Page 13 of 275 FirstFirst ... 345678910111213141516171819202122233863113 ... LastLast
Results 241 to 260 of 5494

Thread: Skandinaviske/Skandinaviska Språk/Språken (Swedish/Danish/Norwegian)

  1. #241
    wilpuri's Avatar It Gets Worse.
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    The Weimar Republic
    Posts
    9,512

    Default

    Quote Originally Posted by Bwaho

    Lite adelsmän skulle inte heller vara helt fel..."Bwaho von Gyllenhjärta"
    Haha låter bra!

    Den Nordiska Federationen behöver väl en Kung? (helst inte en fransman!)
    En Finne då? Vår tur, va? :wink:
    The common culture of a tribe is a sign of its inner cohesion. But tribes are vanishing from the modern world, as are all forms of traditional society. Customs, practices, festivals, rituals and beliefs have acquired a flut and half-hearted quality which reflects our nomadic and rootless existence, predicated as we are on the global air-waves.

    ROGER SCRUTON, Modern Culture

  2. #242

    Default

    Quote Originally Posted by wilpuri
    En Finne då? Vår tur, va? :wink:
    Jag röstar för en svensk eller finne (helst svensk)

  3. #243
    Atterdag's Avatar Tro og Håb
    Join Date
    Dec 2005
    Location
    In the Valley of the Wind
    Posts
    6,691

    Default

    Den Nordiska Federationen behöver väl en Kung? (helst inte en fransman!)
    Jeg siger en dansker eller en normand. Helst en dansker..
    Granted Lettre de Marque by King Henry V - Spurs given by imb39
    Сканија је Данска

    عیسی پسر مریم گفت :' جهان است پل ، عبور بیش از آن است ، اما هیچ ساخت خانه بر آن او امیدوار است که برای یک روز ، ممکن است برای ابدیت امیدواریم ، اما ماندگار جهان اما ساعت آن را صرف در دعا و نماز برای استراحت است نهان

    All of the Balkans is not worth the bones of a single Pomeranian grenadier.
    Otto von Bismarck


  4. #244
    Valus's Avatar Natura, artis magistra
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Sweden..
    Posts
    3,071

    Default

    Jag tycker inte att vi ska ha någon kung eftersom vi skulle aldrig kunna enas om vem det skulle vara....
    Istället tycker jag att vi ska ha "baroner" som håller möten och bestämmer över den här federationen tillsammans, tex 2 representanter från varje land...
    De baronerna ska sen kunna bytas ut om man är missnöjd med dom...
    Vad säger ni om det?
    Last edited by Valus; January 31, 2006 at 01:32 AM.
    Under the patronage of Søren
    The proud liege of Mimirswell, Proximus, Rhah, Phaedo and EmperorJulian

    Former Moderator and Senatorii
    Member of the House of Caesars

  5. #245

    Default

    Quote Originally Posted by Valus
    Jag tycker inte att vi ska ha någon kung eftersom vi skulle aldrig kunna enas om vem det skulle vara....
    Istället tycker jag att vi ska ha "baroner" som håller möten och bestämmer över den här federationen tillsammans, tex 2 representanter från varje land...
    De baronerna ska sen kunna bytas ut om man är missnöjd med dom...
    Vad säger ni om det?
    Kunde vara bra.
    Men det skulle då bara vara en baron från dom som har inte många medlemar här, som for exemple Island.
    Tror att det är bara jag och Gottskalk som kommer från Island.

    Men först måste vi då ha antalet av personer som vill vara med.


    Efter skolan kan jag försöka skriva lite om hur systemet möjligen kan vara om andra vill det.
    Last edited by Jan Taihwo; January 31, 2006 at 02:00 AM.
    Ever had Problems when trying to find some good sites about a special period in history on Google?
    Then try looking if the site you need is in Links to History.

  6. #246
    Valus's Avatar Natura, artis magistra
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Sweden..
    Posts
    3,071

    Default

    Om du har tid så skulle det vara jätte bra..
    Jag håller med dig om att de länder som har färre medlemmar kan få en representant istället för två...
    Jag tycker att vi ska rösta om vilka representanter vi ska ha från varje land så att allt går demokratiskt till...
    Jag ställer gärna upp som en av Sveriges representanter, dom som är intresserade av att vara representanter kan väl anmäla det här, och jag hoppas att fler följer mitt exempel (ju fler intresserade desto bättre)
    Under the patronage of Søren
    The proud liege of Mimirswell, Proximus, Rhah, Phaedo and EmperorJulian

    Former Moderator and Senatorii
    Member of the House of Caesars

  7. #247
    Habelo's Avatar Protector Domesticus
    Join Date
    Apr 2005
    Posts
    4,255

    Default

    Vadå kan de prata svenska i island?
    (svenska får stå för all-skandinaviska språket, hela skandinavien förstår oss)
    You have a certain mentality, a "you vs them" and i know it is hard to see, but it is only your imagination which makes up enemies everywhere. I haven't professed anything but being neutral so why Do you feel the need to defend yourself from me?. Truly What are you defending? when there is nobody attacking?

  8. #248

    Default

    Quote Originally Posted by Valus
    Om du har tid så skulle det vara jätte bra.. Jag håller med dig om att de länder som har färre medlemmar kan få en representant istället för två... Jag tycker att vi ska rösta om vilka representanter vi ska ha från varje land så att allt går demokratiskt till... Jag ställer gärna upp som en av Sveriges representanter, dom som är intresserade av att vara representanter kan väl anmäla det här, och jag hoppas att fler följer mitt exempel (ju fler intresserade desto bättre)
    Jag kan göra det, börjar nu då. (Är annars lite upptagen idag)
    Och jag ställer upp som en av Islands representanter.

    Quote Originally Posted by Habelo
    Vadå kan de prata svenska i island?
    (svenska får stå för all-skandinaviska språket, hela skandinavien förstår oss)
    Jag har bott 2 år i Danmark och nu 1 och ½ i Sverige
    Ever had Problems when trying to find some good sites about a special period in history on Google?
    Then try looking if the site you need is in Links to History.

  9. #249
    Valus's Avatar Natura, artis magistra
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Sweden..
    Posts
    3,071

    Default

    Jag hoppas verkligen att vi kan få det här att funka...
    Helst så skulle vi försöka hitta en gemensam tid som passar alla då vi skulle kunna diskutera alla förslag och rösta på representanter etc, typ i slutet av veckan(fredag,lördag)...
    Egentligen borde vi också informera alla nordbor och förklara vad vi håller på med så att så många som möjligt kan gå med oss, vi kan skicka PM till folk(det kan jag göra om ingen annan är intresserad)...
    Under the patronage of Søren
    The proud liege of Mimirswell, Proximus, Rhah, Phaedo and EmperorJulian

    Former Moderator and Senatorii
    Member of the House of Caesars

  10. #250
    Atterdag's Avatar Tro og Håb
    Join Date
    Dec 2005
    Location
    In the Valley of the Wind
    Posts
    6,691

    Default

    Jag tycker inte att vi ska ha någon kung eftersom vi skulle aldrig kunna enas om vem det skulle vara....
    Istället tycker jag att vi ska ha "baroner" som håller möten och bestämmer över den här federationen tillsammans, tex 2 representanter från varje land...
    De baronerna ska sen kunna bytas ut om man är missnöjd med dom...
    Vad säger ni om det?
    Lyder som en god ide. Men vi kan vel også have meinge medlemmer af unionen ikke?
    Jeg syntes vi skal have lidt struktur på det her.
    Granted Lettre de Marque by King Henry V - Spurs given by imb39
    Сканија је Данска

    عیسی پسر مریم گفت :' جهان است پل ، عبور بیش از آن است ، اما هیچ ساخت خانه بر آن او امیدوار است که برای یک روز ، ممکن است برای ابدیت امیدواریم ، اما ماندگار جهان اما ساعت آن را صرف در دعا و نماز برای استراحت است نهان

    All of the Balkans is not worth the bones of a single Pomeranian grenadier.
    Otto von Bismarck


  11. #251

    Default

    Quote Originally Posted by Atterdag
    Lyder som en god ide. Men vi kan vel også have meinge medlemmer af unionen ikke?
    Jeg syntes vi skal have lidt struktur på det her.
    Kannske, men det ska helst vara demokratiskt.

    Ha skrivet lite, säg vad ni tycker (Jag uttrycker mig bättre på engelska):

    Everybody from Scandinavia Can join.

    But those who disbehave can be excluded by voting.


    Name

    Rigth now, some names exist:

    Kalmar Union
    Nordic Union
    Scandinavian Union
    (yeh, union)

    This is a thing that the Barons can discuss about.

    Representives (Barons- name suggested by Valus, if someone dosen’t like it, just inform me)

    The Barons will represent their country and take care of annoncing the common interest of members from their country.

    Every 6’th month elections would be. (or yearly)
    There barons for each country are chosen.
    Everybody in the Kalmar Union will vote in the Elections.
    A possibility is that each county will have individual elections, but I think it is bettter if everybody votes together for Barons, specially becaus the country’s with fewer members could have some problem conserning elections.. (Iceland – 2 members, now who will vote?)

    Country’s with many members will have more Barons than those with few.
    A possible system could be:
    1-15 members: 1 Baron
    16 – 30 members: 2 Barons
    30+ Could be 3, but I think it would be best to have a maximum of 2.

    Possible requirement for becoming a Baron

    - No Warning in the last 3 months.
    - Age will not matter, maturity will.
    - Having been a member for at least some time. ( needs to know the rules of TWC)

    Flag

    Could have a thread where many post their versions of a posseble flag and then one will be chosen.

    Or a discussion thread can be made about it.

    Members

    Those who disbehave/do not follow the rules of TWC can be excluded by voting. (also those who are just trying to destroy for others.
    Ever had Problems when trying to find some good sites about a special period in history on Google?
    Then try looking if the site you need is in Links to History.

  12. #252

    Default

    bra skrivet. Nu behöver vi bara fler frivilliga baroner.

    Kanske det skulle 1-10 personer få en baron. 10-10000 personer kan få två baroner. Har ett land mer än 10 00 personer så fuskar dom med folkräkningen och får ingen baron.

  13. #253
    Habelo's Avatar Protector Domesticus
    Join Date
    Apr 2005
    Posts
    4,255

    Default

    Men vi svenskar är ju vackrast och har mest skrivet i historien, borde det inte ge oss lite extra baroner?
    You have a certain mentality, a "you vs them" and i know it is hard to see, but it is only your imagination which makes up enemies everywhere. I haven't professed anything but being neutral so why Do you feel the need to defend yourself from me?. Truly What are you defending? when there is nobody attacking?

  14. #254
    Atterdag's Avatar Tro og Håb
    Join Date
    Dec 2005
    Location
    In the Valley of the Wind
    Posts
    6,691

    Default

    Jeg vil da gerne stille op som dansk daron, men skulle vi ikke få lidt publicity omkring det her?

    Men vi svenskar är ju vackrast och har mest skrivet i historien, borde det inte ge oss lite extra baroner?
    host* kalmar* host* union* host Danmark*
    Granted Lettre de Marque by King Henry V - Spurs given by imb39
    Сканија је Данска

    عیسی پسر مریم گفت :' جهان است پل ، عبور بیش از آن است ، اما هیچ ساخت خانه بر آن او امیدوار است که برای یک روز ، ممکن است برای ابدیت امیدواریم ، اما ماندگار جهان اما ساعت آن را صرف در دعا و نماز برای استراحت است نهان

    All of the Balkans is not worth the bones of a single Pomeranian grenadier.
    Otto von Bismarck


  15. #255
    Habelo's Avatar Protector Domesticus
    Join Date
    Apr 2005
    Posts
    4,255

    Default

    Mm men kalmar är ju svenskt också
    så då blir det en till baron muhaha
    You have a certain mentality, a "you vs them" and i know it is hard to see, but it is only your imagination which makes up enemies everywhere. I haven't professed anything but being neutral so why Do you feel the need to defend yourself from me?. Truly What are you defending? when there is nobody attacking?

  16. #256
    Atterdag's Avatar Tro og Håb
    Join Date
    Dec 2005
    Location
    In the Valley of the Wind
    Posts
    6,691

    Default

    Ja, men Kalmar Unionen var dansk
    Granted Lettre de Marque by King Henry V - Spurs given by imb39
    Сканија је Данска

    عیسی پسر مریم گفت :' جهان است پل ، عبور بیش از آن است ، اما هیچ ساخت خانه بر آن او امیدوار است که برای یک روز ، ممکن است برای ابدیت امیدواریم ، اما ماندگار جهان اما ساعت آن را صرف در دعا و نماز برای استراحت است نهان

    All of the Balkans is not worth the bones of a single Pomeranian grenadier.
    Otto von Bismarck


  17. #257

    Default

    Mmmm, lite problem som jag hittade just nu..

    om vi säger att systemet ska fungera så att varje land har mest 2 representanter..

    F.ex.
    Sverige:
    20 medlemar = 10% chans att bli Baron (kannske färra eller fler medlemar, men detta är bara ett exempel)
    Island:
    2 medlemar = 50% chans att bli Baron

    Detta är lite orimligt, så kannske borde vi ha det så att en speciellt antal Baroner blir röstade fram av dom som är med i unionen.
    Ever had Problems when trying to find some good sites about a special period in history on Google?
    Then try looking if the site you need is in Links to History.

  18. #258

    Default

    Eller så får Island och Norge dela på en baron.

  19. #259
    Valus's Avatar Natura, artis magistra
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Sweden..
    Posts
    3,071

    Default

    Bra JT!
    Det är också viktigt att vi inte annonserar det här alltför tidigt, det är bättre att vi har kommit en bit på väg först, så helst så ska vi inte börja använda signaturer än...
    Jag ska börja kontakta medlemmar i morgon och hoppas att vi kan ett möte så snart som möjligt, det skulle vara bra om alla som är beredda att jobba med det här ger ut sin MSN adress (om dom har någon) så att vi lättare och smidigare kan sköta det här..
    Under the patronage of Søren
    The proud liege of Mimirswell, Proximus, Rhah, Phaedo and EmperorJulian

    Former Moderator and Senatorii
    Member of the House of Caesars

  20. #260

    Default

    Visst här kommer min innovativa msn-adress, theking994"kebapizza"hotmail.com.
    Last edited by theking994; January 31, 2006 at 01:53 PM.

Tags for this Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •