Page 8 of 16 FirstFirst 12345678910111213141516 LastLast
Results 141 to 160 of 316

Thread: Català (Catalan)

  1. #141

    Default Re: Català (Catalan)

    Quote Originally Posted by LDKsoldier View Post
    Jo no puc votar, ni tan sols soc català. Però si que penso que és un fet molt important. Encara que legalment no valgui per res, depenent de quin sigui el seu resultat, tindrà una gran importància dins la societat espanyola en general i sobretot, com tu ho has dit Maulet, provocarà un gran ressò internacional. Però clar, tot això depen del resultat; només tindrà la seva importància si hi ha una victòria aixafadora.
    D'on ets, aleshores? Illenc?

    Personalment trobe que el més important és la participació, crec que el sí guanyarà segur (els qui es mobilitzen per una cosa així, sobretot quan no té validesa legal són els qui estan a favor...) però el més important és que molta gent vote de manera que els resultats siguen una aproximació fidel i extrapolable a tot Catalunya. (Evidentment espere que guanye el sí, però preferisc un resultat menys favorable, i una participació més elevada)

    D'altra banda el ressò internacional ja el té, ara mateix la major part dels diaris europeus ja n'ha fet menció com a mínim, i tbé ha eixit a televisions i radios...
    Science is either Physics or stamp-collecting. Ernest Rutherford

  2. #142
    Almogaver's Avatar Senator
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Gerunda
    Posts
    1,296

    Default Re: Català (Catalan)

    A mi em sembla perfecte! jo no he pogut anar a votar pq a Barcelona la cosa està un pèl xunga però trobo que és un gran primer pas. S'ha de posar el tema de la independència al centre del debat polític i fer que més i més gent hi opti. A Madrid menystindran el que ha passat avui i diran que hi havia poca participació i bla bla bla... me la pela el que pensin a Madrid... aviam si som capaços de tirar això endavant que la història ja ens ha donat prou garrotades.

    De fet crec que globalment un 30% dels catalans hi estaria a favor si es fes un referèndum "oficial" (és la meva sensació personal) però si penso en com estava el moviment independentista fa 10 o 15 anys trobo que hem fet un pas de gegant. Abans et miraven com un friki o un extraterrestre quan deies que volies la independència... ara es contempla com una opció més i tinc la sensació que s'hi afegirà molt més gent encara.
    --------------Arengada--------------


  3. #143
    Yuiis's Avatar Senator
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    St. Pere Vilamajor, Barcelona, Catalunya
    Posts
    1,004

    Default Re: Català (Catalan)

    Bon dia gent!

    Be, jo si que vaig poder votar , i a continuacio ve la meva valoració.

    Dades:

    Gaire be un 30% de participacio (amb vora el 40% si no s'hagues inclos al cens la gent que normalment no pot votar), 200.000 persones, un 95% pel "Si". Dos mesos per organitzarlo, sense ajuts economics publics, sense suport del sector politic, sense espais de propaganda gratuita ni a radio ni a televisio. Sense ni un trist programa especial a TV3, la suposada televisio "nostra". (Tampoc els culpo massa, per que s'estava fent "La Marato").

    Be, no esta be, pero vist les condicions en que s'ha fet no es en absolut cap fracas. En general supera les participacions del referendum per la Constitucio Europea i el referendum per l'Estatut de Catalunya, que tenint en compte les condicions en les que s'ha portat a terme es una bona dada. Si hi ha alguna cosa que m'emprenya i que si que puc arribar a considerar mig fracas es el tema de sempre, la fragmentacio que hi ha dins l'independentisme catala. S'ha avançat molt en pocs anys com be diu l'Almogaver, pero si volem seguir tirant cap endavant hauriem de fer mes pinya.

    (...) and that unfortunate People were afterwards forced to undergo the utmost Miseries of a Siege, in their Capital City of Barcelona; during which, great Multitudes of them perished by Famine and the Sword, many of them have since been executed; and great Numbers of the Nobility of Catalonia, who, for their Constancy and Bravery in Defence of their Liberties, and for their Services in Conjunction with Her Majesty and Her Allies, had, in all Honour, Justice, and Conscience, the highest Claim to Her Majesty's Protection, are now dispersed in Dungeons throughout the Spanish Dominions.
    -Journal of the House of Lords: volume 20: 1714-1717, pp. 136-144.

  4. #144

    Default Re: Català (Catalan)

    Quote Originally Posted by Maulet View Post
    D'on ets, aleshores?
    De Girona, però soc de nacionalitat lituana

  5. #145

    Default Re: Català (Catalan)

    Quote Originally Posted by LDKsoldier View Post
    De Girona, però soc de nacionalitat lituana
    Ja em semblava estrany que un català fés propaganda d'un mod sobre lituània...

    Bé, jo soc valencià (de la plana) i ací estranger és sinonim de no-catalanoparlant, trobe que és una llàstima, i que la culpa és completament nostra... DE tota manera, si estàs empadronat sí que podràs votar... Quan voteu els gironins?



    La meua valoració dels resultats és força positiva: els resultats són obvis (han anat a votar els independentistes), certament la participació no ha estat gaire elevada, però s'ha de tenir en compte que no era vinculant... Ara això sí, si ho haguès sigut, haurien aparegut vots espanyolistes fins de baix les pedres...

    D'altra banda, i molt més important, ha tingut un enorme ressò internacional, tots els diaris que se m'ha ocorregut consultar (i puc entendre, esclar) en parlaven, des del daily telegraph, fins al NZZ (zürich), passant per le monde, el liberation, i molts altres... Obviament els espanyols i catalans es dona per descomptat... I fins i tot ha sortit a la ràdio i la televisió... (La BBC per exemple ha emès dues notícies al respecte, de fet tenien una enviada especial a Vic) Açò farà que el problema que tenim a espanya es faça més visible, i que si, arribat el moment es produira una independència unilateral (d'altra banda és l'unica lògica, ja que per a separar-se u que vullga prou...) hi haguera un suport internacional, i especialment europeu a la democràcia...

    Al mateix temps, la consulta, amplificada pels mitjans de comunicació, hauria de servir de toc d'atenció sever (targeta groga en futbol) per als politics catalans i espanyols, que han estat desbordats des de primera hora per la societat civil... (Al cap i a la fi això és la democràcia, que trie el poble i no una banda de malcriats que un cop s'asseuen a la trona no s'alcen ni per anar al bany...)

    També espere que açò inicie, o millore la situació al país valencià, però tem que serà just al contrari...

    Bé, doncs això, salutacions a tots i molta sort en el vostre camí cap a la llibertat...

    PS: Yuiis,: és cert que els sobiranistes estan (o esteu) prou fragmentats, d'una banda segons el grau d'autonomia a reclamar (des de, com està, fins a la independència, passant per diversos models federals), i també a nivell de política social (de dretes i d'esquerres), però trobe que, com s'ha demostrat, si cal podeu fer pinya i posar uns interessos davant d'uns altres (també cal tenir en compte que els autonomistes, federalistes i demés, o bé han triat independència, o no han votat, per tant, una gran part dels que no han votat són quasi-independentistes, que amb una mica d'ajuda, de moment el tc ho està fent molt bé, poden perdre el "quasi") Per tant crec que ho aconseguireu, tan de bo els valencias estarem tan avant com vosaltres...
    Science is either Physics or stamp-collecting. Ernest Rutherford

  6. #146
    Almogaver's Avatar Senator
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Gerunda
    Posts
    1,296

    Default Re: Català (Catalan)

    Doncs ahir vaig anar a veure el Catalunya-Argentina i vaig gaudir d'un partidàs! Sabia que amb tots els efectius tindríem un equip competitiu però els que ahir van jugar s'hi van deixar la pell.

    Jo he anat a tots els partits des del 5-0 a Nigèria del 98. Els últims dos anys no hi vaig anar (a part del partit contra Euskadi) perquè em vaig destrempar amb tant partit de costellada i poca presència dels nostres millors jugadors... ahir hi vaig anar no se perquè i vaig tornar a gaudir de l'ambient i de les ganes que té el públic de que això funcioni. Vaig vibrar, els jugadors i el públic em van fer vibrar i per un moment em va semblar que allò era un partit oficial i que estàvem atropellant una de les millors seleccions del món... quina enveja que sentiré aquest estiu quan es jugui el mundial!! no tenir una selecció amb la qual identificar-te és una llàstima.

    Per cert, trobo molt bé que hagin escollit en Cruyff com a seleccionador pel ressó mediàtic i tal però aquest tiu és un impresentable (i els de la federació també) quan diu que hi havia poca gent. en comptes de felicitar els 50000 espectadors que ahir vam fer l'esforç es dedica a renyar els que no hi van anar... amb aquesta xifra haguéssim omplert la majoria d'estadis d'Europa i no és a l'abast de tantes seleccions atraure la gent que es va atraure ahir. Què es pensen? no és tan fàcil omplir l'estadi més gran d'Europa.
    --------------Arengada--------------


  7. #147

    Default Re: Català (Catalan)

    Gid moaning (Bon deia)!! Algú de vosaltres ha vist mai Allo Allo?
    Science is either Physics or stamp-collecting. Ernest Rutherford

  8. #148

    Default Re: Català (Catalan)

    Jo no. Que és, un programa de TV?

  9. #149

    Default Re: Català (Catalan)

    Quote Originally Posted by LDKsoldier View Post
    Jo no. Que és, un programa de TV?

    És un programa relativament antic de la BBC que parodia la resistència francesa, la ocupació alemanya i fins i tot als britanics. Doblat al català fou emés per tv3, i, més endavant pel 300. Ja suposava que ningú no ho hauria vist (la serie es va emetre al uk del 82 al 92) però és que a mi m'agrada l'humor brit, i veig Allo Allo, L'escurçó negre, Sí Ministre...
    Science is either Physics or stamp-collecting. Ernest Rutherford

  10. #150
    Almogaver's Avatar Senator
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Gerunda
    Posts
    1,296

    Default Re: Català (Catalan)

    Sí que ho he vist però sóc molt més fan de l'Escurçó negre, Hotel Fawlty o Els joves...
    --------------Arengada--------------


  11. #151
    Segador's Avatar Libertus
    Join Date
    Mar 2010
    Location
    Barcelona (Catalonia) -`s-Hertogenbosch (Netherland)
    Posts
    78

    Default Re: Català (Catalan)

    Un Català més pel fòrum. Hola a tots fa poc que he entrat a aquest fòrum i també fa poc que jugo als Total War. Per cert ja heu vist que es pot alliberar Catalunya al Napoleon. I sabeu alguna mod per l'Empire on pugui portar Catalunya? Bona nit!

  12. #152
    Almogaver's Avatar Senator
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Gerunda
    Posts
    1,296

    Default Re: Català (Catalan)

    Ei! benvingut! Doncs no hi ha cap mod per l'Empire d'aquesta mena... ni crec que n'hi hagi cap. Com a molt en podrem trobar algun on es simuli la guerra de successió... Què tal el Napoleon per cert? estic dubtant de si comprar-me'l o no... què vols dir amb "alliberar catalunya"? Hi és com a regió per conquerir?
    --------------Arengada--------------


  13. #153
    Segador's Avatar Libertus
    Join Date
    Mar 2010
    Location
    Barcelona (Catalonia) -`s-Hertogenbosch (Netherland)
    Posts
    78

    Default Re: Català (Catalan)

    La península te les següents regions: Espanya, Portugal, Euskadi-Navarra, Catalunya i Gibraltar, les illes balears es un regió a part també. Ara ve lo bo. Un pais com França o Gran Bretanya... pot alliberar Catalunya i ser un país independent, amb la senyera i tot. O Catalunya pot fer una revolució per ser independent. En principi Catalunya no es pot jugar, però amb un petit ajust es pot, nomes canviant un fitxer que jo ja tinc. Així que amb el joc oficial podem veure Catalunya i jugar-la.


  14. #154
    Almogaver's Avatar Senator
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Gerunda
    Posts
    1,296

    Default Re: Català (Catalan)

    òstia!! que fort! hi ha alguna unitat específica per Catalunya?
    --------------Arengada--------------


  15. #155
    Segador's Avatar Libertus
    Join Date
    Mar 2010
    Location
    Barcelona (Catalonia) -`s-Hertogenbosch (Netherland)
    Posts
    78

    Default Re: Català (Catalan)

    doncs de moment crec que no, però porto molt poc jugant.


  16. #156
    Almogaver's Avatar Senator
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Gerunda
    Posts
    1,296

    Default Re: Català (Catalan)

    Ja ens n'informaràs
    --------------Arengada--------------


  17. #157
    Yuiis's Avatar Senator
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    St. Pere Vilamajor, Barcelona, Catalunya
    Posts
    1,004

    Default Re: Català (Catalan)

    Aixó mateix! Ja ens aniras informant!

    (...) and that unfortunate People were afterwards forced to undergo the utmost Miseries of a Siege, in their Capital City of Barcelona; during which, great Multitudes of them perished by Famine and the Sword, many of them have since been executed; and great Numbers of the Nobility of Catalonia, who, for their Constancy and Bravery in Defence of their Liberties, and for their Services in Conjunction with Her Majesty and Her Allies, had, in all Honour, Justice, and Conscience, the highest Claim to Her Majesty's Protection, are now dispersed in Dungeons throughout the Spanish Dominions.
    -Journal of the House of Lords: volume 20: 1714-1717, pp. 136-144.

  18. #158

    Default Re: Català (Catalan)

    Avuí fa 303 anys prop de la vila castellana d'Almansa, l'exercit franco-castellà de Felip d'Anjou va derrotar per complet les forces aliades (Anglesos, Holandesos, Portuguesos i Austríacs). Tot i què no va participar cap Valencià en la dita batalla, les conseqüències van ser desastroses, en poc de temps, aprofitant que no hi havia cap exercit regular que els defenguera, i tot i la valentia i abnegació amb que els valencians van combatre, van ser ocupats saquejats i massacrats, moltes viles i ciutats com Xàtiva van ser destruides quasi per complet, i per acabar-ho d'adobar, el 29 de juny es promulguen els decrets de nova planta que eliminen totes les institucions, lleis i furs valencians, i prohibeixen lús de la llengua catalana. És per això que els Valencians considerem el 25 d'Abril uns diada important, com ho és l'11 de Setembre al Principat, perquè hem de recordar la nostra història, i commemorar els 303 anys que porten els castellans tractant d'eliminar-nos, i encara no ho han aconseguit, si més no, no del tot...
    Science is either Physics or stamp-collecting. Ernest Rutherford

  19. #159
    Almogaver's Avatar Senator
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Gerunda
    Posts
    1,296

    Default Re: Català (Catalan)

    Força company!!
    --------------Arengada--------------


  20. #160

    Default Re: Català (Catalan)

    Tema a part, Maulet, estàs tambe en el forum de TaleWorlds?

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •