Page 15 of 275 FirstFirst ... 56789101112131415161718192021222324254065115 ... LastLast
Results 281 to 300 of 5494

Thread: Skandinaviske/Skandinaviska Språk/Språken (Swedish/Danish/Norwegian)

  1. #281
    Atterdag's Avatar Tro og Håb
    Join Date
    Dec 2005
    Location
    In the Valley of the Wind
    Posts
    6,691

    Default

    Tak wilpuri jeg har ledt efter sådan et
    Granted Lettre de Marque by King Henry V - Spurs given by imb39
    Сканија је Данска

    عیسی پسر مریم گفت :' جهان است پل ، عبور بیش از آن است ، اما هیچ ساخت خانه بر آن او امیدوار است که برای یک روز ، ممکن است برای ابدیت امیدواریم ، اما ماندگار جهان اما ساعت آن را صرف در دعا و نماز برای استراحت است نهان

    All of the Balkans is not worth the bones of a single Pomeranian grenadier.
    Otto von Bismarck


  2. #282

    Default

    Quote Originally Posted by wilpuri
    Wilpuri... jag har inget emot Danmark, men jag stödjer dom inte i det här.
    Det är endna jag har att säga.

    Men jag hoppas att det hela lyckas bra till slut för er Danskar!
    Ever had Problems when trying to find some good sites about a special period in history on Google?
    Then try looking if the site you need is in Links to History.

  3. #283

    Default

    Vi her i Norge er jo i omtrent samme situasjon som dere dansker da.. =/

    Men jeg støtter dere ikke i håndballkampen nå, bare så det er sagt hehe

  4. #284

    Default

    Quote Originally Posted by Jan-Taihwo
    Wilpuri... jag har inget emot Danmark, men jag stödjer dom inte i det här.
    Det är endna jag har att säga.

    Men jag hoppas att det hela lyckas bra till slut för er Danskar!
    Förutom att han är finne.



    Jo det skulle vara intressant om det blev en förening.

  5. #285

    Default

    Quote Originally Posted by theking994
    Förutom att han är finne.
    Visste det redan, säger detta till dom danska medlemarna.


    Jo det skulle vara intressant om det blev en förening.
    Vi måsta planera en diskussion..

    När har folk här tid?
    Ever had Problems when trying to find some good sites about a special period in history on Google?
    Then try looking if the site you need is in Links to History.

  6. #286

    Default

    Lördagar innan kl 6, jag har hela söndagarna lediga.

  7. #287
    Valus's Avatar Natura, artis magistra
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Sweden..
    Posts
    3,071

    Default

    Jag skulle kunna ta vilken dag som helst, torsdag/fredag/lördag....
    Helst en tid då så många som möjligt kan vara med..
    Det är viktigt att inte bara svenskar är med, representanter för alla de nordiska länderna måste vara med...

    När vi väl har valt representanter så borde vi hålla möten i alla fall en gång i veckan och helst över MSN så representeras sen resultaten för alla i Unionen...
    Under the patronage of Søren
    The proud liege of Mimirswell, Proximus, Rhah, Phaedo and EmperorJulian

    Former Moderator and Senatorii
    Member of the House of Caesars

  8. #288
    Habelo's Avatar Protector Domesticus
    Join Date
    Apr 2005
    Posts
    4,255

    Default

    Jag orkar inte vara baron eller något sådant, men jag kan gärna vara medlemm!
    En sak jag inte riktigt förstod är:
    1. Your fellow members are your equals, and there are not allowed any bashing of other member based on: Nationality, Color ect.
    Och:
    2. Those who disbehave/do not follow the rules of TWC can be excluded by voting. (also those who are just trying to destroy for others.
    / (almost the same) /
    If any member violates any of the rules of TWC, the Barons will discuss if he should be excluded or allowed to stay in the union.
    Betyder det här att vi inte får svära?='(
    You have a certain mentality, a "you vs them" and i know it is hard to see, but it is only your imagination which makes up enemies everywhere. I haven't professed anything but being neutral so why Do you feel the need to defend yourself from me?. Truly What are you defending? when there is nobody attacking?

  9. #289
    Valus's Avatar Natura, artis magistra
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Sweden..
    Posts
    3,071

    Default

    Att svära är okej, det är inget allvarligt så länge man inte upprepar det hela tiden, har man däremot blivit VARNAD( vilket man inte blir för att man svär) så är det en helt annan sak...
    Att svära är inget allvarligt brott, det är inte att rekomendera men som sagt det finns värre saker att säga..
    Hets mot folkgrupp/rasism/ däremot bör inte vara acceptabelt inom vår Union och varje medlem som har sådana tendenser borde ifrågasättas om han/hon ska få vara med i Unionen..

    Vi gör så här...
    Alla som läser det här skulle kunna skicka ett PM till mig eller till Jan Taihwo där man säger vilken tid som passar bäst för vårt möte , har vi otur så får vi hålla flera separata möten men det bör helst undvikas...
    Helst på Fredag,Lördag om man kan....

    Edit. hoppas att det gör inget att jag fixade bara namnet. :wink: [Jan Taihwo]
    Last edited by Jan Taihwo; February 01, 2006 at 02:35 PM.
    Under the patronage of Søren
    The proud liege of Mimirswell, Proximus, Rhah, Phaedo and EmperorJulian

    Former Moderator and Senatorii
    Member of the House of Caesars

  10. #290
    Habelo's Avatar Protector Domesticus
    Join Date
    Apr 2005
    Posts
    4,255

    Default

    Haha jag fick en varning om rasist utlägg på den här sidan
    Vilket jag tyckte va konstigt för jag sa inget rasistiskt, jag sa typ bara att jag tycker att germanier är finare än andra etniska grupper:S
    Jag har min smak på flickor och jag borde ha min smak kvar tycker jag. Så ja germanska flickor är snyggare än mellanöstisk eller neger flickor(tycker jag)
    Fast som sagt finns ju inga rena germanier i världen längre så jag menar väll att jag gillar blonda flickor mer än brunnetter hehe=)
    Fast i för sig, asiatiska flickor är snygga också, på nåt sätt
    You have a certain mentality, a "you vs them" and i know it is hard to see, but it is only your imagination which makes up enemies everywhere. I haven't professed anything but being neutral so why Do you feel the need to defend yourself from me?. Truly What are you defending? when there is nobody attacking?

  11. #291
    Vicarius
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    Trondheim, Norway
    Posts
    2,752

    Default

    Quote Originally Posted by Habelo
    Haha jag fick en varning om rasist utlägg på den här sidan
    Vilket jag tyckte va konstigt för jag sa inget rasistiskt, jag sa typ bara att jag tycker att germanier är finare än andra etniska grupper:S
    Jag har min smak på flickor och jag borde ha min smak kvar tycker jag. Så ja germanska flickor är snyggare än mellanöstisk eller neger flickor(tycker jag)
    Fast som sagt finns ju inga rena germanier i världen längre så jag menar väll att jag gillar blonda flickor mer än brunnetter hehe=)
    Fast i för sig, asiatiska flickor är snygga också, på nåt sätt
    selv om du ikke synes det er rasistisk, så burde du holde slike meninger for seg selv, bruk eller ikke ordet "neger" mørk høres bedre ut. Du bruker vel ikke ordet "kaukasoid" når du snakker om hvite folk gjør du vel? det er det tilsvarende ordet for "neger". Selv så synes jeg ikke det var rasistisk, men det er mange som er ganske ømfintlige når det gjelder slike ting.


    Jeg synes det høres kjempe kult ut å ha en egen skandinavisk gruppe med egen sig og slik, men det virker som om det nesten bare blir svensker.
    Men uansett så er det en super ide

  12. #292

    Default

    Quote Originally Posted by Habelo
    Vilket jag tyckte va konstigt för jag sa inget rasistiskt, jag sa typ bara att jag tycker att germanier är finare än andra etniska grupper:S
    Det finns ingen riktig finsk ras utan finnarna är bioligiskt närmast belgerna.

    Jag stöder unionen btw.

  13. #293
    Atterdag's Avatar Tro og Håb
    Join Date
    Dec 2005
    Location
    In the Valley of the Wind
    Posts
    6,691

    Default

    Jeg vil da gerne være dansk baron, men jeg får temlig travlt i næste uge.
    Granted Lettre de Marque by King Henry V - Spurs given by imb39
    Сканија је Данска

    عیسی پسر مریم گفت :' جهان است پل ، عبور بیش از آن است ، اما هیچ ساخت خانه بر آن او امیدوار است که برای یک روز ، ممکن است برای ابدیت امیدواریم ، اما ماندگار جهان اما ساعت آن را صرف در دعا و نماز برای استراحت است نهان

    All of the Balkans is not worth the bones of a single Pomeranian grenadier.
    Otto von Bismarck


  14. #294

    Default

    Quote Originally Posted by Tacitus Cornelius
    Det finns ingen riktig finsk ras utan finnarna är bioligiskt närmast belgerna.

    Jag stöder unionen btw.
    Trodde de var närmast släkt med ungrarna.

    Då behöver vi 9 personer som kan tänka sig att vara baroner. Får vi inte ihop nio kan jag tänka mig att ställa upp annars träder jag tillbaka.

  15. #295

    Default

    Quote Originally Posted by theking994
    Trodde de var närmast släkt med ungrarna.
    Finnarna har varit fast bosatta så länge att de totalt blandats med germaner och balter.

  16. #296
    wilpuri's Avatar It Gets Worse.
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    The Weimar Republic
    Posts
    9,512

    Default

    Quote Originally Posted by theking994
    Trodde de var närmast släkt med ungrarna.

    Då behöver vi 9 personer som kan tänka sig att vara baroner. Får vi inte ihop nio kan jag tänka mig att ställa upp annars träder jag tillbaka.
    Ungarna är genetiskt ganska främmande. Det börjar också komma ut nya teorier om språksläktskapen.

    BTW, 'Germanisk' har lite att göra med etnicitet, det är en språkgrupp, så som Slavisk, Latinsk, Finno-ugrisk, etc.
    The common culture of a tribe is a sign of its inner cohesion. But tribes are vanishing from the modern world, as are all forms of traditional society. Customs, practices, festivals, rituals and beliefs have acquired a flut and half-hearted quality which reflects our nomadic and rootless existence, predicated as we are on the global air-waves.

    ROGER SCRUTON, Modern Culture

  17. #297

    Default

    Quote Originally Posted by theking994
    Då behöver vi 9 personer som kan tänka sig att vara baroner. Får vi inte ihop nio kan jag tänka mig att ställa upp annars träder jag tillbaka.
    Det finnst också en möjlighet, att sänka nivån till 5 eller 7, om inte många vill vara Baroner. (og Baroner ska ju vara representante, så inte alla kan bli Baron bara "så där" )
    Ever had Problems when trying to find some good sites about a special period in history on Google?
    Then try looking if the site you need is in Links to History.

  18. #298
    wilpuri's Avatar It Gets Worse.
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    The Weimar Republic
    Posts
    9,512

    Default

    Jag kan vara finnarnas baron, om ingen har något emot detta.
    The common culture of a tribe is a sign of its inner cohesion. But tribes are vanishing from the modern world, as are all forms of traditional society. Customs, practices, festivals, rituals and beliefs have acquired a flut and half-hearted quality which reflects our nomadic and rootless existence, predicated as we are on the global air-waves.

    ROGER SCRUTON, Modern Culture

  19. #299
    Habelo's Avatar Protector Domesticus
    Join Date
    Apr 2005
    Posts
    4,255

    Default

    Jag är halvfinne men har aldrig bott i finnland och kan inte ett enda ord finska, har jag något med det att göra? haha
    Hmph, de borde lära etnik i skolan, tänk hur alla nassar skulle bli knäckta då! haha
    You have a certain mentality, a "you vs them" and i know it is hard to see, but it is only your imagination which makes up enemies everywhere. I haven't professed anything but being neutral so why Do you feel the need to defend yourself from me?. Truly What are you defending? when there is nobody attacking?

  20. #300

    Default

    Det där var helt enkelt racistiskt.

Tags for this Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •