Page 3 of 16 FirstFirst 12345678910111213 ... LastLast
Results 41 to 60 of 316

Thread: Català (Catalan)

  1. #41
    Almogaver's Avatar Senator
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Gerunda
    Posts
    1,296

    Default Re: Català (Catalan)

    doncs no l'havia vist la pàgina... i sí que és una mica car... però està molt bé la informació de les unitats militars.
    Però preferiria un bon mod de l'Empire on surti aquest mateix setge.. de fet crec que si algú fa algun mod basat en el realisme i fidelitat històrica haurà d'afegir una facció més a la península ibèrica!
    --------------Arengada--------------


  2. #42
    Lord Consul's Avatar Armchair intellectual
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Chicago, IL
    Posts
    3,111

    Default Re: Català (Catalan)

    No sé com parlar català, però gràcies al Generalitat de Catalunya, ara puc utilitzar un traductor anglès català per comunicar-se en la llengua dels meus avantpassats. Salutacions des del Brasil. ;P
    Proud Client of Obi Wan Asterix

  3. #43
    Almogaver's Avatar Senator
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Gerunda
    Posts
    1,296

    Default Re: Català (Catalan)

    No sé com parlar català, però gràcies al Generalitat de Catalunya, ara puc utilitzar un traductor anglès català per comunicar-se en la llengua dels meus avantpassats. Salutacions des del Brasil. ;P
    És una bona eina aquest traductor. És bastant exacte en la traducció. De fet, si ets brasiler et serà més fàcil comunicar-te amb catalans que un anglès, per exemple. Les llengües romàniques... ja se sap!
    --------------Arengada--------------


  4. #44
    Lord Consul's Avatar Armchair intellectual
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Chicago, IL
    Posts
    3,111

    Default Re: Català (Catalan)

    Té bastant raó. Puc llegir català fàcilment... L'escriptura és el problema.
    Proud Client of Obi Wan Asterix

  5. #45

    Default Re: Català (Catalan)

    Salutacions companys!

    Sóc aficionat a la saga total war des de fa temps i trobo a faltar una comunitat catalana de tw. I mirant mirant he torbat aquest fil. Trobo que estaria bé crear un grup/clan de catalano parlants per poder parlar, discutir i jugar a tw. I tenint en compte que el Empire toca una època convulsa per la nostra terra estaria molt bé poder disfrutar del joc amb altres catalans. Què us sembla?

    Vinga salut!

  6. #46
    Almogaver's Avatar Senator
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Gerunda
    Posts
    1,296

    Default Re: Català (Catalan)

    Ei! benvingut al twcenter!

    Seria brutal un mod sobre la Guerra de Successió, donar a conèixer la nostra història (que d'altra banda per aquí coneix poca gent). Però s'ha de tenir temps i molta voluntat per currar-se un mod així... i de fet està per veure si l'Empire és tan modificable com el rome o el medieval...

    Sempre és d'agrair que aquest fil vagi augmentant!
    --------------Arengada--------------


  7. #47
    Yuiis's Avatar Senator
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    St. Pere Vilamajor, Barcelona, Catalunya
    Posts
    1,004

    Default Re: Català (Catalan)

    Molt bones Ardashir!!! benvingut! Opino igual que l'Almogaver, fer un mod de la guerra de successio seria brutal. Ara be, ho hauria de fer algu amb molt traça, paciencia i constancia, ja que es molta feina i bastant tecnica. El problema que tenim no obstant es que de catalans x aqui no en som gaires i dels que hi han pocs s'hi mouen molt. Pero ei, si tires endavant un clan o grup catala jo m'hi uniria encantat!

    Salut!

    (...) and that unfortunate People were afterwards forced to undergo the utmost Miseries of a Siege, in their Capital City of Barcelona; during which, great Multitudes of them perished by Famine and the Sword, many of them have since been executed; and great Numbers of the Nobility of Catalonia, who, for their Constancy and Bravery in Defence of their Liberties, and for their Services in Conjunction with Her Majesty and Her Allies, had, in all Honour, Justice, and Conscience, the highest Claim to Her Majesty's Protection, are now dispersed in Dungeons throughout the Spanish Dominions.
    -Journal of the House of Lords: volume 20: 1714-1717, pp. 136-144.

  8. #48

    Default Re: Català (Catalan)

    Hola, com va tot, jo només volia fer una petita pregunta per conèixer una mica millor punts de vista. Si hi ha per aquí algun català que es declari independentista, m'agradaria conèixer els arguments que utilitza per fonamentar la seva convicció. Si creu que hi han raons històriques clares i suficients o es fonamenta mes en raons socials, econòmiques, lingüístiques,... mes actuals. Gràcies


  9. #49
    Almogaver's Avatar Senator
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Gerunda
    Posts
    1,296

    Default Re: Català (Catalan)

    Quote Originally Posted by SubBD View Post
    Hola, com va tot, jo només volia fer una petita pregunta per conèixer una mica millor punts de vista. Si hi ha per aquí algun català que es declari independentista, m'agradaria conèixer els arguments que utilitza per fonamentar la seva convicció. Si creu que hi han raons històriques clares i suficients o es fonamenta mes en raons socials, econòmiques, lingüístiques,... mes actuals. Gràcies
    Bones!

    Jo sóc independentista. Crec que Catalunya, com a nació, té el dret a ser un estat lliure i sobirà; com qualsevol altra nació del món. Per motius culturals, lingüístics i econòmics. Jo no em sento espanyol ni part d'Espanya. Els meus vincles emocionals són amb Catalunya. Podria anar-me'n per les branques però és ben senzill: sóc independentista per la mateixa raó per la qual també ho seria un alemany, un hongarés o un vietnamita.
    --------------Arengada--------------


  10. #50
    Yuiis's Avatar Senator
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    St. Pere Vilamajor, Barcelona, Catalunya
    Posts
    1,004

    Default Re: Català (Catalan)

    Quote Originally Posted by SubBD View Post
    Hola, com va tot, jo només volia fer una petita pregunta per conèixer una mica millor punts de vista. Si hi ha per aquí algun català que es declari independentista, m'agradaria conèixer els arguments que utilitza per fonamentar la seva convicció. Si creu que hi han raons històriques clares i suficients o es fonamenta mes en raons socials, econòmiques, lingüístiques,... mes actuals. Gràcies

    Opino igual que l'Almogaver.

    Les raons historiques son clarissimes, i mes que intentar argumentar i defensar el per que ho son, qui hauria de defensarse es aquell qui consideri que no ho son. No se si m'explico. No obstant he de dirte que els arguments historics a favor o en contra sovint es mal interpreten i s'esbiaixen. Les nocions d'estat, nacio, independencia, poble, rei, o qualsevol nocio politica tal i com nosaltres l'entenem avui en dia, eren molt o bastant diferents de com s'entenien abans, i s'haurien d'analitzar amb molta cura.

    Ara be, les raons mes clares per voler assolir l'independencia per mi no son historiques, encara que moltes d'aquestes donin suport als meus arguments. La primera rao es la democracia. Pel simple fet de viure en un estat (l'espanyol) on la democracia esta limitada/prohibida en el que es refereix a ambits territorials, jo vull marxar. La segona rao es cultural i linguistica. Sense la nostra (en ocasions) numantina defensa del catala, avui la llengua quasi universalment predominant seria la castellana. Despres estan tambe les raons economiques. Aquestes pero, es juxtaposen amb les culturals e identitaries. Acabar donant mes diners (via impostos) a un estat que no defensa (o mes aviat ataca) la teva cultura ni la teva identitat ni els teus interessos economics, es per mi una autentica burrada. I encara mes quan l'argument es tan innocent com el de "solidaritat". (la solidaritat sempre ve donada per que un vol voluntariament compartir uns diners amb un altre. No quan es obligat a fer-ho.) I que jo sapiga, a Catalunya mai s'ha votat o s'ha pogut votar si voliem donar mes o menys diners a l'estat o si voliem quedar-nos tots els diners nosaltres.

    Be podria seguir per moltes pagines...si tens algun dubte concret ja saps!

    Salut!

    (...) and that unfortunate People were afterwards forced to undergo the utmost Miseries of a Siege, in their Capital City of Barcelona; during which, great Multitudes of them perished by Famine and the Sword, many of them have since been executed; and great Numbers of the Nobility of Catalonia, who, for their Constancy and Bravery in Defence of their Liberties, and for their Services in Conjunction with Her Majesty and Her Allies, had, in all Honour, Justice, and Conscience, the highest Claim to Her Majesty's Protection, are now dispersed in Dungeons throughout the Spanish Dominions.
    -Journal of the House of Lords: volume 20: 1714-1717, pp. 136-144.

  11. #51
    abbews's Avatar The Screen Door Slams
    Join Date
    Apr 2009
    Location
    Stockholm, Sweden
    Posts
    8,193

    Default Re: Català (Catalan)

    hola, com estas?

  12. #52

    Default Re: Català (Catalan)

    nevermind
    Last edited by Lance-Corporal Jones; July 19, 2009 at 10:09 AM.

  13. #53
    Almogaver's Avatar Senator
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Gerunda
    Posts
    1,296

    Default Re: Català (Catalan)

    Quote Originally Posted by abbews View Post
    hola, com estas?
    Molt bé, tot i que fa molta calor aquests dies... és gairebé insuportable!
    --------------Arengada--------------


  14. #54

    Default Re: Català (Catalan)

    Quote Originally Posted by Yuiis View Post
    ja d'entrada al fer que el Spanish Empire inclogui la part de la peninsula que es la Corona d'Arago, ja que al 1700 l'unic que unia les dues corones seguia sent la monarquia. S'equivocaran en el sentit que es podra reclutar regiments, i recaptar diners de les provincies catalano-aragoneses quan en aquell temps encara teniem lleis completament propies, parlament propi, "exercit" propi, pressupostos propis etc...
    La monarquia hispanica era una realitat, i tant els aragonessos com els castellans, no lluitaben pels seus "regnes", sino pel Rey i per l´Imperi Espanyol en conjunt!

    Et sona aixó de... "Santiago y cierra España", açó ho deien tots aquells que lluitaven per la monarquía, principalment els soldats ibérics, fora qual fora el seu origen!

    Creus de veritat que ells veien a Castella o a Aragó com a països? xDDD Tenien una altra idea de "nació"(Que simplement era la de servir al rei, com tots els regnes fins segles mes tard)!

    Ademes no pots parlar de Corona catalano-aragonesa, per que Catalunya no formaba part dels títols dels monarques aragonessos(sols el títol de compte de Barcelona).

    Catalunya no mes era un territori amb el seu propi auto-gobern, al mateix d´ara, pero era un estat vasall d´Aragó!(Lo de l´independencia es una invenció del romantics nacionalistes de finals del segle XIX).

    I despres va passar a formar part de les possesions del Rei D´Espanya, per que t´agrade o no, així era com coneixien als reis de la monarquía, indiferentment de que els seus regnes foran estats amb el seu propi govern e institucions!


    Felip V sols va centralitzar la monarquía, no va inventar-se res, ni va canviar-li el nom!

    Sols va convertir la monarquia en un estat!
    Last edited by Conquistador_88; July 23, 2009 at 04:15 PM.
    "TU REGERE IMPERIO FLUCTUS HISPANE MEMENTO"

    -Recuerda España, que tú registe el imperio de los mares.

  15. #55

    Default Re: Català (Catalan)

    Quote Originally Posted by Yuiis View Post
    Opino igual que l'Almogaver.

    Les raons historiques son clarissimes, i mes que intentar argumentar i defensar el per que ho son, qui hauria de defensarse es aquell qui consideri que no ho son. No se si m'explico. No obstant he de dirte que els arguments historics a favor o en contra sovint es mal interpreten i s'esbiaixen. Les nocions d'estat, nacio, independencia, poble, rei, o qualsevol nocio politica tal i com nosaltres l'entenem avui en dia, eren molt o bastant diferents de com s'entenien abans, i s'haurien d'analitzar amb molta cura.

    Ara be, les raons mes clares per voler assolir l'independencia per mi no son historiques, encara que moltes d'aquestes donin suport als meus arguments. La primera rao es la democracia. Pel simple fet de viure en un estat (l'espanyol) on la democracia esta limitada/prohibida en el que es refereix a ambits territorials, jo vull marxar. La segona rao es cultural i linguistica. Sense la nostra (en ocasions) numantina defensa del catala, avui la llengua quasi universalment predominant seria la castellana. Despres estan tambe les raons economiques. Aquestes pero, es juxtaposen amb les culturals e identitaries. Acabar donant mes diners (via impostos) a un estat que no defensa (o mes aviat ataca) la teva cultura ni la teva identitat ni els teus interessos economics, es per mi una autentica burrada. I encara mes quan l'argument es tan innocent com el de "solidaritat". (la solidaritat sempre ve donada per que un vol voluntariament compartir uns diners amb un altre. No quan es obligat a fer-ho.) I que jo sapiga, a Catalunya mai s'ha votat o s'ha pogut votar si voliem donar mes o menys diners a l'estat o si voliem quedar-nos tots els diners nosaltres.

    Be podria seguir per moltes pagines...si tens algun dubte concret ja saps!

    Salut!
    No sigues mentider per que a Catalunya hui dia s´imposa el catalá, limitant progresivament el castellá de les aules(fins a 2 hores, com si fora una llengua estrangera).
    Inclos ja es impossible aprendre solament en castellá(sent l´idioma oficial de l´estat), quina vergonya... i a mes vos queixeu...

    Democracia limitada??? Creus que en altros paisos VERDADERAMENT democratics, permetirien la crema de banderes del estat espanyol(Que ens representa a tots) o els insults al cap d´estat???

    Perque no admitiu que des-de fá uns anys Espanya depen de la decisió de la gent que vol destruirla???

    O els comentaris d´alguns verdaders feixistes com els d´Esquerra republicana?

    Si! tens raó, no hi ha democracia, per que si la haguera, gent com vosaltres no ferien el que fan(El que vos dona la gana)!

    PD:No podeu tenir queixa sobre la financiació, ja que habeu aconseguit que la major part dels diners de tots el espanyols acaben en mans catalanes.

    Es veia als d´esquerra molt feliços i sense dir res sobre Espanya(per que per fí els seus plans sortien efecte i els diners anaven a les seues inmundes i traïdores mans).

    Ademes em repatea aixó que dieu, de que manteniu a la resta d´Espanya... pero com teniu la poca vergonya de dir-lo??? Es que la resta no fem res o que??? Vaya una panda...


    Veus??? ells sols persegueixen fins economics, eixa es la vostra realitat! De veres creus que una persona amb sensateça i conociments pot defensar aquestes idees???
    Last edited by Conquistador_88; July 24, 2009 at 03:28 AM.
    "TU REGERE IMPERIO FLUCTUS HISPANE MEMENTO"

    -Recuerda España, que tú registe el imperio de los mares.

  16. #56

    Default Re: Català (Catalan)

    Ademes en altres paisos no donen al seus idiomes minoritaris l´importancia que Espanya dona als seus!

    Tu creus que a Sicilia per exemple, esta tot en Siciliá???

    O en la regió de Bretanya a França, ho tenen tot en bretó???

    Veus com Espanya es molt distinta??? açí es respecten i fomenten les llengues minoritaries!

    Jo defense tots els idiomes del nostre pais, pero el que no podem fer es donar-lis el mateix rang que a la llengua castellana(em referix a tractar-los d´idiomes nacionals i posar-ho tot en catalá o en galeg).

    A Catalunya es deuria respectar el bilingüisme, per que no es fá, i es de "cajón", si la llengua oficial a tot l´estat es el castellá, per que han de posar-ho tot en catalá??? Tindran almenys que posar-ho tot en les dues llengües no creus??? RESPECTAR EL BILINGÜISME...

    Aleshores Qui té la "democracia" vosaltres o nosaltres??? Pensa i obri la teua ment!

    PD:Es que molts catalans pareix que viviu a l´era Franquista, a vore si vos doneu conta de que FRANCO HA MUERTO!

    Per cert et pediria que t´estalvies la paraula "fascista", per que no ho soc!
    Pero et comprenc, no sabeu dir una altra cosa, al no tindre arguments sólids i verídics!
    Last edited by Conquistador_88; July 23, 2009 at 01:49 PM.
    "TU REGERE IMPERIO FLUCTUS HISPANE MEMENTO"

    -Recuerda España, que tú registe el imperio de los mares.

  17. #57

    Default Re: Català (Catalan)

    No soc franquista, Deu em lliure, pero açó que dieu de la Repressió lingüistica nomes era l´imposició del castellá en la societat espanyola(colegi, institucions etc...), pero de veres creus que els franquistes anaven casa per casa obligant a punta de pistola als catalans a no parla catalá???

    Per que pareix que dieu açó...

    Cadascú a la seua casa podía parlar el que volía, per açó s´ha mantenit i de molt bona manera!

    Altres persones no poden dir el mateix, per que els nordamericans per exemple, anaven aniquilant a tots el filipins que encara parlaven castellá i no volíen la impossició de l´anglés... no ho sabies? pues ja ho saps!
    Era la seua manera d´esborrar el llegat espanyol de les filipines! i ho van aconseguir!

    Aixó es un auténtic genocidi cultural i encara ningú ho ha reclamat!

    Pero clar com era el castellá... no? si fora una altra llengua hi hauria de cridar als mil dimonis no?...
    Last edited by Conquistador_88; July 23, 2009 at 01:42 PM.
    "TU REGERE IMPERIO FLUCTUS HISPANE MEMENTO"

    -Recuerda España, que tú registe el imperio de los mares.

  18. #58

    Default Re: Català (Catalan)

    Quote Originally Posted by Almogaver View Post
    Ep! ara feia temps que ningú hi escrivia res...

    Heu vist aquest joc de taula?

    http://www.3cat24.cat/noticia/327536...embre-del-1714

    Deu meu hi ha que veure quant anti-espanyolisme...

    Ademes la auténtica diada de Catalunya es el 23 d´Abril, DIA DE SANT JORDI!

    Que pena tenir que celebrar una derrota, podent celebrar una victoria... vaya uns politics...

    Quant de manipulada está hui dia la societat catalana, no mes hi ha que veure tots aquestos xicotets exemples...

    Per cert CATimperium??? Catalunya un imperi??? quan??? xDDD

    PD:A mes diu el joc, les tropes "franco-espanyoles", com si els borbonics foran els unics espanyols... mare meua...

    A Catalunya l´historia está massa deformada i molt especialment MANIPULADA...
    Last edited by Conquistador_88; July 23, 2009 at 01:51 PM.
    "TU REGERE IMPERIO FLUCTUS HISPANE MEMENTO"

    -Recuerda España, que tú registe el imperio de los mares.

  19. #59
    Yuiis's Avatar Senator
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    St. Pere Vilamajor, Barcelona, Catalunya
    Posts
    1,004

    Default Re: Català (Catalan)

    Conquistat, si vols que s'et prengui seriosament, hauries de començar per escriure seriosament, y no fer 4 posts d'una tacada.

    Ara resulta que el catala s'imposa...quina vergonya...s'et veu "el plumero" quan dius que les llengues minoritaries no haurien d'equiparar-se a la nacional. Aquesta que tu dius nacional, fa 300 anys no es parlava a Catalunya. Com es que avui en dia el castella es la llengua predominant a Catalunya? Es que els catalans hem voluntariament deixat de parlar la nostra llengua i hem acollit el castella com la nostra llengua primera voluntariament? Vols dir que no s'ha estat intentant erradicar tot el que no fos "espanyol" a base de cops d'autoritat?

    Saps que, hagues discutit amb tu amablement sobre aquest tema, pero com ja començes per fer el tanoca escrivint 4 o 5 posts alhora, passo de tu, quan aprenguis a saber debatir per un fil ja en parlarem. De moment et deixo amb algunes frases celebres en torn a aquest problema:


    "La independencia de conservar estas libertades confirma la autoridad de Cataluña de tomar las armas por la defensa de sus privilegios y leyes."


    "¿Quién, pues, podrá persuadirnos a que en un solo día querramos consentir que se entronize sobre los
    catalanes la vanidad y violencia castellana, para hacerles servir con la misma ignominia con que,
    según nos dicen las historias castellanas, hazian servir a los indios, después que les sujetaron y redujeron a su dominio;(...)"


    "Pues vean nuestro valor y experimenten a su costa que no ha decaído en un punto ni el espíritu ni el honor
    de la Nación Catalana;"


    -Manuel Ferrer i Sitgtes,
    Junta de Braços, Barcelona 5 de Juliol de 1713


    (...)
    Sexto. "Pondrá el mayor cuidado en introducir la lengua castellana, a cuyo fin dará las providencias
    mas templadas y disimuladas para que se consiga el efecto, sin que se note el cuidado".
    -Instrucción secreta de algunas cosas que deben tener presente los Corregidores del principado de Cataluña por el ejercicio de sus empleos. 1714



    -"Los maestros y maestras de Instrucción Primaría que enseñasen a sus discípulos la Doctrina Cristiana u
    otra cualquiera materia en un idioma o dialecto que no sea la lengua castellana serán castigados por primera
    vez con amonestación por parte del inspector provincial de Primera Enseñanza, quien dará cuenta del hecho al
    Ministerio del ramo, y si reincidiese, después de haber sufrido una amonestación serán separados del
    Magisterio oficial, perdiendo cuantos derechos les reconoce la Ley." -Alfonso XIII, real decreto de 21 de noviembre de 1902


    Hay que castellanizar a Cataluña... Hay que pensar en español, hablar en español y conducirse como español,
    y esto de grado o por fuerza. El soldado y el marinero catalán deben ir a servir a otras regiones de España para
    frecuentar otro trato y adquirir otros hábitos y costumbres. De brusco, insubordinado, soez y grosero como se en
    general el catalán se volverá amable, transigente con las ideas de los demás y educado. El día 1º de febrero no
    debe haber un solo soldado en la región catalana substituidos por los de las demás provincias españolas, llevando
    allí la mayor guarnición posible y manteniendo el estado de guerra". -Revista "Ejército y Armada", 1906.


    "Una persona de mí conocimiento asegura que es una ley de la historia de España la necesidad de bombardear
    Barcelona cada cincuenta años. El sistema de Felipe V era injusto y duro, pero sólido y cómodo. Ha valido para dos siglos."
    -Manuel Azaña. Memorias, Presidente de la República Española, 1934.


    "1.- A partir de 1º de agosto todos los funcionarios contractuales de las corporaciones municipales de la
    región que se expresen en el exterior o en el interior de los edificios municipales en una lengua que
    no sea la del Estado serán inmediatamente destituidos, sin que tengan derecho a reclamar.

    2.- Por lo que se refiere a maestros públicos y particulares, tal falta comportará la pérdida de los
    derechos a enseñar.
    3.- Ningúna investigación contra los funcionarios será suspendida por falta de pruebas,
    y los indicios serán suficientes." -Orden del gobernador de Barcelona de 28 de julio de 1940.


    "Cataluña fué ajetreada por Felipe IV, fué ocupada por Felipe V, que la venció, fué bombardeada por el
    general Espartero, que era un general revolucionario, y la ocupamos en 1939 y estamos dispuestos a
    volverla a ocupar tantas veces como sea necesario y para ello estoy dispuesto a coger de nuevo el fusil.
    Por consiguiente, ya saben ustedes a que atenerse, y aquí tengo el mosquete para volverlo a utilizar". -Manuel Fraga, 1968.

    I encara teniu la barra de dir que tot son manipulacions i invencions...vergonya!

    (...) and that unfortunate People were afterwards forced to undergo the utmost Miseries of a Siege, in their Capital City of Barcelona; during which, great Multitudes of them perished by Famine and the Sword, many of them have since been executed; and great Numbers of the Nobility of Catalonia, who, for their Constancy and Bravery in Defence of their Liberties, and for their Services in Conjunction with Her Majesty and Her Allies, had, in all Honour, Justice, and Conscience, the highest Claim to Her Majesty's Protection, are now dispersed in Dungeons throughout the Spanish Dominions.
    -Journal of the House of Lords: volume 20: 1714-1717, pp. 136-144.

  20. #60

    Default Re: Català (Catalan)

    jajaja pobret... ho veus?, viviu a una altra época. me estas posant frases de gent de molt abans de l´era Franquista y de la mateixa era franquista!

    La Espanya de hui es molt distinta xicó, per qué no voleu aceptar-ho???(Clar perque sino les vostres idees no aniran endavant).

    Tros de borinot estas posant exemples d´una Catalunya que ja fá anys que no exiteix...

    HUI EL CATALÁ S´IMPOSA A CATALUNYA! I es persigueix el castellá amd un odi i una radicalitat extremes!

    La gent castellana a Catalunya esta discriminada, arribant inclos a posar multes a tot aquell que rotule en castellá!

    S´imposa el catalá en tots llocs!

    Creus que la resta d´Espanya no sap totes les lleis que s´han aprobat a Catalunya??? i la vostra situació??? xDDD

    Vosaltres no busqueu la democracia i la justicia, no mes la venganza, venganza de gent que va morir fá ja molts anys!

    I home per supost el catalá no pot equiparar-se al castellá, perque el castellá es la llengua de TOTS i la oficial a tot el territori, aleshores per que dius que se me veu el plumero???, per dir la veritat???

    Els que doneu vergonya sou vosaltes per mentir i per intentar donar una imatge de poble oprimit als paisos estrangers per a aconseguir els vostres objectius feixistes!

    Mira no em negues la manipulació i la mentira per que es pecat! per que tots el governs que han governat Catalunya han trobat sempre la manera de apartar a la societat catalana d´Espanya!

    PD:REALMENT HAS LLEGIT TOT EL QUE HE POSAT??? Jo crec que no eh? per que jo crec que no mes has llegit lo que te ha interessat...
    Last edited by Conquistador_88; July 24, 2009 at 03:31 AM.
    "TU REGERE IMPERIO FLUCTUS HISPANE MEMENTO"

    -Recuerda España, que tú registe el imperio de los mares.

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •