Page 10 of 16 FirstFirst 12345678910111213141516 LastLast
Results 181 to 200 of 316

Thread: Català (Catalan)

  1. #181

    Default Re: Català (Catalan)

    Quote Originally Posted by Yuiis View Post
    La cosa es molt simple. Qui diu que el valencia es una llengua? El govern del PP.
    No és només el PP, són també els partits i mitjans "Blaveros", com Unió valenciana, Coalicio valenciana[sic], GAV, Lo Rat Penat, Valéncia Hui, o Las Provincias... I el "PSPV"-PSOE tampoc s'escapa gaire, que al cap i a la fi fóren ells que acceptaren la blavera, i la denominació oficial de Valencià a la llengua Catalana... Però diguem que a nivell polític molts d'aquests partits han perdut gran part dels seus votants en favor de la ultra-dreta nacionalista (espanyola, clar) que representa el PP, i que accelera el procés que ells volen que ocórrega: la completa assimilació dels valencians a Castella, implicant òbviament la destrucció d'un poble...

    No es tracta d'una qüestió simplement de dir-li Valencià o Català, sinó d'un intent de genocidi cultural i lingüístic brutal... I, de moment, guanyen ells...


    EDIT: Disculpes a tots per posar-me tan agressiu quan apareix aquest tòpic, però heu d'entendre que és una situació complicada que em toca de prop, i no m'agrada que es trivialitze el problema...
    Last edited by Maulet; August 09, 2010 at 02:37 PM.
    Science is either Physics or stamp-collecting. Ernest Rutherford

  2. #182
    Almogaver's Avatar Senator
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Gerunda
    Posts
    1,296

    Default Re: Català (Catalan)

    Compro bastant sovint a Play.com des de fa molt de temps i avui he tingut una grata sorpresa: he vist un banner anunciant que els seus enviaments a Espanya són gratuïts (fins aquí res de nou) però l'anunci era en castellà i... en català. Genial. Això només pot ser degut al pes que té la nostra llengua a internet o a que hi ha molts catalans que compren en aquesta botiga online. Bé!
    --------------Arengada--------------


  3. #183

    Default Re: Català (Catalan)

    Quote Originally Posted by Almogaver View Post
    Compro bastant sovint a Play.com des de fa molt de temps i avui he tingut una grata sorpresa: he vist un banner anunciant que els seus enviaments a Espanya són gratuïts (fins aquí res de nou) però l'anunci era en castellà i... en català. Genial. Això només pot ser degut al pes que té la nostra llengua a internet o a que hi ha molts catalans que compren en aquesta botiga online. Bé!

    Sí, és cert que el català està agafant força a internet, moltes pàgines ofereixen la interfície en català...
    D'altra banda m'agradaria comentar, que he trobat en botigues (supèrmercats normals i corrents) a l'estranger productes catalans, etiquetats en català i en anglès... Em va fer molta gràcia, ja que estaven escrits en la llengua original, i en la de destinació, sense cap necessitat d'intermediaris...
    Science is either Physics or stamp-collecting. Ernest Rutherford

  4. #184
    Almogaver's Avatar Senator
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Gerunda
    Posts
    1,296

    Default Re: Català (Catalan)

    Normalitat, això és el més important. Però encara hi ha moltes empreses catalanes de tota la vida que segueixen ignorant el català en les seves etiquetes (freixenet és un dels casos més flagrants entre molts d'altres). De totes maneres sóc positiu de mena en aquest aspecte, només fa falta mirar uns anys enrera i veure com estava el panorama...
    --------------Arengada--------------


  5. #185

    Default Re: Català (Catalan)

    Sí, encara queda molt per fer..., però això no és simplement qüestió de les empreses, sinó de la societat en general... Vull dir, si les empreses venen els seus productes igualment per què s'han de molestar en etiquetar en català? és ací on entra la societat, que hauris de preferir productes etiquetats en la seua llengua... Si això no ho fem, d'una manera més o menys conscient, mai no arribarem a aquesta normalitat que volem.

    Jo per exemple, si vaig a un restaurant (darrerament poc... hahaha), o algun lloc així arreu dels PPCC, i no m'atenen en català, bé, no me'n vaig directament, però no hi torne més... Al cap i a la fi, soc jo qui pague, per tant que em respecten la meva llengua...
    Science is either Physics or stamp-collecting. Ernest Rutherford

  6. #186
    Almogaver's Avatar Senator
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Gerunda
    Posts
    1,296

    Default Re: Català (Catalan)

    Què us semblen les noves samarretes de la selecció? a mi la segona amb la creu de sant jordi m'encanta! I m'agrada que s'hagi donat continuïtat el negre per la primera samarreta (tot i que potser la senyera l'hagués fet més petita).



    Més:
    http://www.seleccions.cat/index.php?option=com_content&view=article&id=11794%3Acatalunya-destrena&catid=1%3Anoticies&Itemid=36〈=ca
    --------------Arengada--------------


  7. #187

    Default Re: Català (Catalan)

    Quote Originally Posted by Almogaver View Post
    Què us semblen les noves samarretes de la selecció? a mi la segona amb la creu de sant jordi m'encanta! I m'agrada que s'hagi donat continuïtat el negre per la primera samarreta (tot i que potser la senyera l'hagués fet més petita).



    Més:
    http://www.seleccions.cat/index.php?option=com_content&view=article&id=11794%3Acatalunya-destrena&catid=1%3Anoticies&Itemid=36〈=ca

    No ho sé, no m'acaben de fer el pes... Supose que, entre altres coses, associe més la creu de sant jordi amb Anglaterra, que no amb barcelona, o el principat...
    Science is either Physics or stamp-collecting. Ernest Rutherford

  8. #188
    Almogaver's Avatar Senator
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Gerunda
    Posts
    1,296

    Default Re: Català (Catalan)

    Home! Sant Jordi és el patró de Catalunya! Quatre barres i creu de Sant Jordi? no em cal res més! jo ja tinc els calers arraconats per anar a comprar-me-la aquest cap de setmana...
    --------------Arengada--------------


  9. #189

    Default Re: Català (Catalan)

    Quote Originally Posted by Almogaver View Post
    Home! Sant Jordi és el patró de Catalunya! Quatre barres i creu de Sant Jordi? no em cal res més! jo ja tinc els calers arraconats per anar a comprar-me-la aquest cap de setmana...
    Ja ho sé, però, en fi... De tota manera és la selecció del principat, nosaltres no en tenim, i si en tinguerem seria "para ofrendar nuevas glorias a españa"...

    De tota manera m'agrada que introduiu altres simbols a més de la senyera quatribarrada, perquè aquest no només és del principat, sino de tots els territoris de l'antiga corona d'Aragó. De fet, crec que seria positiu (i ara no us emprenyeu amb mi) que la bandera de la comunitat autònoma de catalunya fora modificada, per tal que no fora la quatribarrada i prou. D'aquesta manera podriem deixar la senyera com a bandera unificadora, no associada especificament amb el principat...
    Last edited by Maulet; October 02, 2010 at 06:23 AM.
    Science is either Physics or stamp-collecting. Ernest Rutherford

  10. #190
    Almogaver's Avatar Senator
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Gerunda
    Posts
    1,296

    Default Re: Català (Catalan)

    Ei! fa temps que t'ho volia preguntar Maulet. Fa temps que noto que hi ha molts valencians (gent del País Valencià) que vénen a viure a Catalunya. Almenys per aquí Barcelona n'hi ha molts (potser només en el meu entorn, no ho sé). Potser només és una impressió... què me'n pots dir (si és que hi ha alguna cosa a dir...)
    --------------Arengada--------------


  11. #191

    Default Re: Català (Catalan)

    Quote Originally Posted by Almogaver View Post
    Ei! fa temps que t'ho volia preguntar Maulet. Fa temps que noto que hi ha molts valencians (gent del País Valencià) que vénen a viure a Catalunya. Almenys per aquí Barcelona n'hi ha molts (potser només en el meu entorn, no ho sé). Potser només és una impressió... què me'n pots dir (si és que hi ha alguna cosa a dir...)

    Bé, la veritat és que no en tenia constància... També és cert que ara fa una temporada que estic a l'estranger, i jo m'entere de gaires coses ...

    Només per curiositat, aquests valencians, d'on són (majoritariament), i, parlen Valencià, o Castellà?
    Science is either Physics or stamp-collecting. Ernest Rutherford

  12. #192
    Almogaver's Avatar Senator
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Gerunda
    Posts
    1,296

    Default Re: Català (Catalan)

    n'hi ha un que és d'algun poble d'Alancant (ara no me'n recordo) i els que sé són de València capital... i tots parlen valencià.
    --------------Arengada--------------


  13. #193

    Default Re: Català (Catalan)

    Hola nois! Volia preguntar què us semblen els resultats de les eleccions al Parlament de Catalunya?

    Personalment a mi ja m'està bé que haja guanyat CiU, tot i què em fa una mica de por aquest gir cap a la dreta, especialment la pujada considerable del PP, i la debacle d'ERC... Jo esperava, que després de la manifestació, les consultes i tot plegat, els independentistes traurien més, supose que simplement sóc un somiatruites...

    @Almogàver: De Valencians emigrant a Catalunya, no en sé més que tu, però bé... La veritat és que alguna vegada m'he plantejat que si el principat esdevé independent, i el PV no, sempre podria creuar el sénia, potser és això el que els ha portat a Catalunya... Encara que ho dubte
    Science is either Physics or stamp-collecting. Ernest Rutherford

  14. #194
    Almogaver's Avatar Senator
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Gerunda
    Posts
    1,296

    Default Re: Català (Catalan)

    Estic molt content pels 4 escons de Solidaritat Catalana, francament no m'ho esperava. Llàstima que no n'hagin tret 5 per tenir grup propi i no estar al grup mixt. Tampoc crec que hagi baixat l'independentisme ja que molts independentistes han votat CiU només per fotre fora el tripartit tot i que hi ha una part important de l'electorat de CiU que sempre els ha votat i són independentistes. Hi ha dirigents com en Felip Puig, l'Oriol Pujol o el mateix Mas que han declarat que votarien sí en un referèndum per la independència.

    Aquest govern ens han de treure de la crisi i ara que hi ha un partit com SI al parlament ha de posar la separació d'Espanya en el centre del debat polític i unir totes les forces polítiques que ho vulguin per assolir aquest objectiu la propera legislatura.
    --------------Arengada--------------


  15. #195

    Default Re: Català (Catalan)

    Quote Originally Posted by Almogaver View Post
    Estic molt content pels 4 escons de Solidaritat Catalana, francament no m'ho esperava. Llàstima que no n'hagin tret 5 per tenir grup propi i no estar al grup mixt. Tampoc crec que hagi baixat l'independentisme ja que molts independentistes han votat CiU només per fotre fora el tripartit tot i que hi ha una part important de l'electorat de CiU que sempre els ha votat i són independentistes. Hi ha dirigents com en Felip Puig, l'Oriol Pujol o el mateix Mas que han declarat que votarien sí en un referèndum per la independència.

    Aquest govern ens han de treure de la crisi i ara que hi ha un partit com SI al parlament ha de posar la separació d'Espanya en el centre del debat polític i unir totes les forces polítiques que ho vulguin per assolir aquest objectiu la propera legislatura.
    Jo tampoc m'esperava que SI entrara... De totes formes, no acabe de veure per què totes les llistes independentistes no podien anar juntes... Ja hi haurà temps per a divergir i escindir-se un cop Catalunya siga un estat... En fi...

    Una altra pregunta, d'on han sortit els vots al PP? Figura que eixos van a votar sempre, però si ara ha obtingut més vots, vol dir que votants d'altres partits han votat PP...
    Science is either Physics or stamp-collecting. Ernest Rutherford

  16. #196
    Almogaver's Avatar Senator
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Gerunda
    Posts
    1,296

    Default Re: Català (Catalan)

    Quote Originally Posted by Maulet View Post
    Jo tampoc m'esperava que SI entrara... De totes formes, no acabe de veure per què totes les llistes independentistes no podien anar juntes... Ja hi haurà temps per a divergir i escindir-se un cop Catalunya siga un estat... En fi...

    Una altra pregunta, d'on han sortit els vots al PP? Figura que eixos van a votar sempre, però si ara ha obtingut més vots, vol dir que votants d'altres partits han votat PP...
    no exactament. El PP té molt de vot ocult. A les eleccions espanyoles treuen sempre molts més vots i aquesta vegada s'han pogut mobilitzar. Han tret els millors resultats en escons però encara no han superat el nombre de vots que va treure en Vidal-Quadras fa uns anys. Sempre són els mateixos, no em preocupa.

    Pel que fa a la unitat de l'independentisme... és la cançó de l'enfadós. Espero que amb la patacada d'ERC i el fracàs de Reagrupament se n'adonin tots i vagin tots a una.
    --------------Arengada--------------


  17. #197

    Default Re: Català (Catalan)

    Volia preguntar-vos... Què en penseu de Wikileaks?
    Science is either Physics or stamp-collecting. Ernest Rutherford

  18. #198

    Default Re: Català (Catalan)

    Algu més veu Polonia i o Crackovia? Quins son els vostres personatges favorits? A mi m'agradava molt lAcebes de Bruno Oro, pero ja quasi mai ix...
    Last edited by Maulet; January 18, 2011 at 04:26 PM.
    Science is either Physics or stamp-collecting. Ernest Rutherford

  19. #199
    Almogaver's Avatar Senator
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Gerunda
    Posts
    1,296

    Default Re: Català (Catalan)

    Ei! aviam si algú contesta... jo els miro cada setmana i m'agrada més Polònia que Crackòvia. Evidentment l'Acebes d'en Bruno Oro era el millor de tots... un fart de riure! Ara el que m'agrada molt és el trio Duran i Lleida + Mas + Oriol Pujol (convergents de la punyeta!! hehehe). Un programa de sàtira política i d'actualitat era necessari i sort que fa anys que el fan... espero que en siguin molts més!
    --------------Arengada--------------


  20. #200

    Default Re: Català (Catalan)

    (Guapo!) Gràcies! jajajaja (amb la jota pronunciada correctament)
    Science is either Physics or stamp-collecting. Ernest Rutherford

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •