några namnförslag som inte innehåller "Union", det finns många andra ord man kan använda såsom "Association", "Federation", "Society", "Alliance" eller "Coalition". Framför dessa ord kan ha "Nordic" eller "Northman" eller något liknande.
    Eller så något helt annorlunda taget ur våran gemansamma kultur och historia. Några sådana förslag vore "The Einherjar" (Enhärjarna) eller något annat ur Asa-tron. Eller något lämpligt namn från medel eller stormmakts-tid.
    Stödjer detta fullt ut. :original: Att ha något som är gemensamt för vår region hade låtit mycket bättre än ett namn på engelska som vi bara sätter in "northern" tex framför.
    Jag tycker att vi ska ha en omröstning om vi ska en eller två representanter...
    Har vi två från varje land så har vi 9-10 baroner/jarlar och hur många "vanliga" medlemmar har vi då? 10-12? Ni ser problemet? Typ 90% av alla medlemmar kommer att vara representanter!
    Vi kan väl alltid ändra på det ifall vi får ett större medlemsantal, så att vi börjar med en representant per land, som sen kan utökas beroende på medlemsantalet.
    Under the guiding light of MoROmeTe

    "Love is like a vampire, mysterious and immortal, yet cold and ruthless, hunting you forever, draining you empty of all life and leaving you like a shell in the darkness..."

    "Only fools learn from their mistakes. A wise man learns from others..."


    "Guarding the bigger brother through the hornest's nest..."

  5. #325

    Default

    Quote Originally Posted by Bwaho
    du kan få vara "dräng" om du vill
    Visst, men då vill jag att vi kallar det Produktionskonsult, alternativt Servicepedagog så jag slipper få mindervärdeskomplex.

  6. #326
    Bwaho's Avatar Puppeteer
    Join Date
    Aug 2003
    Location
    From the kingdom of heaven by the powah of the holy spirit
    Posts
    5,790

    Default

    Visst, men då vill jag att vi kallar det Produktionskonsult, alternativt Servicepedagog så jag slipper få mindervärdeskomplex.
    haha, jadå det kan väl vi fixa

  7. #327
    Atterdag's Avatar Tro og Håb
    Join Date
    Dec 2005
    Location
    In the Valley of the Wind
    Posts
    6,691

    Default

    Jeg syntes vi skal starte med at få falgt nogle ledere.
    Så kan de finde ud af forskellige titler og navneforslag til sammenslutningen.
    Granted Lettre de Marque by King Henry V - Spurs given by imb39
    Сканија је Данска

    عیسی پسر مریم گفت :' جهان است پل ، عبور بیش از آن است ، اما هیچ ساخت خانه بر آن او امیدوار است که برای یک روز ، ممکن است برای ابدیت امیدواریم ، اما ماندگار جهان اما ساعت آن را صرف در دعا و نماز برای استراحت است نهان

    All of the Balkans is not worth the bones of a single Pomeranian grenadier.
    Otto von Bismarck


  8. #328

    Default Imperia Romana behöver Dig!

    Hej alla Skandinavier,

    jag har en fråga eller två till er som är intresserade av historia. Imperia Romana (http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?f=79) är ute efter lite information om nordiska bosättningar under 300-600-talet. Jag har letar runt som en dåre men det är svårt att hitta information, särskilt om historiskt korrekta namn (helst urnordiska men fornnordiska eller liknande går bra också).
    Det vi behöver är regionens dåtida namn, EN viktig bosättning och vad folket kallades (helst av sig själva), för dessa områden:

    - Sjælland (Förslag: region: Siólund (fornnordiska))

    - Jylland (norra?) (Förslag: region: Iútland (fornnordiska), folk: Jutar eller Angles)

    - Norge (södra) (Förslag: region: NorvegR (fornnordiska))

    - Svealand (Förslag: region: Svéþiúð (fornnordiska), bosättning: UppsaliR (fornnordiska), folk: SwehaniR eller SweoniR (urnordiska))

    - Götaland (Förslag: region: Gautland (urnordiska?), folk: Gutar (fornnordiska) eller Gautar/Gautai/Geats/Gautoi (latin/grekiska))

    - Gotland (Förslag: region: Gutlandi (gammal Gutniska), folk: Guti (gammal Gutniska))

    All hjälp är uppskattad.

    Vi är också ute efter folk som kan göra modeller och skins. Så kontakta mig om du vill vara med att utveckla den bästa, mest realistiska BI-modden någonsin! )

    Tack på förhand
    /Lesten
    Visit the Gathering Storm forums!


    The Gathering Storm Project Co-director

  9. #329

    Default

    Hei.
    For alle som er interessert i vårt Scandinavian Total War -community -hjemmesideprosjekt, kan dere møte her: http://orresnei.com/chat/phpMyChat.php3 en gang i tidsrommet 20:00-21:00 norsk tid.

    EDIT: Det vil altså si fra nå og til timen er omme.

  10. #330
    Proximus's Avatar Nothing To No One
    Join Date
    May 2004
    Location
    Uppsala, Sweden
    Posts
    3,628

    Default

    Jag snickrade ihop ett utkast till en signatur, då med namnser Fury of the Nortmen.

    Kommentarer?

    Under the Honoured Patronage of Quintus Maximus Adopted by Valus
    Bestows Patronage upon NobleNick

    The superior man, when resting in safety, does not forget that danger may come. When in a state of security he does not forget the possibility of ruin. When all is orderly, he does not forget that disorder may come. Thus his person is not endangered, and his States and all their clans are preserved.

  11. #331
    Valus's Avatar Natura, artis magistra
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Sweden..
    Posts
    3,071

    Default

    Jag gillar den.....
    Jag tycker att vi ska ha ett vikinga/tidig medeltids tema eftersom på något sätt så är det mer skrämmande och lättare för oss alla att förenas under en flagg, de nordiska länderna existerade ju ännu inte....
    Jag gillar den där text stilen Proximus, vad är det för något?
    Under the patronage of Søren
    The proud liege of Mimirswell, Proximus, Rhah, Phaedo and EmperorJulian

    Former Moderator and Senatorii
    Member of the House of Caesars

  12. #332

    Default

    A FURORE NORMANNORUM NOS LIBERA

    "Fräls oss ifrån nordmännens raseri"

  13. #333
    Valus's Avatar Natura, artis magistra
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Sweden..
    Posts
    3,071

    Default

    Jag tycker att vi ska använda Proximus text till någon av dom HÄR bilderna eller till någon av de HÄR om vi får för Ringeck dvs....
    Last edited by Valus; February 05, 2006 at 05:52 AM. Reason: Varför skrev jag på engelska?
    Under the patronage of Søren
    The proud liege of Mimirswell, Proximus, Rhah, Phaedo and EmperorJulian

    Former Moderator and Senatorii
    Member of the House of Caesars

  14. #334

    Default

    Den här tar vi

    http://www.ulfhednir.dk/images/sidetop_24.jpg

    Ska vi inte ha någon text med futhark (heter runspråket så?) då?

  15. #335
    Proximus's Avatar Nothing To No One
    Join Date
    May 2004
    Location
    Uppsala, Sweden
    Posts
    3,628

    Default

    Quote Originally Posted by theking994
    Den här tar vi

    http://www.ulfhednir.dk/images/sidetop_24.jpg

    Ska vi inte ha någon text med futhark (heter runspråket så?) då?
    Problemet jag stötte på när jag försökte använda Futharken var att det var omöjligt att förstå vad det stod. Det är i mitt tycke ganska meningslöst med en text på en signatur som kanske en eller två på hela forumet förstår.
    Valus jag använde ett teckensnitt som jag hittade på google på sökningen rune + font, eller någonting liknande.

    Under the Honoured Patronage of Quintus Maximus Adopted by Valus
    Bestows Patronage upon NobleNick

    The superior man, when resting in safety, does not forget that danger may come. When in a state of security he does not forget the possibility of ruin. When all is orderly, he does not forget that disorder may come. Thus his person is not endangered, and his States and all their clans are preserved.

  16. #336
    wilpuri's Avatar It Gets Worse.
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    The Weimar Republic
    Posts
    9,512

    Default

    Manji håller på med en sig för oss. Känner jag Manji, så blir den säkert fin!
    The common culture of a tribe is a sign of its inner cohesion. But tribes are vanishing from the modern world, as are all forms of traditional society. Customs, practices, festivals, rituals and beliefs have acquired a flut and half-hearted quality which reflects our nomadic and rootless existence, predicated as we are on the global air-waves.

    ROGER SCRUTON, Modern Culture

  17. #337
    Valus's Avatar Natura, artis magistra
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Sweden..
    Posts
    3,071

    Default

    Bra! Då har vi två förslag till signaturer, Proximus och Manji's och vi får väl helt enkelt rösta om vilken vi bör använda...
    Under the patronage of Søren
    The proud liege of Mimirswell, Proximus, Rhah, Phaedo and EmperorJulian

    Former Moderator and Senatorii
    Member of the House of Caesars

  18. #338

    Default

    Mmmm, når ska vi ha ett möte?
    Där kan vi diskutera det hela.
    Ever had Problems when trying to find some good sites about a special period in history on Google?
    Then try looking if the site you need is in Links to History.

  19. #339
    Valus's Avatar Natura, artis magistra
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Sweden..
    Posts
    3,071

    Default

    Jag vet inte.....
    Det var synd att vi inte kunde göra under helgen så jag föreslår att vi skjuter upp det till slutet av veckan, när förhoppningsvis folk har mer tid...
    Vi måste även bestämma innan vad vi ska ta upp på mötet...
    Under the patronage of Søren
    The proud liege of Mimirswell, Proximus, Rhah, Phaedo and EmperorJulian

    Former Moderator and Senatorii
    Member of the House of Caesars

  20. #340

    Default

    Skulle bare si hei...jeg er bosnisk egentlig..men bor i Norge 13 år.Ikkje mye som skjer her??

Tags for this Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •