Intressant. Jag har nog varit på deras hemsida, men jag kann ju besöka den igen.![]()
Jag hoppas att svergiedemokraterna kann bli av med deras extremistimago. Jag är också trött på det att man blir kallad rasist för att man är stolt över sit ursprung och att man vill bevara nationalstaten. Ett Finskt Finland i ett Europeiskt Europa, tycker jag. Det betyder inte, att jag är emot all invandring, men att jag är emot det om den hotar Finska nationens existans som en etnisk och kulturisk enhet. Jag vill att mina barn kommer någon dag att ha samma möjlighet att växa upp i ett så fint och tryggt samhälle som jag växte upp i.
Jag tycker att diversitet är en fin ting, globalt. Därför tycker jag att det är viktigt att preservera nationalstaterna i Europa (och annanstans, förstås. När Europeierna invandrar i hundratusentals till Mellan-Östern eller Afrika, förstår jag nog om dom inte gillar det!).
Det var en stor shock för mig att få veta hur det riktigt stor till i Sverige, kanske ett år sedan. De, att det är så nära och Sverige kann man ju nästan kalla familij, fick mig att börja tänka på saken. Jag hoppas för det bästa.