Thread: Skandinaviske/Skandinaviska Språk/Språken (Swedish/Danish/Norwegian)

  1. #3481
    Adar's Avatar Just doing it
    Civitate

    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Sweden
    Posts
    6,741

    Default Re: Skandinaviska Språken (Swedish, Danish and Norwegian)

    Dubbel post
    Last edited by Adar; July 03, 2009 at 04:17 AM.

  2. #3482
    Carl von Döbeln's Avatar Crossing the Rubicon
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Västra Götaland, Sweden.
    Posts
    24,861

    Default Re: Skandinaviska Språken (Swedish, Danish and Norwegian)

    Han är en jävla idiot helt enkelt. Dryg och elak som in i helvete mot alla som bor i fungerande länder!
    Gå inte ner på den nivån nu. ToS innefattar också denna tråd.

  3. #3483
    Cavalier's Avatar Vicarius
    Join Date
    Jul 2006
    Location
    Sweden
    Posts
    2,622

    Default Re: Skandinaviska Språken (Swedish, Danish and Norwegian)

    Quote Originally Posted by Carl von Döbeln View Post
    Gå inte ner på den nivån nu. ToS innefattar också denna tråd.
    Sanningen ju. Sanningen.
    August Strindberg: "There's a view, current at the moment even among quite sensible people, that women, that secondary form of humanity (second to men, the lords and shapers of human civilisation) should in some way become equal with men, or could so be; this is leading to a struggle which is both bizarre and doomed. It's bizarre because a secondary form, by the laws of science, is always going to be a secondary form. Imagine two people, A (a man) and B (a woman). They start to run a race from the same point, C. A (the man) has a speed of, let's say, 100; B (the woman) has a speed of 60. Now, the question is 'Can B ever overtake A?" and the answer is 'Never!'. Whatever training, encouragement or self-denial is applied, the proposition is as impossible as that two parallel lines should ever meet."


  4. #3484
    Nissedruva's Avatar Senator
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Gävle, Sweden
    Posts
    1,092

    Default Re: Skandinaviska Språken (Swedish, Danish and Norwegian)

    Quote Originally Posted by Adar View Post
    Okej, nu tycker jag att vi ska ha ett reputation party for Nissedruva som har ordnat stavningen at mig. Pa temat svenska medlemmar pa forumet sa ar jag aven nyfiken pa om nagon vet varfor Goteborgare har blivit avstangd. Vi hade en diskussion (som jag sjalvfallet vinner ) och nu ar han avstangd.


    Nasta steg blir att kora hela skiten genom google translate och sedan manuellt ordna all grammatik och okanda ord. Det har blir en rolig sondag...
    Jag hoppas att du även lägger ut den översätta texten för allmän beskådan (förslagsvis här på TWC). Svenska källor översatta till engelska rörande Gustav Adolfs polska krig torde vara en raritet på internet och din text kommer säkerligen att komma till stor användning.


    Ett stort tack till alla för "reputationen".

    MVH Nisse
    - Gentlemen, we just seized an airfield.
    - That was pretty ninja....

  5. #3485
    Adar's Avatar Just doing it
    Civitate

    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Sweden
    Posts
    6,741

    Default Re: Skandinaviska Språken (Swedish, Danish and Norwegian)

    Det blev lite problem med översättningen imorgon. Radoslaw Sikora bjöd med mig för att titta på lite slagfält så jag kommer att vara helt väck söndag-måndag-tisdag. Ha det bra allihopa, jag ska ut och historienörda .

  6. #3486
    Adar's Avatar Just doing it
    Civitate

    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Sweden
    Posts
    6,741

    Default Re: Skandinaviska Språken (Swedish, Danish and Norwegian)

    Slagfaltsresan havererade tyvarr. Det regnade sa mycket igar att vi var tvungna att bygga en stor bat och samla ihop 2 djur av varje art istallet...

    Har istallet varit hyperaktiv pa TWC och startat tva tradar i Politcal mudpit . Blev sa chockad nar jag laste det har i DN att jag var tvungena att posta den har i PM. Lite kul att det tar en social antropolog 3 ar att komma fram till samma slutsats som mig.

  7. #3487
    Nissedruva's Avatar Senator
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Gävle, Sweden
    Posts
    1,092

    Default Re: Skandinaviska Språken (Swedish, Danish and Norwegian)

    Quote Originally Posted by Adar View Post
    Slagfaltsresan havererade tyvarr. Det regnade sa mycket igar att vi var tvungna att bygga en stor bat och samla ihop 2 djur av varje art istallet...

    Har istallet varit hyperaktiv pa TWC och startat tva tradar i Politcal mudpit . Blev sa chockad nar jag laste det har i DN att jag var tvungena att posta den har i PM. Lite kul att det tar en social antropolog 3 ar att komma fram till samma slutsats som mig.
    Var det slagfältet runt Mewe som ni tänkte studera?

    På tal om DN-artikeln. Mediacensuren av "icke önskvärda åsikter" verkar sakta ha börjat lätta en del. Här om dagen läste jag att TV 4 nu har släppt på sin bojkott mot Sd och nu tillåter dem att köpa reklamplats likt alla andra partier. Visserligen verkar orsaken vara att man är rädd för Europadomstolen men ändock är det ett litet demokratiskt framsteg.

    Ska bli spännande att se hur medialäget/debatten ter sig om 1 år.
    - Gentlemen, we just seized an airfield.
    - That was pretty ninja....

  8. #3488
    Adar's Avatar Just doing it
    Civitate

    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Sweden
    Posts
    6,741

    Default Re: Skandinaviska Språken (Swedish, Danish and Norwegian)

    Quote Originally Posted by Nissedruva View Post
    Var det slagfältet runt Mewe som ni tänkte studera?
    Tyvarr inte Mewe, dit kan jag daremot ta mig om sambon vill och byxorna haller. Nu skulle vi till Warka (Karl X Gustav), Kliszow och nagra till. Arligt talat inte nagra slagfalt jag bryr mig om men det ar valdigt kul att aka runt pa Polska landsbygden. De omraden som ar minst renoverade ar de centrala delarna av de stora staderna. Bostadsomradena utanfor ar valdigt ofta av god kvalite (tank dig nyrenoverade miljonprogramsomraden) och landsbygden ar ofta annu battre. Sjalvklart finns det en hel del riktiga ruckel ocksa men det mesta ar riktigt fint.

    Quote Originally Posted by Nissedruva View Post
    På tal om DN-artikeln. Mediacensuren av "icke önskvärda åsikter" verkar sakta ha börjat lätta en del. Här om dagen läste jag att TV 4 nu har släppt på sin bojkott mot Sd och nu tillåter dem att köpa reklamplats likt alla andra partier. Visserligen verkar orsaken vara att man är rädd för Europadomstolen men ändock är det ett litet demokratiskt framsteg.

    Ska bli spännande att se hur medialäget/debatten ter sig om 1 år.
    Vi lever troligtvis i en brytningstid bade i Sverige och i varlden. Sossarnas dominans i Sverige verkar allvarligt bruten och USA ar inte langre ensam supermakt. Arligt talat ar jag lite orolig for att media ska sla over och ga alldeles for langt at nagot annat hall. T.ex. borja konstant raljera om radikala muslimer och darigenom missa de underliggande social-sekulara problemen.

  9. #3489
    Platon's Avatar Campidoctor
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Stockholm
    Posts
    1,734

    Default Re: Skandinaviska Språken (Swedish, Danish and Norwegian)

    Quote Originally Posted by Adar View Post
    ..Vi lever troligtvis i en brytningstid bade i Sverige och i varlden. Sossarnas dominans i Sverige verkar allvarligt bruten och USA ar inte langre ensam supermakt. Arligt talat ar jag lite orolig for att media ska sla over och ga alldeles for langt at nagot annat hall. T.ex. borja konstant raljera om radikala muslimer och darigenom missa de underliggande social-sekulara problemen.
    Vad är det med allas gnäll på sossarna hela tiden..? Finns det några större skillnader i politik mellan dem och något annat av riksdagspartierna. Jag har inte märkt någon ideologisk skillnad alls.. 100% av alla riksdagspartier tycker ungefär samma sak, iaf när det gäller integrations/invandrarfrågor. Ingen (inte ens SD förutom retoriskt) har någon ide om hur man kan förbättra läget.

    För mig finns det bara en lösning som kan hjälpa.. vare sig man är för eller emot invandring: STRAFFA de som begår brott!

  10. #3490
    Carl von Döbeln's Avatar Crossing the Rubicon
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Västra Götaland, Sweden.
    Posts
    24,861

    Default Re: Skandinaviska Språken (Swedish, Danish and Norwegian)

    Vad tycker ni om min ny designade t shirt?
    Last edited by Carl von Döbeln; July 06, 2009 at 02:09 PM.

  11. #3491
    Nissedruva's Avatar Senator
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Gävle, Sweden
    Posts
    1,092

    Default Re: Skandinaviska Språken (Swedish, Danish and Norwegian)

    Quote Originally Posted by Carl von Döbeln View Post
    Vad tycker ni om min ny designade t shirt?
    Haha en sådan borde man ha . Hur svårt och dyrt är det att skaffa?

    Tyvarr inte Mewe, dit kan jag daremot ta mig om sambon vill och byxorna haller. Nu skulle vi till Warka (Karl X Gustav), Kliszow och nagra till. Arligt talat inte nagra slagfalt jag bryr mig om men det ar valdigt kul att aka runt pa Polska landsbygden. De omraden som ar minst renoverade ar de centrala delarna av de stora staderna. Bostadsomradena utanfor ar valdigt ofta av god kvalite (tank dig nyrenoverade miljonprogramsomraden) och landsbygden ar ofta annu battre. Sjalvklart finns det en hel del riktiga ruckel ocksa men det mesta ar riktigt fint.
    Kliszow skulle vara väldigt intressant att se om platsen är någorlunda bevarad. BTW för kanske ett år sedan så nämnde cegorach att Radoslaw hade funnit nya uppgifter kring slaget i polska källor (som att svenskarna använde ett stort antal ryttarhinder som tex fotanglar för att stoppa det polska rytterianfallet).
    Vet du om Radoslaw har skrivit någon artikel eller bok kring dessa fynd eller planerar att göra det? Om så är fallet hur går man tillväga för att ta del av skriften.

    Edit: Jag kom på att jag kunde fråga Radoslaw själv här på forumet () men jag kan lika gärna kolla om du vet något.
    - Gentlemen, we just seized an airfield.
    - That was pretty ninja....

  12. #3492
    Carl von Döbeln's Avatar Crossing the Rubicon
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Västra Götaland, Sweden.
    Posts
    24,861

    Default Re: Skandinaviska Språken (Swedish, Danish and Norwegian)

    Haha en sådan borde man ha . Hur svårt och dyrt är det att skaffa?
    Dyrt är det inte, det är dock ganska svårt att göra själva bilden. Tog ett par timmar.

  13. #3493

    Default Re: Skandinaviska Språken (Swedish, Danish and Norwegian)

    Quote Originally Posted by Carl von Döbeln View Post
    Vad tycker ni om min ny designade t shirt?
    Finfin
    Big "Diadochi:Total War" fan! Click HERE to download the full game, and the latest patch!

    Quote Originally Posted by Mythos_Ruler View Post
    "Lesbians" are people from Lesbos. The reason we call homosexual women "lesbians" today was because of the famous poet Sapho from Lesbos who extolled the virtues of female love. Just some FYI.

  14. #3494
    Nissedruva's Avatar Senator
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Gävle, Sweden
    Posts
    1,092

    Default Re: Skandinaviska Språken (Swedish, Danish and Norwegian)

    Quote Originally Posted by Carl von Döbeln View Post
    Dyrt är det inte, det är dock ganska svårt att göra själva bilden. Tog ett par timmar.
    Är det något tryck på baksidan? Kanske kunde man lägga in ett citat eller nått.
    - Gentlemen, we just seized an airfield.
    - That was pretty ninja....

  15. #3495
    Carl von Döbeln's Avatar Crossing the Rubicon
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Västra Götaland, Sweden.
    Posts
    24,861

    Default Re: Skandinaviska Språken (Swedish, Danish and Norwegian)

    Det är fullt möjligt
    Last edited by Carl von Döbeln; July 06, 2009 at 03:39 PM.

  16. #3496
    Athenogoras's Avatar Campidoctor
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Sweden
    Posts
    1,785

    Default Re: Skandinaviska Språken (Swedish, Danish and Norwegian)

    Kanonfin T-shirt. Men kan du inte ge stackaren lite mer streck på kragen och medaljonger. Lite mer bling-bling. Som det ser ut nu är han väl bara menig av första graden

  17. #3497
    IMPERATOR_5's Avatar Centenarius
    Join Date
    Feb 2006
    Location
    Sweden/Stockholm
    Posts
    820

    Default Re: Skandinaviska Språken (Swedish, Danish and Norwegian)

    +rep till Adar för Generalstabens text om slaget vid Mewe.

    Quote Originally Posted by Carl von Döbeln View Post
    Vad tycker ni om min ny designade t shirt?
    Last edited by IMPERATOR_5; July 06, 2009 at 05:51 PM.
    TERMINAL BOREDOM "An nescis, mi fili, quantilla prudentia regitur orbis?"

  18. #3498
    Limbs's Avatar Foederatus
    Join Date
    Aug 2007
    Location
    Sweden
    Posts
    43

    Default Re: Skandinaviska Språken (Swedish, Danish and Norwegian)

    Quote Originally Posted by Carl von Döbeln View Post
    Vad tycker ni om min ny designade t shirt?
    Skall du semestra i Tyskland?

  19. #3499

    Default Re: Skandinaviska Språken (Swedish, Danish and Norwegian)

    Visste inte att denna tråd fanns, mycket kul! Fin tröja förresten Carl.

    Quote Originally Posted by Platon View Post
    Vad är det med allas gnäll på sossarna hela tiden..? Finns det några större skillnader i politik mellan dem och något annat av riksdagspartierna. Jag har inte märkt någon ideologisk skillnad alls.. 100% av alla riksdagspartier tycker ungefär samma sak, iaf när det gäller integrations/invandrarfrågor. Ingen (inte ens SD förutom retoriskt) har någon ide om hur man kan förbättra läget.

    För mig finns det bara en lösning som kan hjälpa.. vare sig man är för eller emot invandring: STRAFFA de som begår brott!
    Jag tror du måste tänka efter lite. Är du säker på att du alliansen och de rödgröna skulle vara lika till 100%? Nyligen har ju moderaterna presenterat att brottsliga invandrare ska förlora medborgarskapet, och tidigare har de lagt till ett språktest. Detta skulle de rödgröna under Mona Sahlin aldrig tänka sig, då de har funnit en ny väljarbas bland invandrarna. De är en ny del i arbetar klassen.

    Sen så straffar vi redan de som begår brott, det är lång ifrån en lösning på dagens problem.

    Är det föresten någon här som också hänger på Flashback?

  20. #3500
    Nissedruva's Avatar Senator
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Gävle, Sweden
    Posts
    1,092

    Default Re: Skandinaviska Språken (Swedish, Danish and Norwegian)

    Quote Originally Posted by Norpheus View Post
    Är det föresten någon här som också hänger på Flashback?
    Ja sedan 2005. Har samma nick .
    - Gentlemen, we just seized an airfield.
    - That was pretty ninja....

Tags for this Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •