Page 4 of 16 FirstFirst 1234567891011121314 ... LastLast
Results 61 to 80 of 316

Thread: Català (Catalan)

  1. #61

    Default Re: Català (Catalan)

    No et dones conta de que no pots fer frente a les meues paraules???

    No mes pots dir-me arguments contra gent d´altra época.

    PD:A mi em donen igual els teus textos de l´era de quan jesucrist va perdre l´alpargata xD

    Ahhh i a veure si pots contestar tot el que he escrit... que estic esperant!
    "TU REGERE IMPERIO FLUCTUS HISPANE MEMENTO"

    -Recuerda España, que tú registe el imperio de los mares.

  2. #62
    Yuiis's Avatar Senator
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    St. Pere Vilamajor, Barcelona, Catalunya
    Posts
    1,004

    Default Re: Català (Catalan)

    Per començar permetem dir-te que no tots som adolescents en plena pubertat (o adults molt avorrits a la feina) que no tenen res mes a fer que escriure sobre un tema que ni s'han dignat a entendre be.

    "No hi ha persona mes cega, que qui no vol veure"

    Em començes parlant de raons historiques i ara em dius que les raons historiques son del passat i que ja no importen. Ets esquizofrenic o algu per l'estil? Per cert, catalunya mai va ser vasalla de ningu fins el 1714. Abans, eren tan independents el Regne d'Arago, com el Comtat de Barcelona (Catalunya) com el Regne de Valencia o com el Regne de Mallorca. Tots tenien el seu parlament, les seves lleis propies, les seves propies lleves i exercits i fins i tot les seves propies monedes. En tot cas eren les posessions territorials de un casal, o d'un rei, pero no del regne d'arago, ignorant!

    Em fan gracia els teus arguments contra la llei de educacio a catalunya. Osigui abans amb en Franco estava tot be, i ara que el parlament de Catalunya vota democraticament una llei, aixo es feixisme no? Mira a Russia, es parla el Rus, a Alemanya l'Alemany a Anglaterra, l'Angles i a Catalunya els seus ciutadans han decidit DEMOCRATICAMENT que la llengua principal d'estudi sigui el Catala. Si no t'agrada no hi vinguis a estudiar, ningu t'obliga. Pero el poble catala ( o els seus governants que han sigut votats democraticament, algo que sembla que no entens) ha decidit democraticament que vol que els seus fills estudiin principalment en catala. Mes facil impossible! Per altra banda fer creure que si parles en castella a catalunya et multen o t'insulten es perque ets mes ignorant que una pedra. Jo mateix parlo mes castella que catala en la meva vida quotidiana i soc mes independentista que en Carod Rovira. En canvi no puc veure gaire tele en catala, o veure pel.licules al cinema en catala, o sentir un jutge en catala, o parlarli al meu metge en catala etc etc.

    En el tema economic doncs aviam nanu...catalunya paga mes en termes d'impostos del que rep. I 2 + 2 son 4. La logica es tan aplastant que no se com tens la vergonya de dir que catalunya es queda amb els diners de tots els espanyols. Inclus amb el nou sistema de finançament, aixo segeuix sent igual. I a catalunya, aquests diners que donem a l'estat i que no tornen, van a parar a altres comunitats que reben mes del que paguen, on assobre s'ens veu com uns jueus a l'alemanya nazi, i on la catalanofobia es la moda "cool" del moment. Doncs jo que vols que et digui, que els hi donguin a la resta. La solidaritat implica voluntarietat, i a els catalans mai ens han preguntat quans diners volem donar o no. Per aixo, i per moltes altres coses l'estat espanyol encara no es democratic. I encara sort que la panda de bretols com tu a qui els agradaria viure en temps preterits, no sou majoria .

    PD: Que com va la vida per les colonies del sud? El vostre president encara rau amagat sota el llit pel cas Gurtel?

    (...) and that unfortunate People were afterwards forced to undergo the utmost Miseries of a Siege, in their Capital City of Barcelona; during which, great Multitudes of them perished by Famine and the Sword, many of them have since been executed; and great Numbers of the Nobility of Catalonia, who, for their Constancy and Bravery in Defence of their Liberties, and for their Services in Conjunction with Her Majesty and Her Allies, had, in all Honour, Justice, and Conscience, the highest Claim to Her Majesty's Protection, are now dispersed in Dungeons throughout the Spanish Dominions.
    -Journal of the House of Lords: volume 20: 1714-1717, pp. 136-144.

  3. #63
    Almogaver's Avatar Senator
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Gerunda
    Posts
    1,296

    Default Re: Català (Catalan)

    Yuiis, ni et molestis a contestar-lo. Només ha vingut a fer merder i a dir bestieses. Qualsevol amb dos dits de front veuria que el que ha escrit és un munt de fems. Deixant a part la seva falta d'educació fent "posts" seguits.

    Tot això del castellà a Catalunya... quina colla d tonteries... més val que els valencians es preocupin de no perdre el valencià. Allà sí que està fotuda la cosa.

    De debó. Ni cas...

    Per cert: Espero que el 88 del teu username sigui el teu any de naixement perquè sinó vol dir una cosa molt més fosca.
    Last edited by Almogaver; July 24, 2009 at 06:25 AM.
    --------------Arengada--------------


  4. #64

    Default Re: Català (Catalan)

    A mi personalment també m'encén bastant sentir com algunes persones que probablement moltes no han ni estat mai a Catalunya deixen anar tan convençuts i de manera catastrofista afirmacions tan ridícules com que el Castellà està amenaçat i està perseguit a Catalunya i tonterias com aquestes... Quines ganes de distorsionar la realitat i crear polèmica tan vomitives.

    Si vius a Catalunya saps que això es rotundament fals, es només un invent d'un sector catalanofòbic que pel que veig poc a poc està arrelant i gent ignorant que no te ni idea de la realitat de Catalunya s'ho creu.
    Almenys per a mi no em sembla descabellat ni "nazi" que a Catalunya s'exigeixi la presència del Català en qualsevol àmbit i al màxim nivell sempre amb respecte i atenent les circumstàncies de cada situació, perquè ES LA NOSTRA LLENGUA I LA DE CATALUNYA, NO EL CASTELLÀ, encara que alguns s'empenyin a canviar-ho. Només a la gent de ment tancada li pot estranyar que a Catalunya es fomenti i s'axigeixi la utilització del Català, de lo contrari seria incoherent i una falta de respecta cap a nosaltres mateixos, com seria absurd e imperdonable que permetéssim que el Castellà que és una llengua universal parlada per milions de persones a tot el mon, acabés devorant el Català que te tan dret com el Castellà a existir, ser coneguda i ser parlada, i per desgracia això poc a poc està passant encara que a fora de Catalunya per alguns il·luminats resulta que el Català està acabant amb el Castellà!!!! que vinguin a fotre una volte per aquí i em diguin quina llengua es la que han sentit parlar mes pels carrers.
    Last edited by SubBD; July 25, 2009 at 11:14 AM.


  5. #65

    Default Re: Català (Catalan)

    Quote Originally Posted by Almogaver View Post
    Espero que el 88 del teu username sigui el teu any de naixement perquè sinó vol dir una cosa molt més fosca.

    Tranquil que es pel meu any de naixement, que pareix que esteu obsesionats amb el feixisme!
    "TU REGERE IMPERIO FLUCTUS HISPANE MEMENTO"

    -Recuerda España, que tú registe el imperio de los mares.

  6. #66

    Default Re: Català (Catalan)

    Yuiis, ara em dius que perque utilitze el passat, quan vas ser el tu el primer en posar-me frases de l´any de la "pera". xDDD

    Perque continueu dient mentires??? Que a Catalunya no es persigueix el castellá??? per Deu, mentira coxina!

    O siga dius que perque el ciutadans, han decidit "democraticament" tenir-ho tot en catalá, s´ha de excluir el castellá de l´ambit públic no??? per-que es el que voleu tots vosaltres(supostament)

    Pues mira, cap de suro, el castellá es la llengua oficial de tota Espanya, i vosaltres, volgueu o no volgueu, esteu obligats a parlar-lo i aprenerlo, es el vostre dret al mateix que el catalá...

    Democracia a Catalunya... jajaja i que mes...

    Els pobrets xiquets catalans no saben ni lo que es Espanya, l´escola manipulada catalana, sols els ensenyen que Catalunya va ser un pais, i que encara es un país oprimit per Espanya! Vinga home que no vaig naixer ahir... Sou producte de la manipulació...

    PD:No es culpa nostra que a Catalunya es parle castellá, ja que sabeu que una amplia majoria de catalans tenen procedencies de fora de Catalunya(el president Montilla, es un andalus i mira-ho, mes Catalá que Carod....).

    Ademes el castellá no es una llengua imposada des-de fá 300 anys, es una llengua majoritaria a la peninsula des-fa segles, i ademes a Catalunya el castellá va començar a creixer quan van arribar els Trastamaras a Aragó!

    I deixa de parlar de Franco, que pareix que a tots els que ens sentim espanyols intenteu taxarnos de feixistes!
    Last edited by Conquistador_88; July 25, 2009 at 02:20 PM.
    "TU REGERE IMPERIO FLUCTUS HISPANE MEMENTO"

    -Recuerda España, que tú registe el imperio de los mares.

  7. #67

    Default Re: Català (Catalan)

    Veu??? Creeu que jo vull la desaparició del catalá.. o del valenciá, quan pense tot el contrari... en fi, es lo que te la gent com vosaltres, que quan vos diuen alguna veritat sobre Catalunya vos molesta molt i lo primer que solteu es que soc un faxa!

    La ment tancada la teniu vosaltres, per que no sabeu lo que es respectar el bilingüisme, ni res.

    Açí a la Valencia PEPERA, parlem els dos idiomes sense problema, existeix un vertader respecte a les dues llengues!

    Pero açi ningu ens obliga a parlar en Valenciá o castellá, ja que podem escollir la llengua en la que volem aprendre exclusivament!

    Es una pena que no ocorrega el mateix a Catalunya...

    PD:A mi em la sopla, el assunt del Camps, per mi es pot anar al infern, ja que a mi no em dona de menjar... ni ningún politic... tots son el mateix...

    AHH I ET DEMANARIA QUE NO CRIDARES A VALENCIA COLONIA, PERQUE MAI VA PERTANYER A CATALUNYA... LA VERGONYA NO LA TENIU VOSALTRES
    Last edited by Conquistador_88; July 25, 2009 at 02:19 PM.
    "TU REGERE IMPERIO FLUCTUS HISPANE MEMENTO"

    -Recuerda España, que tú registe el imperio de los mares.

  8. #68

    Default Re: Català (Catalan)

    Parleu de Franco, pero els vostres governs no es diferencien en res del Caudillo...

    Mai es pot impossar una llengua!!!
    "TU REGERE IMPERIO FLUCTUS HISPANE MEMENTO"

    -Recuerda España, que tú registe el imperio de los mares.

  9. #69

    Default Re: Català (Catalan)

    Yuiis que estas parlant??? pero si la moda hui dia es ser anti-espanyol i catalanista!

    On veus tu banderes espanyoles??? sin embargo banderes estrelades(illegals) hi han a totes parts!

    Veu com vosaltres cambieu la realitat de l´actualitat??? perque sino no vos podrieu justificar...

    I a mes dius que Espanya no es democratica, que nosaltes volem tornar a l´era franquista...

    Vinga borinot que mes tinc que sentir???
    "TU REGERE IMPERIO FLUCTUS HISPANE MEMENTO"

    -Recuerda España, que tú registe el imperio de los mares.

  10. #70
    Almogaver's Avatar Senator
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Gerunda
    Posts
    1,296

    Default Re: Català (Catalan)

    ... de debó. No repeteixis posts un darrera l'altre. No cal i això els moderadors ho conideraran "trolling".

    @SubBD: no li facis cas. On no n'hi ha no en pot rajar.
    Last edited by Almogaver; July 26, 2009 at 06:07 AM.
    --------------Arengada--------------


  11. #71
    Yuiis's Avatar Senator
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    St. Pere Vilamajor, Barcelona, Catalunya
    Posts
    1,004

    Default Re: Català (Catalan)

    Que si "Conquis" que si...a anglaterra son uns feixistes y es un pais dictatorial per imposar l'angles al seu propi pais no?

    Ja se que fa mal potser per un espanyolito que la majoria de la gent d'un pais es posi d'acord en reclamar el catala com a llengua proncipal del que consideren el seu pais. Pero es el que te la democracia. Els teus arguments son cada cop mes inversemblants el castella mai va ser imposat a catalunya dius...igual que a sud america oi? El van aprendre els indigenes per la preciositat d'aquest idioma!!!

    Pero be, no cal que et preocupis e, el castella ja no desapareixera mai de catalunya, gracies als vostres esforços per espanyolitzar-ho tot. Cosa que a mi no em preocupa gens e, de fet la gent que sap mes d'una llengua te moltes coses guanyades i quantes mes en sapigues millor...pero a que no saps qui son els unics "unilingues" que viuen a Catalunya? Els que nomes parlen castella! On esta el bilinguisme aqui?

    A i una ultima coseta, que sigui l'ultim cop que et flipes postejant 5 posts alhora. Que no saps fer-ho tot en un o que?
    Last edited by Yuiis; July 26, 2009 at 09:06 AM.

    (...) and that unfortunate People were afterwards forced to undergo the utmost Miseries of a Siege, in their Capital City of Barcelona; during which, great Multitudes of them perished by Famine and the Sword, many of them have since been executed; and great Numbers of the Nobility of Catalonia, who, for their Constancy and Bravery in Defence of their Liberties, and for their Services in Conjunction with Her Majesty and Her Allies, had, in all Honour, Justice, and Conscience, the highest Claim to Her Majesty's Protection, are now dispersed in Dungeons throughout the Spanish Dominions.
    -Journal of the House of Lords: volume 20: 1714-1717, pp. 136-144.

  12. #72

    Default Re: Català (Catalan)

    1 - Per una persona Castellanoparlant, ja no dic Xinesa, finlandesa, russa o d'on sigui, sinó procedent de qualsevol altre part d'Espanya i que parla normalment Castellà, si ve a Catalunya no li costarà mes de una setmana entendre i parlar el Català, no es una qüestió de dificultat, sinó de voluntat i moral.

    2 - A Catalunya ningú persegueix el Castellà ni s'imposa el Català i el bilingüisme està per totes parts, tu no en tens ni idea de la realitat de Catalunya, vas veure aquell reportatge patètic de Telemadrid "Ciudadanos de segunda" que intentava distorsionar la realitat i t'ho vas creure tot, que trist. Visita Catalunya o si ja l'has visitat diguem sincerament si no hi ha bilingüisme per tot arreu, o si no no opinis o informat.

    3- si vius a Catalunya per llei i per respecte tens el dret i el DEURE de conèixer amb suficiència oral i escrita el català, ningú t'obligarà a utilitzar-lo pots seguir parlant en Castellà però com a mínim has d'entendre a una altre persona que et parla en Català.

    4- A l'escola o a qualsevol altre lloc si el Català no es la teva llengua materna ningú te inconvenient de facilitar-te les coses i a parlar-te en Castellà però per a la llarga aprendre e utilitzar quan sigui necessari també el Català. Una altre cosa molt diferent es la gent que es tenca en banda i exigeix sense cap respecte per la llengua de Catalunya que se li parli constantment en Castellà. Així no aniran en lloc ni aquí ni fora d'Espanya

    5- On es el problema que Catalunya doni preferència a la llengua pròpia? que som part d'Espanya diràs, si bueno de moment Espanya es un estat plurinacional, la nació Espanyola no existeix i això es el problema d'Espanya, que molts no ho saben veure, valorar-ho ni ho volen acceptar, la idea que tenen molts Espanyols d'Espanya no es correspon amb la realitat d'avui en dia i això es la font de tantes discrepàncies en aquest país.


  13. #73

    Default Re: Català (Catalan)

    [subBd] Els que tenen una vissió deformada d´Espanya sou vosaltres, per que de la nit al matí, a Espanya han anat apareguent moltes "nacions"...

    O siga dius que Espanya es plurinacional??? Andalucia nació??? Murcia nació??? Extremadura nació??? Asturias nació??? diu-me quan...(Hi ha bojos com vosaltres que així ho pensen).

    Es que ara esta de moda ser anti-espanyol i declarar nació cualsevol trosset de terra del nostre pais...

    Com va dir un politic "El sistema d´autonomies es el millor sistema per a un pais, pero desgraciadament a Espanya aquest sistema s´ha deformat massa".

    Espanya es una nació pluricultural, pero es una sola nació!(Abans sols Castella, Aragó i Navarra).

    [Yuiss] a Escocia per example esta tot posat en anglés, en molts poquets llocs trobaras coses en gaélic...

    França tb esta composta per diferents realitats culturals i llingüistiques, pero ahi l´idioma oficial es el francés a totes parts, i el mateix a Italia(on es parla siciliá, piamontés, veneto...) etc...

    Espanya es l´unic lloc on hi ha aquest caxondeo...

    A mi em pareix molt be que es parle catalá, per que jo soc el primer en defenser els idiomes del nostre pais, pero el que no puc permetre es que ningú d´ells s´impose, com esta ocurrint ara allá...
    I no el negueu per que es així!

    Ahhh y perdona subBD, pero el castellá tb es la llengua de Catalunya! així ho posa en la constitució!

    Vosaltres no sabeu quants families han demandat l´aprenentatge en castellá i s´ho han denegat...

    En fi, si no voleu aceptar la realitat alla vosaltres...
    Last edited by Conquistador_88; July 26, 2009 at 05:23 PM.
    "TU REGERE IMPERIO FLUCTUS HISPANE MEMENTO"

    -Recuerda España, que tú registe el imperio de los mares.

  14. #74

    Default Re: Català (Catalan)

    yuiis, parles de catalanofobia, pero es que vosaltes(tu especialment, amb eixos comentaris), no vos doneu conta de que sou els que teniu la auténtica fobia, al castellá en aquest cas...

    En fi si no voleu parlar un idioma que es parla a mig mon(500 millions de persones com a llengua materna)... i que a mes ara esta de moda en el estranger...

    Vinga continueu exterminant el castellá de Catalunya, que anireu be....

    Jo en cambi em sent molt orgullos de parlar els dos idiomes!
    "TU REGERE IMPERIO FLUCTUS HISPANE MEMENTO"

    -Recuerda España, que tú registe el imperio de los mares.

  15. #75

    Default Re: Català (Catalan)

    Yuiis jo crec que no llegeixes el que jo escribeix... jo quan he negat que no s´ha imposat el castellá a Catalunya???

    Jo he dit que durant l´epoca franquista era quan mes s´imposaba, pero s´imposaba només a les institucions públiques(Ni Franco, ni ningú dels altres governants, anaven casa per casa amenaçant a punta de pistola a la gent per a que no parlara catalá...)

    Es que vosaltres sols voleu veure la vostra "realitat", si es pot dir així...
    "TU REGERE IMPERIO FLUCTUS HISPANE MEMENTO"

    -Recuerda España, que tú registe el imperio de los mares.

  16. #76

    Default Re: Català (Catalan)

    I mireu se que a Catalunya vos ensenyen que vau ser una nació(alguns diuen que un imperi LOL) i que el vostre poble sempre va lluitar contra Espanya...

    Pero no es així, ni molt menys...

    Els reis del antics regnes, durant la reconquista sempre consideraven a Espanya com la seua unica nació i el seu anhel va ser sempre el d´unificar la peninsula sota un unic Regne!

    El rei Jaume I va dir aixó: "Nos feim la primera cosa per Deu, la segona per salvar Espanya, la terça que vos e nos haiam tan bon preu e tan gran nom que per nós e vós és salvada Espanya".(Llibre dels fets).

    I del rei Alfonso X el sabio: Entre todas las tierras del mundo Espanna a una estremança de abondamiento et de bondad más que otra tierra ninguna, Ay! Espanna non a lengua ni engenno que pueda contar tu bien! (Del seu llibre "Estoria de Espanna").

    Tenien consciencia dels seus regnes, pero no mes eren aixó "regnes" posesions personals dels reis!

    Els nacionalismes van arribar quasi a l´era contemporánea!

    D´on creeu que ve el mite de la nació Catalana??? dels nacionalismes regionals de finals del segle XIX!

    Ayyy xicons que poc de veritat vos han ensenyat...


    Ahh i una altra frase que m´agrada: "Oyendo a un hombre, es facil acertar donde vió la luz del sol: Si alaba a Inglaterra, será inglés, si os habla mal de Prusia, es francés, y si habla mal de España, es español".
    Last edited by Conquistador_88; July 26, 2009 at 03:16 PM.
    "TU REGERE IMPERIO FLUCTUS HISPANE MEMENTO"

    -Recuerda España, que tú registe el imperio de los mares.

  17. #77

    Default Re: Català (Catalan)

    Per acabar, la que mai va existir , ni existirá es la nació catalana!
    Oblideu-vos!

    AÇÓ ES ESPANYA, des-de fá segles(No em fa falta que em repetiu la merda del 1714..., l´unic que va passar es que es va centralitzar la monarquía, no es va inventar res...)

    PD: Despres de tot em doneu pena, es comprensible que gent com vosaltres diguen aquestes coses, pero es normal, massa manipulació...
    Last edited by Conquistador_88; July 26, 2009 at 03:16 PM.
    "TU REGERE IMPERIO FLUCTUS HISPANE MEMENTO"

    -Recuerda España, que tú registe el imperio de los mares.

  18. #78
    Yuiis's Avatar Senator
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    St. Pere Vilamajor, Barcelona, Catalunya
    Posts
    1,004

    Default Re: Català (Catalan)

    Molt be "conquis"! Et repeteixes quasi igual de be que el lloro del meu vei!!! La llastima que el que tu repeteixes es propaganda merdosa blavera, ell almenys fa una mica de gracia. No vull dir que tu no la tinguis e, pero es que potser canses mes tu que ell.

    Mira deixa-ho, mai ho arribaras a entendre. Si t'agrada rebentar fils o escupir propaganda, ves a un altre lloc, aquesta no es la pagina mes ideal.
    Last edited by Yuiis; July 26, 2009 at 04:05 PM.

    (...) and that unfortunate People were afterwards forced to undergo the utmost Miseries of a Siege, in their Capital City of Barcelona; during which, great Multitudes of them perished by Famine and the Sword, many of them have since been executed; and great Numbers of the Nobility of Catalonia, who, for their Constancy and Bravery in Defence of their Liberties, and for their Services in Conjunction with Her Majesty and Her Allies, had, in all Honour, Justice, and Conscience, the highest Claim to Her Majesty's Protection, are now dispersed in Dungeons throughout the Spanish Dominions.
    -Journal of the House of Lords: volume 20: 1714-1717, pp. 136-144.

  19. #79
    Yuiis's Avatar Senator
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    St. Pere Vilamajor, Barcelona, Catalunya
    Posts
    1,004

    Default Re: Català (Catalan)


    (...) and that unfortunate People were afterwards forced to undergo the utmost Miseries of a Siege, in their Capital City of Barcelona; during which, great Multitudes of them perished by Famine and the Sword, many of them have since been executed; and great Numbers of the Nobility of Catalonia, who, for their Constancy and Bravery in Defence of their Liberties, and for their Services in Conjunction with Her Majesty and Her Allies, had, in all Honour, Justice, and Conscience, the highest Claim to Her Majesty's Protection, are now dispersed in Dungeons throughout the Spanish Dominions.
    -Journal of the House of Lords: volume 20: 1714-1717, pp. 136-144.

  20. #80

    Default Re: Català (Catalan)

    A mi per desgràcia el que em fa pena ets tu i més quan dius AÇÓ ES ESPANYA!!! set veu el plumero.

    Detesto el fundamentalisme, tradicionalisme, extremisme... i tota aquesta merda que només porta problemes, la veritat absoluta no existeix, i per el que veig tu creus tenirla, és molt difícil ser objectiu en aquests temes no arribarem enlloc, per a tu Espanya està per sobre de tot, encanvi jo em sento mes identificat amb el Català i Catalunya.

    Per acabar et diria que un grup de persones també es pot definir com a nació mes que per les característiques que comparteixen, per aquelles de las que careixen o conjuntament no desitgen.


Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •